Wie is bekend met dit volgende probleem.
We rijden sinds enkele maanden een tweedehands V50 2.4 Momentum (2006, 55dkm). Wanneer de fietsendrager is gemonteerd (met 13 polige stekker) klinkt bij remmen een soort 'zachte buzzer' in de laadruimte. Het gebeurt telkens bij het in werking treden van de remlichten. Het zal dus een soort kortsluiting zijn, maar waar komt het geluid vandaan?
Ik heb nog geen andere aanhanger/drager achter de auto gehad, dus ik kan niet zeggen of het alleen bij deze fietsendrager plaatsvindt. De drager is TUV-gekeurd, dus ik ga er vanuit dat er geen kortsluiting oid is. De verlichting werkt ook volledig en op het dashbord wordt geen melding gegeven van defecte verlichting.
Iemand een suggestie?
'Buzzer' in laadruimte bij gebruik fietsendrager (V50)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zie je als je richting aangeeft een extra pijlensetje rechts bovenin je klokkenwinkel?
Waar komt het geluid vandaan, links of rechts?
Kun je wellicht foto maken waar het geluid vandaan komt?
Klinkt het echt als een "electronisch zoemertje" of als een relais wat klappert oid?
Klinkt het echt als een "electronisch zoemertje" of als een relais wat klappert oid?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- Starter
Beste 'volvotech'
Dank voor het antwoord/vraag.
Zie je als je richting aangeeft een extra pijlensetje rechts bovenin je klokkenwinkel?
> Ik zie verder geen afwijkende lampjes of storingen, ook niet in de boordcomputer of tijdens het remmen/richting aanwijzen
> Ik moet remmen, dus heb nog niet van dichtbij kunnen luisteren waar het exact vandaan komt. Dat zal ik dit weekend doen.
> zal ik proberen
> Het is echt een electronisch zoemertje. Hij gaat af als je het rempedaal indrukt en duurt zo'n 2 seconden (ook al blijf je remmen). Iedere keer als je het pedaal indrukt duurt het exact even lang.
Met veel dank voor het meedenken en als ik meer info heb, plaats ik dat hier!
Dank voor het antwoord/vraag.
> Ik zie verder geen afwijkende lampjes of storingen, ook niet in de boordcomputer of tijdens het remmen/richting aanwijzen
> Ik moet remmen, dus heb nog niet van dichtbij kunnen luisteren waar het exact vandaan komt. Dat zal ik dit weekend doen.
> zal ik proberen
> Het is echt een electronisch zoemertje. Hij gaat af als je het rempedaal indrukt en duurt zo'n 2 seconden (ook al blijf je remmen). Iedere keer als je het pedaal indrukt duurt het exact even lang.
Met veel dank voor het meedenken en als ik meer info heb, plaats ik dat hier!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hmmm, graag bericht idd over locatie en evt foto.
Zegt me tot noch toe echt helemaal niks...
Zegt me tot noch toe echt helemaal niks...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 4th Gear member
iets wat mij te binnen schiet. Er zijn kabelsets in de handel die ipv een lampje op je dashboard/ melding bc een fysiek geluid geven als er een lamp stuk is van de aanhangwagen. Deze kabelsets hoeven niet door de dealer te worden aangemeld. Het zou kunnen zijn dat je zo'n kabelset bij je trekhaak hebt. Check even of dit het geval is, en of alle lampjes van de fietsendrager het doen