Nieuwe V50 eco drive motor schokt

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
V50isgood
Starter

Mijn nieuwe V50 eco drive heeft dit probleem vanaf de eerste kilometers. Tijdens het rijden op cruise control valt de motor soms korte tijd uit (1 second) om dan te hernemen. Duidelijk volbaar. Het terugnemen van de ingestelde snelheid gaat met schokken gepaard. Ook tijdens het versnellen en soms het verminderen van de versnelling treden merkbare schokken op. Reeds 3 keer in de garage hiervoor binnen geweest. Er reeds 3 software updates. Volgens Volvo ligt het aan de software. Hebben alle andere V50 eco drives hier dan last van? Zo nee, geloof ik het verhaal van een software bug niet. Ik vind dit niet kunnen voor een nieuwe wagen en ook het antwoord van Volvo vind ik niet kunnen. Als elke verkocht wagen hier last zou van hebben, waarom verkopen ze die dan nog? Weet iemand meer hierover?
Mijn nieuwe V50 eco drive heeft dit probleem vanaf de eerste kilometers. Tijdens het rijden op cruise control valt de motor soms korte tijd uit (1 second) om dan te hernemen. Duidelijk volbaar. Het terugnemen van de ingestelde snelheid gaat met schokken gepaard. Ook tijdens het versnellen en soms het verminderen van de versnelling treden merkbare schokken op. Reeds 3 keer in de garage hiervoor binnen geweest. Er reeds 3 software updates. Volgens Volvo ligt het aan de software. Hebben alle andere V50 eco drives hier dan last van? Zo nee, geloof ik het verhaal van een software bug niet. Ik vind dit niet kunnen voor een nieuwe wagen en ook het antwoord van Volvo vind ik niet kunnen. Als elke verkocht wagen hier last zou van hebben, waarom verkopen ze die dan nog? Weet iemand meer hierover?Mijn nieuwe V50 eco drive heeft dit probleem vanaf de eerste kilometers. Tijdens het rijden op cruise control valt de motor soms korte tijd uit (1 second) om dan te hernemen. Duidelijk volbaar. Het terugnemen van de ingestelde snelheid gaat met schokken gepaard. Ook tijdens het versnellen en soms het verminderen van de versnelling treden merkbare schokken op. Reeds 3 keer in de garage hiervoor binnen geweest. Er reeds 3 software updates. Volgens Volvo ligt het aan de software. Hebben alle andere V50 eco drives hier dan last van? Zo nee, geloof ik het verhaal van een software bug niet. Ik vind dit niet kunnen voor een nieuwe wagen en ook het antwoord van Volvo vind ik niet kunnen. Als elke verkocht wagen hier last zou van hebben, waarom verkopen ze die dan nog? Weet iemand meer hierover?
Schorpioen
5th Gear member

Waarom de vraag 3x gesteld?

Ik voel heel af en toe ook even een kleine hapering. Echter (nog) niet zo erg om hiermee terug te gaan aangezien de motor gelijk weer op toeren draaid zonder verdere haperingen.
( In de 24.000 km iets van 4x gevoeld )
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
V50isgood
Starter

Inderdaad 4 keer op 24.000 km is aanvaardbaar. Maar op cruise control om de 1 km een hapering op de snelweg en verschillende keren zelfs op een korte rit van 20 km is er toch over. Ik kijk nog steeds uit naar mijn eerste rit zonder schokken. En psychologisch overtuigen met V50 is good hielp ook al niet. Het is gewoon bangelijk als je met dergelijke wagen, 3 weken oud, op vakantie moet.
EVV
5th Gear member

Waarom is dit aanvaardbaar? Er zit blijkbaar een probleem in de auto, ik heb in alle kilometers die ik gemaakt heb nog nooit mee gemaakt dat een motor even inhield. Ik zou hier absoluut geen genoegen mee nemen. Als het aan de software ligt is het ook op te lossen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
sbv
6th Gear member

Andere dealer bezoeken ? Volvo Belgie in kennis stellen als je er bij deze dealer niet uit komt ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
VolvoS60D5Black
2nd Gear member
Contacteer:

Hoe oud is de auto?
Volvo @ VAG monteur :D :D
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,

Ikzelf heb een MY2010 met de 1.6D Drive motor (96k km). Hier heb ik bovenstaande nog nooit meegemaakt. Dus normaal is het zeker niet. Bij de dealer zetten en pas terugnemen als ze het probleem hebben opgelost.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”