Hallo forummers,
Gisteren met mijn 945 voor APK gegaan.
De voorremmen bleken niet oké.
Bij het vervangen van de schijven en blokken blijkt dat een van de geleiders muur vast zit.
Wie heeft hier ervaring mee en/of wie weet waar je snel een nieuwe klauw houder krijgt?
Geleider remklauw vast
Goed warm stoken en de geleiderbus gelijktijdig afkoelen was de oplossing.
Vervolgens de onderdelen met staalwol mooi opgepoetst en ingevet.
Opgelost.
Vervolgens de onderdelen met staalwol mooi opgepoetst en ingevet.
Opgelost.

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21401
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Verbrandt de hele boel dan niet? Of kromtrekken?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Dit is idd een prima oplossing. Het gaat om de geleider die gestookt word. Dan trekt er niks krom hoor.
Was het hoesje niet gescheurd dan? Anders zou ik die wel vervangen anders gaat het zo weer roesten.
Was het hoesje niet gescheurd dan? Anders zou ik die wel vervangen anders gaat het zo weer roesten.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Het was me gelukt om het hoesje over de "kop" heen te verwijderen, voordat ik met warm maken begon. Nadat alles los was hem ik het hoesje weer terug kunnen plaatsen.arjan_de_jong schreef: Was het hoesje niet gescheurd dan? Anders zou ik die wel vervangen anders gaat het zo weer roesten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Hoesje krijg je bij sommige merken remblokkensets erbij. Vuil door een gescheurd hoesje is dan de boosdoener van het niet meer zijwaarts heen en weer bewegen.
idd stoken en oppassen -de olie gaat ook koken.
Lichtjes invetten naderhand met keramisch vet of kopervet, bij het terugplaatsen op de originele wijze.
idd stoken en oppassen -de olie gaat ook koken.
Lichtjes invetten naderhand met keramisch vet of kopervet, bij het terugplaatsen op de originele wijze.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Het materiaal word er zacht van, bepaald niet iets dan je graag wil bij deze twee pennen waar een flinke remkracht op drukt.arjan_de_jong schreef:Dit is idd een prima oplossing. Het gaat om de geleider die gestookt word. Dan trekt er niks krom hoor.
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... ts_id=1174
http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... -bolt/521/
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er komt weinig kracht te staan op de geleide pennen,ze zorgen alleen voor zijdelings schuiven,meer niet,de remkracht wordt verdeeld op de remschijven en blokken,ik maak ze al warm sinds de uitvinding van schijfremmen zonder verdere problemen.