Vandaag heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn prachtige metallic zwarte S60 D5 185pk RTI HU850 (Bj nov-2005) met net geen 300k op de teller. Deze moest i.v.m gezinsuitbreiding plaats maken voor een XC90. Dit is natuurlijk ook geen straf maar het is wel een totaal andere rijbeleving.
Inmiddels is een XC90 D5 aangeschaft (63-TN-LV). Helaas zonder RTI en geen HU850 'achtig' audio systeem. Deze D5 is eind 2006 vanuit duitsland geïmporteerd en heeft inmiddels 200k op de teller. Opzich niets vreemds zou je zeggen.. het 'vreemde' is dat deze XC90 als 140kw / 190pk op NL kenteken gezet is.
Na wat googlen zag ik dat dit zeer waarschijnlijk een getunede 163pk is maar verbaas ik me dat dit 'nieuwe' vermogen is overgenomen op het kentekenbewijs. Daarnaast valt 'ie ook net in een zwaardere categorie dan een normale XC90 (2.071 i.p.v 2.029)
Blijkbaar heeft een medewerker/stagiar bij de RDW niet echt goed op zitten letten.
Schrale troost is dat een collega de S60 over heeft genomen en dat ik 'm dus zo nu en dan nog kan bewonderen

-sjoerd