Mijn XC60 uit 2010 beschikt over een ingebouwde navi, waarbij het scherm ook door de achteruitrijcamera gebruikt wordt.
De navi gebruik ik niet, aangezien mijn TomTom met HD traffic dit veel beter kan.
TomTom is onlangs met een Android versie uitgekomen, en deze werkt ook op mijn 8.9 inch Samsung tablet.
Aangezien ik mijn TomTom al eens ingebouwd heb in een vorige XC60 (op de plek van de navi, op een model dat geen navi had), wil ik nu een stapje verder gaan.
Ik wil graag onderzoeken of ik een Android tablet op de plek van het navi scherm kan monteren, met alle voordelen van dien (wifi/internet/MP3's/Google/TomTom/ODBII/track&trace/films). Uiteraard een typisch Car PC hobby project.

Nu wil ik de handige achteruitrijcamera (met sensorbalkjes en rij-lijntjes) niet verliezen, en dus dient er op de Android tablet een video-in connector te zitten, waarbij het scherm automatisch overschakelt bij detectie van een signaal.
En dan nu de hamvraag: heeft iemand een idee of het signaal van de Volvo PDC (parkeercamera) een 'standaard' video signaal afgeeft en mogelijk een tulp-connector heeft? En dat deze actief wordt als de auto in de reverse gezet wordt?
Of: heeft het scherm/navi wellicht nog een video-in mogelijkheid, waar ik het beeld van de tablet naar toe stuur?
Bvd!
Groeten,
Cyril