Bart schreef:... Een uitgave van 100 Euro (da's toch ook een heel leuk etentje met z'n tweetjes) voor een softwarematige activering van een standkachel die het hopelijk wel doet is niet teveel geld als deze het daarna ook daadwerkelijk blijkt te doen. Indien er een manier bestaat om dit uit te vinden voordat dit geld eraan uitgegeven wordt zou ik ook altijd voor die mogelijkheid opteren. Niets vreemds aan, toch?...
Hier ben ik het wel mee eens en zoals aangegeven blijkt het testen van de standkachel/bijverwarming te kunnen zonder dat de standkachelsoftware daarvoor geïnstalleerd wordt/moet zijn.
Mits dat testen niet heel kostbaar is zou ik dat zeker doen, ook al gezien de afloop van de garantietermijn. Functioneert het systeem niet, dan zou ik de verkopende partij melden dan de bijverwarming van de auto niet werkt, en je hiervoor aanspraak wil maken op de garantie. Een onderdeel/accessoire van de auto functioneert immers niet.
Dat er het middels een software pakketje als standkachel geactiveerd kan/gaat worden, is voor de garantie m.i. niet van belang.
Overigens vraag ik mij wel af hoe de TS heeft gemerkt dat de motor sneller dan verwacht warm wordt, sinds april is het bij mijn weten nog niet koud genoeg geweest voor de automatische activering van de bijverwarming, bij ons iig nog niet. (Dat hoor je, en ruik je, overigens wel, zeker na een korter ritje)
De kosten van de software zijn inderdaad niet niks, (naar ik begrijp dus ca. 150 euro) maar het is voor de verkregen extra functie ook naar mijn mening zeker niet veel. Ìk zou het er voor over hebben, en weet ik niet in hoeverre de TS ervaring heeft met een standkachel, maar, naast dat het gewoon beter is voor je motor, is enkel het genot en plezier om op een koude morgen zonder te krabben in een warme auto te stappen (met verbaasde/jaloerse blikken van buurtgenoten) mìj dat zeker al waard!
Zonder verder te willen oordelen over wat duur of goedkoop is, is het bedrag voor deze software afgezet tegen de aanschafkosten/vraagprijs van de auto natuurlijk gering, ik schat nog geen procent...(ca. 150 tov een ca. 18000 euro) en tov de naïnstallatiekosten van een complete standkachel nog geen 10%.