Mijn V50 T5 uit 2005 heeft inmiddels ruim 170.000 gelopen.
December toe aan de (180.000 / grote) beurt en wil meteen de distributieriem laten vervangen. Zag de dealerprijs voor de beurt + distributie totaal 1003 euro voor deze beurt + distributie. Is het vervangen bij dit model/motor een lastige klus? Heb wel eens gehoord bij een Audi 1.8t dat de complete motor eruit moet, hoe zit het bij een V50 T5? Nog zaken waar op te letten?
Distributieriem vervangen Volvo V50 T5 2005
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
ik ben aanstaande donderdag aan de beurt..... hij gaat gewoon naar de dealer even slikken en weer doorgaan . het enige wat ik me af vraag ..de waterpomp ? wel / niet vervangen? is dit nodig bij dit type .?
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Absurde prijzen worden het zo langzamerhand,het wordt ook steeds stiller bij de dealers is mijn ervaring momenteel.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 22:26
Zou je mij willen laten weten of ze de waterpomp wel/niet vervangen hebben en indien je dat wilt zeggen de kosten zijn geweest?blue nautic schreef:ik ben aanstaande donderdag aan de beurt..... hij gaat gewoon naar de dealer even slikken en weer doorgaan . het enige wat ik me af vraag ..de waterpomp ? wel / niet vervangen? is dit nodig bij dit type .?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Is toch ook niet raar he Ramon dat steeds stiller wordt bij de dealer. Ik ben me bewust van de enorme kosten die een werkplaats met zich meebrengt bij de dealer. Het zijn meest de lease auto's waaraan gewerkt wordt. Als particulier moet je bijna tot de welgestelden behoren om aan de tarieven te kunnen voldoen. Het begint al met de onderdelen die je in een gelijkwaardige kwaliteit vaak voor de helft kunt kopen. (kijk maar eens bij mister auto)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21126
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Bij mijn dealer waren gisteren alle bruggen bezet en kon ik er even tussendoor worden geholpen om de ophangrubbers te controleren.Ramon&Ramon schreef:Absurde prijzen worden het zo langzamerhand,het wordt ook steeds stiller bij de dealers is mijn ervaring momenteel.
A.s vrijdag mag ik terugkomen voor een vierpunts uitlijning, eerder kon niet vanwege een volle agenda
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ben ik benieuwd welke dealer dat is?diesel01 schreef:Bij mijn dealer waren gisteren alle bruggen bezet en kon ik er even tussendoor worden geholpen om de ophangrubbers te controleren.Ramon&Ramon schreef:Absurde prijzen worden het zo langzamerhand,het wordt ook steeds stiller bij de dealers is mijn ervaring momenteel.
A.s vrijdag mag ik terugkomen voor een vierpunts uitlijning, eerder kon niet vanwege een volle agenda
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
ja dat zal ik doen .Zou je mij willen laten weten of ze de waterpomp wel/niet vervangen hebben en indien je dat wilt zeggen de kosten zijn geweest?
_________________
Volvo V50 T5 Kinetic 2005 - 18" Midir Grey - Dalatech White
ik vraag me af wat de marges zijn tussen lease en particulier , ik weet wel dat garage en of schade herstel bedrijven uitgeknepen worden door lease maatschappijen. of de particulieren het verschil op moeten heffen ????????. Het zijn meest de lease auto's waaraan gewerkt wordt. Als particulier moet je bijna tot de welgestelden behoren om aan de tarieven te kunnen voldoen.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21126
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Broekhuis Groningen...Ramon&Ramon schreef:Ben ik benieuwd welke dealer dat is?diesel01 schreef:Bij mijn dealer waren gisteren alle bruggen bezet en kon ik er even tussendoor worden geholpen om de ophangrubbers te controleren.Ramon&Ramon schreef:Absurde prijzen worden het zo langzamerhand,het wordt ook steeds stiller bij de dealers is mijn ervaring momenteel.
A.s vrijdag mag ik terugkomen voor een vierpunts uitlijning, eerder kon niet vanwege een volle agenda
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
In de provicie utrecht is het dus huilen met de pet op..
Zelfs Volvo stopt de auto productie een tijdje en dat is niet voor niets.
Zelfs Volvo stopt de auto productie een tijdje en dat is niet voor niets.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Tommel schreef:Mijn V50 T5 uit 2005 heeft inmiddels ruim 170.000 gelopen.
December toe aan de (180.000 / grote) beurt en wil meteen de distributieriem laten vervangen. Zag de dealerprijs voor de beurt + distributie totaal 1003 euro voor deze beurt + distributie. Is het vervangen bij dit model/motor een lastige klus? Heb wel eens gehoord bij een Audi 1.8t dat de complete motor eruit moet, hoe zit het bij een V50 T5? Nog zaken waar op te letten?
Bij een AudiT hoeft de motor er niet uit,maar dit terzijde,een riemwissel duurt ongeveer twee uur als je het op je gemak doet,plus de onderdelen.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Ik gebruik dit altijd als referentiepunt: http://www.mijngarage.nl
Daar komt distributie + grote beurt op 685,- ex de wapo, dan is die 1000eu bij de dealer niet zo gek denk ik.
Daar komt distributie + grote beurt op 685,- ex de wapo, dan is die 1000eu bij de dealer niet zo gek denk ik.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21126
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
@blue nautic, mbt tot schadeherstel/spuiten deel ik je mening.
Mijn vader kreeg voor een kras op de motorkap het advies om de hele motorkap te laten spuiten a €600ex btw.
Na mijn spotrepair ervaring is hij met zijn Sorento bij mijn dealer langs gegaan en daar wordt hij voor een fractie van hetgeen begroot geholpen dmv spotrepair.
Hetzelfde geldt voor mijn motorkap, €1500ex begroot voor het spuiten en uit laten waaien over de zij-schermen terwijl voor €175inc spotrepair gedaan kan worden.
Mijn vader kreeg voor een kras op de motorkap het advies om de hele motorkap te laten spuiten a €600ex btw.
Na mijn spotrepair ervaring is hij met zijn Sorento bij mijn dealer langs gegaan en daar wordt hij voor een fractie van hetgeen begroot geholpen dmv spotrepair.
Hetzelfde geldt voor mijn motorkap, €1500ex begroot voor het spuiten en uit laten waaien over de zij-schermen terwijl voor €175inc spotrepair gedaan kan worden.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Behalve volvo.s repareren!
Off topicRamon&Ramon schreef:Absurde prijzen worden het zo langzamerhand,het wordt ook steeds stiller bij de dealers is mijn ervaring momenteel.
+1
Ik ga al lang nt meer bij mijn officiele dealer langs...
Veel te hoge prijzen, ha ja 5à6 man personeel, een verkoper, iemand aan de balie, een manager, een verkoper, een supermooie toonzaal, ...wie betaalt dit denk je
En als ze je ruitensproeier reservoir met 0,125 liter opvullen maken ze er op de factuur 0,5 liter van (echt meegemaakt).
Nee ik doe mijn onderhoud deels zelf en voor de rest naar een kleine garage waarvan ik weet dat de man kennis van zaken heeft en aan de auto kan werken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 10.07.2012 - 15:39
Ook al vaak gedacht, maar blijkbaar wordt de Volvo Assistance verlengd bij elk onderhoud. En ik heb hem 2 maanden na de aankoop al nodig gehad voor het wegslepen.tjompe schreef: Ik ga al lang nt meer bij mijn officiele dealer langs...
Dus twijfel een beetje om bij de dealer te blijven of niet...
Volledige boordcomputer + lichten uitgevallen en door 2 Volvo garages laten checken aan de computer. De eerste garage maakte mij € 65 armer, mijn dealer € 320. En dan nog doodleuk zeggen dat ze niets gevonden hebben (buiten wat contactspray gespoten).
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
« blue nautic » :
ja dat zal ik doen .
En wat is het geworden?
_________________
Volvo V50 T5 Kinetic 2005 - 18" Midir Grey - Dalatech White
mijn vrouw heeft de v50 opgehaald en de rekening is nog onderweg....... weet alleen dat ze een homokineethoes hebben vervangen en dat de zomer banden op zijn , dat laatste wist ik al .
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
rekening is op de mat gevallen ..... geen waterpomp erbij . wel een hele waslijst aan onderdelen .
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01