Ervaringen met V50 2.4i op LPG G3?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
GerbenV50
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05.10.2012 - 16:17

Beste forum leden,

Ik overweeg de aanschaf van een V50 met de 2.4i 170 pk motor om daar vervolgens een LPG-G3 installatie in te zetten.

Ik heb 2 vragen:

- Zijn er mensen met ervaringen met deze combinatie (positief en negatief) die deze met mij willen delen?
- Is de 2.4 en 2.4i motor die in de V50 is gebruikt van 2004 tot 2007 technisch identiek aan de V70 motoren (2.4 en 2.4i)?

In de V70 is natuurlijk bekend dat deze motoren zeer hoge kilometrages kunnen bereiken op LPG.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten, Gerben
Gebruikersavatar
hugha002
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
Locatie: Noord Drenthe

Ik heb mijn V70, van begin 2001 met 140 pk, voor deze zomer op LPG gezet. En geen enkel probleem. De kilometerstand is nu 159.000 km. En het verbruik is ca. 1 op 8,2 tot 1 op 9,5 (als mijn vrouw rijdt). De tank van 69 liter ligt netjes in de reservewielbak.

Of de motoren identiek zijn weet ik niet. Volgens mij wel, met hier en daar aanpassingen wellicht.

Veel succes en blijf lachen bij de pomp.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
GerbenV50
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05.10.2012 - 16:17

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat er nog v50 ervaringen volgen, dan kan ik een goede afweging maken.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1435
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

De V70 die het zo goed doen op LPG zijn helaas niet van de 2000 of nieuwere generatie maar ouder, dus de oude 2,5 liters. Nieuwere motoren geven toch wat meer problemen door het ontbreken van zelf stellende kleppen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

GerbenV50 schreef:Is de 2.4 en 2.4i motor die in de V50 is gebruikt van 2004 tot 2007 technisch identiek aan de V70 motoren (2.4 en 2.4i)?
die motoren zijn technisch niet identiek... zou lekker een diesel nemen
Volvo for life
GerbenV50
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05.10.2012 - 16:17

Ik ga bewust voor LPG wat betreft mijn toekomstige auto dus ik ben niet op zoek naar feedback van personen die een voorkeur hebben voor diesel boven lpg in het algemeen, maar ben op zoek naar ervaringen van V50 rijders met LPG icm met de 2.4 motor.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Er zijn maar een handvol in Nederland die met een V50 op gas rijden, veel ervaring zal hier dan ook niet zijn

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mijn ervaringen zijn negatief, maar daar ik een voorkeur voor diesel heb zal ik je mijn negatieve lpg ervaringen verder besparen
Volvo for life
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

GerbenV50 schreef:Ik ga bewust voor LPG wat betreft mijn toekomstige auto dus ik ben niet op zoek naar feedback van personen die een voorkeur hebben voor diesel boven lpg in het algemeen, maar ben op zoek naar ervaringen van V50 rijders met LPG icm met de 2.4 motor.

Klepspeling idd belangrijk.voor je een auto aanschaft,eerst laten controleren is verstandig.
Is een dure reparatie,kleppen stellen.Rond de 1000 euro.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Motorisch zal er niet zo heel snel iets helemaal fout gaan.
De 5 cylinders (Volvo motoren) zijn erg sterk en de mogelijke verhoging van temperaturen (door LPG) kunnen ze hebben.

Heb zelfs een getune-de R langs gehad laatst op LPG.
Op zich natuurlijk niet voor zo'n auto bedoeld (vind ik persoonlijk) maar zelfs na tuning en een redelijk kietelig rechtervoetje... prima kar.
(had 't genoegen 'm even te mogen verplaatsen).

Ik zeg dus definitief; doen, al blijft LPG / Diesel natuurlijk iets persoonlijks / financieels.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

@Volvotech, die volvo ken ik.........

Gewoon doen.
Voor mij was het simpel. Mijn vrouw rijdt erin als daily drive, en dan tuft het auto'tje rustig rond op LPG. Als ik erin rij en het beestje wakker maak, zet ik hem op benzine. Zo rijd die 95% van alle km's op LPG rond.
En ja, hou rekening met kleppen stellen per 100.000 km , of een pomp.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Precies Marc!
(ik noem nooit namen zonder dat iemand daar zelf over begint ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Dave07
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23

Tegenwoordig kan je bij de betere gas installaties een toevoeging mee laten spuiten met het gas. Dit spul houd de kleppen enigzins nat/smerent .Hierdoor is er minder slijtage.

Men zegt dat het dan net zo is als gewoon met benzine.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Ik heb een flashlube systeem, druppelt 500 ml per 10.000 km's op de kleppen. Dit vermindert de slijtage, maar stopt deze niet...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Maar de kosten van de flashlube en de installatie daarvan vind ik zeker WEL opwegen tegen de relatief lage kosten ervan, MITS je vaak veel vermogen afneemt. Rijd je normaal, dan helpt het iets maar kan ik statistisch niet aantonen dat het schade weg houdt. (wat overigens net als een benzine of diesel auto is, daar zit wmbt geen verschil tussen dan!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Daar is een topic over geweest in het verleden.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Daar is een topic over geweest in het verleden.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
Hier zijn we het dus wel eens:
". Rijd je normaal, dan helpt het iets maar kan ik statistisch niet aantonen dat het schade weg houdt. "
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er zijn ook Volvo,s die veel kilometers rijden op lpg zonder problemen,de samenstelling van lpg is ook niet overal het zelfde,verschil in zomer en winter lpg is aantoonbaar in ieder geval.
Dave07
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23

Ramon&Ramon schreef:Daar is een topic over geweest in het verleden.
Ik heb toen twee cilinderkoppen gedemonteerd met een verbrande klep,eentje met en eentje zonder die voorziening,het verschil was te verwaarlozen.
Bijde zelfde motor type en km standen?



Zat trouwens eens in mijn onderhoud/service boekje te kijken en daar word alleen klepspelling controleren voor de benzine 1.6 4 cillinder genoemt. Geen van alle andere motor types worden genoemd voor de s40 en v50. Dan toch hydrolische klepstoters??
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

5 cilinders hebben stelbare kleppen!
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”