zelf heb ik ook goede ervaring met een powerbox op mijn S80 2.5D - wel geen vermogenstest gedaan, maar het verschil is duidelijk merkbaar, vooral onder de 2500omw/min (opgave tuningbedrijf = 170PK - 350NM) - net 7.000km achter de rug gedurende verlof van 3 weken naar Z-Spanje - gemiddeld verbruik bij terugkomst 6.4L/100km op boordcomp. (in realiteit 6.8L/100km) - cruisecontrol op de snelweg op 150 en voor de rest goed doorgereden.
Zelfde traject vorig jaar zonder powerbox kwem op 7.2L/100km op boordcomputer !!!
Een absolute aanrader, en dit voor 85EUR !!
Chiptuning met rollerbank !! (terug van vakantie Rit)
- M_Bruinsma
- 1st Gear member
wikani schreef:zelf heb ik ook goede ervaring met een powerbox op mijn S80 2.5D - wel geen vermogenstest gedaan, maar het verschil is duidelijk merkbaar, vooral onder de 2500omw/min (opgave tuningbedrijf = 170PK - 350NM) - net 7.000km achter de rug gedurende verlof van 3 weken naar Z-Spanje - gemiddeld verbruik bij terugkomst 6.4L/100km op boordcomp. (in realiteit 6.8L/100km) - cruisecontrol op de snelweg op 150 en voor de rest goed doorgereden.
Zelfde traject vorig jaar zonder powerbox kwem op 7.2L/100km op boordcomputer !!!
Een absolute aanrader, en dit voor 85EUR !!
Hallo Wikani,
85€ waaar laat je dat doen??
Met vriendelijke groeten Maarten
- menjo
- 7th Gear member
Volgens mij had kremers grote problemen met zijn versnellingsbak en heeft hij de auto heel snel weer weg gedaan. Zoek maar even naar wat meer van zijn berichten.M_Bruinsma schreef:
Hallo :!: :!:
ben blij voor de door jou ervaarde luxe,
maar heb je er nog geen problemen meen gekregen?? (ivm hoge km stand)
ik heb ook een v70 tdi (99) met 290.000 op de teller....
rijd trouwens nog als een zonnetje. wil misschien ook wel chippen.
ben benieuwd naar jou ervaring tot nu toe!
Greetzz Maarten
- wikani
- 2nd Gear member
Maarten, kijk hier eens : http://www.tunex.nl/
Voor common rail is het 125EUR dacht ik.
Voor common rail is het 125EUR dacht ik.
S80 2.5D
P121 1800
P121 1800
- Bover
- 8th Gear member
hallo jongens, goedkoop is duurkoop en die powerbox....die is het niet. :twisted:
Zoek op forum.
Zoek dan een tuningbedrijf zoals reeds op forum weergegeven.
Zoals o.a. RICA en FASTTECH en te kerkrade enz enz
Klopt in ieder geval het motormanagment nog een beetje en op termijn bespaar je jezelf een boel ellende.
Maar goed iedereen is verantwoordelijk vor zijn eigen keuzes.
( maar kon ongevraagd advies ff niet laten )
Zoek op forum.
Zoek dan een tuningbedrijf zoals reeds op forum weergegeven.
Zoals o.a. RICA en FASTTECH en te kerkrade enz enz
Klopt in ieder geval het motormanagment nog een beetje en op termijn bespaar je jezelf een boel ellende.
Maar goed iedereen is verantwoordelijk vor zijn eigen keuzes.
( maar kon ongevraagd advies ff niet laten )

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 4th Gear member
Tsja op powerboxen in zijn algemeenheid heb ik het ook niet zitten. Vaak zit er alleen een weerstandje in. De meeste powerboxen verhogen slechts de hoeveelheid ingespoten brandstof. M.i. is het advies van Bover raadzaam. Ik ga geen reclame maken maar tuners zoals door hem beschreven leveren kwaliteit. Dan maar iets duurder.
- wikani
- 2nd Gear member
De powerboxen van Tunex zijn geen simpele weerstandjes, maar het echte materiaal. Er zijn inderdaad wat fietsenmakers op de markt te vinden, maar die haal je er wel uit.
Tot nog toe 15000km gereden met de powerbox en alleen maar lof. Verbruik met 0.7l/100km gezakt bij zelfde rijstijl... en daar komt het op neer : je rijstijl niet drastisch veranderen na het tunen van je motor, maar enkel het extra koppel gebruiken als je het nodig hebt.
Veel hangt ervan af hoe je met je wagen tekeer gaat... als je er steeds als een halve gek vandoor gaat en je wagen voortdurend in de toeren laat klimmen, dan begeeft iedere motor het vroeg of laat, met of zonder powerbox/chiptuning/...
Tot nog toe 15000km gereden met de powerbox en alleen maar lof. Verbruik met 0.7l/100km gezakt bij zelfde rijstijl... en daar komt het op neer : je rijstijl niet drastisch veranderen na het tunen van je motor, maar enkel het extra koppel gebruiken als je het nodig hebt.
Veel hangt ervan af hoe je met je wagen tekeer gaat... als je er steeds als een halve gek vandoor gaat en je wagen voortdurend in de toeren laat klimmen, dan begeeft iedere motor het vroeg of laat, met of zonder powerbox/chiptuning/...
S80 2.5D
P121 1800
P121 1800
-
- 4th Gear member
volgens mij verhogen de tunex boxen alleen de inspuiting. Geeft absoluut vermogenswinst. Denk maar aan het opdraaien van de oude lijnpompen (sleuteltje 10 en schroevendraaier)
maar goed ik ben er niet kapot van.