Beste forum leden,
Ik overweeg de aanschaf van een V50 met de 2.4i 170 pk motor om daar vervolgens een LPG-G3 installatie in te zetten.
Ik heb 2 vragen:
- Zijn er mensen met ervaringen met deze combinatie (positief en negatief) die deze met mij willen delen?
- Is de 2.4 en 2.4i motor die in de V50 is gebruikt van 2004 tot 2007 technisch identiek aan de V70 motoren (2.4 en 2.4i)?
In de V70 is natuurlijk bekend dat deze motoren zeer hoge kilometrages kunnen bereiken op LPG.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten, Gerben
Ervaringen met V50 2.4i op LPG G3?
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Ik heb mijn V70, van begin 2001 met 140 pk, voor deze zomer op LPG gezet. En geen enkel probleem. De kilometerstand is nu 159.000 km. En het verbruik is ca. 1 op 8,2 tot 1 op 9,5 (als mijn vrouw rijdt). De tank van 69 liter ligt netjes in de reservewielbak.
Of de motoren identiek zijn weet ik niet. Volgens mij wel, met hier en daar aanpassingen wellicht.
Veel succes en blijf lachen bij de pomp.
Of de motoren identiek zijn weet ik niet. Volgens mij wel, met hier en daar aanpassingen wellicht.
Veel succes en blijf lachen bij de pomp.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1435
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die motoren zijn technisch niet identiek... zou lekker een diesel nemenGerbenV50 schreef:Is de 2.4 en 2.4i motor die in de V50 is gebruikt van 2004 tot 2007 technisch identiek aan de V70 motoren (2.4 en 2.4i)?
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05.10.2012 - 16:17
Ik ga bewust voor LPG wat betreft mijn toekomstige auto dus ik ben niet op zoek naar feedback van personen die een voorkeur hebben voor diesel boven lpg in het algemeen, maar ben op zoek naar ervaringen van V50 rijders met LPG icm met de 2.4 motor.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Er zijn maar een handvol in Nederland die met een V50 op gas rijden, veel ervaring zal hier dan ook niet zijn
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mijn ervaringen zijn negatief, maar daar ik een voorkeur voor diesel heb zal ik je mijn negatieve lpg ervaringen verder besparen
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
GerbenV50 schreef:Ik ga bewust voor LPG wat betreft mijn toekomstige auto dus ik ben niet op zoek naar feedback van personen die een voorkeur hebben voor diesel boven lpg in het algemeen, maar ben op zoek naar ervaringen van V50 rijders met LPG icm met de 2.4 motor.
Klepspeling idd belangrijk.voor je een auto aanschaft,eerst laten controleren is verstandig.
Is een dure reparatie,kleppen stellen.Rond de 1000 euro.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Motorisch zal er niet zo heel snel iets helemaal fout gaan.
De 5 cylinders (Volvo motoren) zijn erg sterk en de mogelijke verhoging van temperaturen (door LPG) kunnen ze hebben.
Heb zelfs een getune-de R langs gehad laatst op LPG.
Op zich natuurlijk niet voor zo'n auto bedoeld (vind ik persoonlijk) maar zelfs na tuning en een redelijk kietelig rechtervoetje... prima kar.
(had 't genoegen 'm even te mogen verplaatsen).
Ik zeg dus definitief; doen, al blijft LPG / Diesel natuurlijk iets persoonlijks / financieels.
De 5 cylinders (Volvo motoren) zijn erg sterk en de mogelijke verhoging van temperaturen (door LPG) kunnen ze hebben.
Heb zelfs een getune-de R langs gehad laatst op LPG.
Op zich natuurlijk niet voor zo'n auto bedoeld (vind ik persoonlijk) maar zelfs na tuning en een redelijk kietelig rechtervoetje... prima kar.
(had 't genoegen 'm even te mogen verplaatsen).
Ik zeg dus definitief; doen, al blijft LPG / Diesel natuurlijk iets persoonlijks / financieels.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Volvotech, die volvo ken ik.........
Gewoon doen.
Voor mij was het simpel. Mijn vrouw rijdt erin als daily drive, en dan tuft het auto'tje rustig rond op LPG. Als ik erin rij en het beestje wakker maak, zet ik hem op benzine. Zo rijd die 95% van alle km's op LPG rond.
En ja, hou rekening met kleppen stellen per 100.000 km , of een pomp.
Gewoon doen.
Voor mij was het simpel. Mijn vrouw rijdt erin als daily drive, en dan tuft het auto'tje rustig rond op LPG. Als ik erin rij en het beestje wakker maak, zet ik hem op benzine. Zo rijd die 95% van alle km's op LPG rond.
En ja, hou rekening met kleppen stellen per 100.000 km , of een pomp.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Precies Marc!
(ik noem nooit namen zonder dat iemand daar zelf over begint
(ik noem nooit namen zonder dat iemand daar zelf over begint

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23
Tegenwoordig kan je bij de betere gas installaties een toevoeging mee laten spuiten met het gas. Dit spul houd de kleppen enigzins nat/smerent .Hierdoor is er minder slijtage.
Men zegt dat het dan net zo is als gewoon met benzine.
Men zegt dat het dan net zo is als gewoon met benzine.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ik heb een flashlube systeem, druppelt 500 ml per 10.000 km's op de kleppen. Dit vermindert de slijtage, maar stopt deze niet...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Maar de kosten van de flashlube en de installatie daarvan vind ik zeker WEL opwegen tegen de relatief lage kosten ervan, MITS je vaak veel vermogen afneemt. Rijd je normaal, dan helpt het iets maar kan ik statistisch niet aantonen dat het schade weg houdt. (wat overigens net als een benzine of diesel auto is, daar zit wmbt geen verschil tussen dan!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Daar is een topic over geweest in het verleden.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hier zijn we het dus wel eens:Ramon&Ramon schreef:Daar is een topic over geweest in het verleden.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
". Rijd je normaal, dan helpt het iets maar kan ik statistisch niet aantonen dat het schade weg houdt. "
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn ook Volvo,s die veel kilometers rijden op lpg zonder problemen,de samenstelling van lpg is ook niet overal het zelfde,verschil in zomer en winter lpg is aantoonbaar in ieder geval.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23
Bijde zelfde motor type en km standen?Ramon&Ramon schreef:Daar is een topic over geweest in het verleden.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
Zat trouwens eens in mijn onderhoud/service boekje te kijken en daar word alleen klepspelling controleren voor de benzine 1.6 4 cillinder genoemt. Geen van alle andere motor types worden genoemd voor de s40 en v50. Dan toch hydrolische klepstoters??
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
5 cilinders hebben stelbare kleppen!