Klinkt goed! Paar vragen, hoeveel heeft je T5 gelopen? Die van mij ca. 175.000, is tunen dan nog steeds een optie?
Mag ik vragen wat de custom chip gekost heeft?
Een standaard T5 klinkt wel erg tam, hoe klinkt de OBX 3" downpipe? Heeft toch niet een hoog Opel Kadett GSI / Golf II GTI gehalte?
S40 T5 getuned door Fasttech! 294PK en 501NM
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
Mijn T5 heeft 169.000 gelopen, Sommige vinden dat een hoge kilometerstand voor tunen, maar ik heb wel eens een auto met 3ton getuned zonder problemen.
Het geluid is nog erg beschaaft, bij volgas hoor je de uitlaat wel, maar het is zeker geen lawaai. Ook niet bij 120 op de cruise control een irritante brom ofzo.
Je vraag over de prijs, zijn gewoon standaard bedragen, maar verwijs je dan toch naar Fasttech toe. Vind ik niet netjes om hier neer te zetten. Het is het geld wel waard.
Voor tunen zou ik wel de auto een beurt geven. Nieuwe olie, bougies en filters zodat de auto in goede staat wordt behandeld. Verder eerst alle hardware aanpassingen die je wilt doen, anders moet de auto weer opnieuw afgesteld worden. Een grotere intercooler zou ik hoog op het lijstje zetten.
Het geluid is nog erg beschaaft, bij volgas hoor je de uitlaat wel, maar het is zeker geen lawaai. Ook niet bij 120 op de cruise control een irritante brom ofzo.
Je vraag over de prijs, zijn gewoon standaard bedragen, maar verwijs je dan toch naar Fasttech toe. Vind ik niet netjes om hier neer te zetten. Het is het geld wel waard.
Voor tunen zou ik wel de auto een beurt geven. Nieuwe olie, bougies en filters zodat de auto in goede staat wordt behandeld. Verder eerst alle hardware aanpassingen die je wilt doen, anders moet de auto weer opnieuw afgesteld worden. Een grotere intercooler zou ik hoog op het lijstje zetten.
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Of i.p.v. intercooler water/methanol koeling
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9367
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik ook, zie het probleem niet zo.Bas1982 schreef:ik heb wel eens een auto met 3ton getuned zonder problemen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Een goede tuning maakt een auto niet kapot.
Een slechte tuning, slecht en nalatig onderhoud en geen respect hebben voor de mechaniek van je auto (bvb. niet warmrijden) wel. En dat heeft niks met kilometerstanden te maken..
Een slechte tuning, slecht en nalatig onderhoud en geen respect hebben voor de mechaniek van je auto (bvb. niet warmrijden) wel. En dat heeft niks met kilometerstanden te maken..
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
idd, natuurlijk slijten dingen zoals de assen, wiellagers, koppeling enz sneller met meer vermogen, maar dat weet je van te voren. Mijn rechteras maakte al een geluid bij aankoop en moest een keer vervangen worden, dus nu helemaal.
Als je maar niet over de limiet gaat en de auto goed onderhoud.
'S ochtends naar mijn werk wordt ik de eerste kilometers altijd opgedrukt, ik kom niet boven de 2200 toeren met de volvo tot de temp meter precies op de helft staat. en laat de auto altijd een minuut nadraaien (doe ik bij alle turbo motoren) als ik het laatste stuk nog een keer gas heb gegeven.
De auto eerst goed warmrijden is zo belangrijk na tuning. De astra coupe turbo die ik hiervoor had werd zo warm dat na een stuk flink gassen de fan soms wel 5 minuten draaide. ook de astra gsi V6 die ik zelf heb gebouwd, special een elektrische waterpomp op gemaakt die inschakelde als het contact uit was en de temp boven de 95 graden kwam. Dit zorgde ervoor dat de koppakkingen niet gingen lekken.
Als je maar niet over de limiet gaat en de auto goed onderhoud.
'S ochtends naar mijn werk wordt ik de eerste kilometers altijd opgedrukt, ik kom niet boven de 2200 toeren met de volvo tot de temp meter precies op de helft staat. en laat de auto altijd een minuut nadraaien (doe ik bij alle turbo motoren) als ik het laatste stuk nog een keer gas heb gegeven.
De auto eerst goed warmrijden is zo belangrijk na tuning. De astra coupe turbo die ik hiervoor had werd zo warm dat na een stuk flink gassen de fan soms wel 5 minuten draaide. ook de astra gsi V6 die ik zelf heb gebouwd, special een elektrische waterpomp op gemaakt die inschakelde als het contact uit was en de temp boven de 95 graden kwam. Dit zorgde ervoor dat de koppakkingen niet gingen lekken.
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Hou er wel rekening mee dat de temperatuurmeter in de auto slechts de temperatuur van je water is, als deze op 90°C in 't midden staat is de olie bij lange na nog niet op temperatuur.. In de zomer mag je rekening op ca. 10km warmrijden en in strenge winterdagen 15 tot 20-25km alvorens de olie echt op temperatuur is.. Nadraaien is idd ook goed, maar 30 seconden zou moeten volstaan.
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
De afstanden die je zegt kloppen wel. Maar wat ik bedoel dat ik niet boven de +/-2200 toeren kom tot het koelwater op temp is. Dan kun je normaal rijden en wat verder doortrekken. Volgas idd niet dat kan pas na 10km minimaal.
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Succes met je cylinderwanden, lagers en nog wat onderdelen...
Zou 'm niet voluit trekken...
Zou 'm niet voluit trekken...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- jaapburg
- 4th Gear member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
- Locatie: Alkmaar
BRRR.... doet mij denken aan een vriend die met 400pk zijn motor elke 5000 km reviseerde.VolvoTech schreef:Succes met je cylinderwanden, lagers en nog wat onderdelen...
Zou 'm niet voluit trekken...
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Wij zijn helemaal niet conservatief met vermogens verhoging, maar wel verantwoord... zie hier de bui echt al hangen...jaapburg schreef:BRRR.... doet mij denken aan een vriend die met 400pk zijn motor elke 5000 km reviseerde.VolvoTech schreef:Succes met je cylinderwanden, lagers en nog wat onderdelen...
Zou 'm niet voluit trekken...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
een forum is voor discussie. Misschien dat je jouw reactie wat beter kan verklaren? Voordat ik de auto heb laten tunen uiteraard rond gekeken en vele auto's gezien met deze vermogens. Sommige met net iets minder omdat ze geen andere intercooler (en wat het er toe doet niet op octaan 102 rijden) hebben. Die komen op +/- 275 pk en 480Nm uitkomen.
Ook veel op ford forum gelezen over de ST die naar dezelfde vermogens gechipt worden en de RS die standaard al 305Pk heeft. Ik geloof dat je er meer verstand dan mij over hebt, maar graag wat meer uitleg. Wat is het intern aan het blok verschillend tussen mijn blok en die van een focus RS bijvoorbeeld?
Overal lees ik dat mijn blok tot 380pk probleemloos kan draaien, waarom zou mijn 295pk teveel zijn voor de cilinderwanden?
Ook veel op ford forum gelezen over de ST die naar dezelfde vermogens gechipt worden en de RS die standaard al 305Pk heeft. Ik geloof dat je er meer verstand dan mij over hebt, maar graag wat meer uitleg. Wat is het intern aan het blok verschillend tussen mijn blok en die van een focus RS bijvoorbeeld?
Overal lees ik dat mijn blok tot 380pk probleemloos kan draaien, waarom zou mijn 295pk teveel zijn voor de cilinderwanden?
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ik denk persoonlijk dat motor het makkelijk aan kan, maar de aandrijving het wel moeilijker zal krijgen.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Op basis waarvan denk je dat?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
De B5254T3 ligt volgens mij ook in de Ford Focus RS (300+ PK).
En die worden vaak zonder aanpassingen aan cilinderwanden etc voorzien van nog wat meer PK.
En die worden vaak zonder aanpassingen aan cilinderwanden etc voorzien van nog wat meer PK.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Volvotech:
Let wel, het blok heb ik het over, niet injectoren, aandrijving, remmen etc...
Let wel, het blok heb ik het over, niet injectoren, aandrijving, remmen etc...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5305
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
ik weet niet of het blok het aan kan daarvoor heb je een glzaen bol nodig en die van mij is kapot. Feit is dat veel van deze motoren naar forse vermogens gechipt worden. Ik vraag alleen af hoe je het vermogen op de weg krijgt verwacht dat je tractie tekort komt
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@NielsV70, Als de Focus RS (305 PK) dezelfde motor heeft, dan heb ik geen glazen bol nodig om te veronderstellen dat de motor dit moet kunnen hebben. Dat motoren stuk kunnen gaan blijft natuurlijk
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5305
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als de motor met hulpagregraten echt hetzelfde is dan volg ik je redenatie. Ik weet dat niet en zie vaak dat men zegt dat de motoren hetzelfde zijn maar dat er toch details anders zijn zoals een oliepomp/ koeler, waterpomp/koeler, de turbo, wastegate de intercooler etc etc. En dan kunnen dat soort "details" het verschil makenMarc Apeldoorn schreef:@NielsV70, Als de Focus RS (305 PK) dezelfde motor heeft, dan heb ik geen glazen bol nodig om te veronderstellen dat de motor dit moet kunnen hebben. Dat motoren stuk kunnen gaan blijft natuurlijk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Daarom heb ik het over de motor, niet over injectoren, aandrijfsysteem etc. Die zullen vast verschillend zijn, maar die verschillen zijn veel makkelijker/goedkoper weg te werken dan een geheel motorblok....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5