Sinds vrijdag een V40 en bijna 1000 KM verder moet ik zeggen dat de wagen heerlijk rijdt en waanzinnig veel bekijks trekt.
Gevoel in het (sport)onderstel is goed, maar in het stuur ontbreekt het wel een beetje. Spraakherkenning vind ik een hele openbaring na de belabberde ondersteuning in mijn vorige Focus, hoewel het bijde telefoon-functie een beetje obsolete is, want via de menu's ben ik toch echt een stuk sneller.
Ik herken mij echter wel in de meest genoemde klachten en heb daarnaast ook al een aardig lijstje gebouwd:
- Approach verlichting problematiek
- Binnenverlichting gaat niet altijd aan
- Binnenverlichting gaat niet altijd uit
- Telefoonverbinding wordt telkens na ca. 4 minuten in het gesprek ineens verbroken. Bluetooth is nog wel actief en ik kan gewoon door mijn adresboek bladeren, maar de telefoon hangt ineens op. Heb er last van met zowel een Nokia Lumia 800 als een BlackBerry Curve. Met name de laatste is lastig ivm zakelijke gesprekken.
- Ipod bediening is m.i. niet intuitief genoeg. Met name de shuffle functie heb ik regelmatig ruzie mee en die dertigduizend keer op exit klikken om weer in het artiestenselectiescherm te komen vind ik mateloos irritant, omdat dit ook helemaal niet snel gaat.
- De gescheiden airco functie vind ik ook niet echt intuitief met dat schakelen tussen links/rechts/mono. Zit er elke keer mee te hannessen. Then again, eenmaal ingesteld is het natuurlijk prima...Nu nog vrouwlief zover krijgen dat zij er netzo over denkt
- Hoe zet ik in hemelsnaam de automatische berekening van een omleiding uit bij het naderen van een file (ik wel wil graag de files inzichtelijk houden). Door Hilversum heen rijden naar Utrecht toe is heus niet handiger!
- Als ik de auto uitschakel terwijl ik naar de iPod luister en na korte tijd (zeg 5 minuten) weer de auto start, kan hij ineens de ipod niet meer initialiseren. De iPod schakelt ook niet meer op de 'accessoirestand', maar blijft gewoon opladen. Enige wat helpt is een reset van de iPod en opnieuw aansluiten. Weet nog niet zo goed of dat aan mijn iPod ligt of aan de wagen, hoewel ik er bij de Ford nooit problemen mee had.
- Waarom ontgrendelt de achterklep niet als ik uitstap? Uiteraard is dit ook een kwestie van gewenning om even op dat knopje te drukken...
- Kan ik nog ergens zien dat mijn verlichting brandt (zonder helemaal om mijn stuur heen te moeten kijken naar dat kleine ledje)?
Verder bevalt ie serieus goed hoor!

De T3 is rap, zeker in de eerste 3 versnellingen zit je in no-time op de gewenste snelheid.
Overigens had ik van te voren bedacht het scherm veel op de Performance-stand te zetten, maar in werkelijkheid staat ie meer in de Elegance op contraststand. Heerlijk rustig beeld, met een ouderwetse teller!
[edit]
Ohja, ik had nog gevraagd naar de zichtbaarheid van het scherm in combinatie met een zonnebril met polariserende glazen en het klopt inderaad: dit maakt geen bal uit, 't is prima te zien!

!
Ohja en RSI is niet standaard op een Summum met intropakket...Wel wat matig, maar soit.