Hallo,
Vorig jaar heb ik als eerste auto een 440 gekocht met een CVT automaat. Helaas was de auto niet goed en kon ik hem na drie maanden naar de sloop brengen. Op dit moment ben ik op zoek naar een andere auto, en aangezien ik heel graag (of eigenlijk zeker weet) dat ik weer een 440 of 460 wil, loop ik tegen het volgende aan; ik mag alleen maar automaat rijden, en ik durf geen CVT meer aan. Zijn er 440's of 460's met een andere automaat? En waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt!
Groet, Marlien
440 automaat
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Hallo Marlien, welkom op het forum.
Je hebt 2 soorten automaat, beetje afhankelijk van bouwjaar en motor. De CVT (officieel HTA) is perfect voor rustig rijden maar inderdaad niet betrouwbaar. Té hightech zegmaar. De gewone automaat herken je aan de cijfers bij de keuzehendel; de CVT heeft alleen P-R-N-D-L (die laatste twijfel ik aan), de gewone automaat heeft ook nog een 2 en een 3 daar staan als ik het goed heb
Je hebt 2 soorten automaat, beetje afhankelijk van bouwjaar en motor. De CVT (officieel HTA) is perfect voor rustig rijden maar inderdaad niet betrouwbaar. Té hightech zegmaar. De gewone automaat herken je aan de cijfers bij de keuzehendel; de CVT heeft alleen P-R-N-D-L (die laatste twijfel ik aan), de gewone automaat heeft ook nog een 2 en een 3 daar staan als ik het goed heb
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.10.2012 - 21:21
Bedankt voor je reactie, na een beetje research heb ik begrepen dat de 1.8 een CVT heeft, en de 1.7 en de 2.0 een andere automaat? Ik had vorig jaar inderdaad een 1.8. Een CVT is inderdaad fijn, maar ik moet er iedere dag mee naar mijn werk en ik heb geen zin om stil te komen staan.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De CVT zit idd alleen maar in de 1.8i. In de 1.7i en 2.0i zit de veel betrouwbaardere ZF4 automaat. Vooral icm met de 2.0i (B20F motor) is het een goede combi. Let wel op dat je van de 2.0i geen '93er aanschaft, daarvan hebben de motoren meestal een enorm olieverbruik. De latere bouwjaren hebben dat probleem niet meer. Die zijn makkelijk te herkennen aan een groene oliepeilstok, de "foute" motoren hebben een rode oliepeilstok. Dit gaat dus alleen op voor de B20F motoren, de 1.7i heeft dat probleem nooit gehad.
Mits de automaat regelmatig zijn atf olie ververst heft gehad kunnen ze lang mee. Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen ze rond de 200dkm problemen gaan geven. Ze moeten mooi, soepel schakelen, maar bij volgas geven (de kickdown) mogen ze best met een schok terug schakelen. Zolang ze maar direct reageren is het ok. Trek de peilstok van de automaat eruit en kijk of de olie aan de peilstok mooi helder rood is, een bruine kleur die ook nog eens verbrand ruikt is een no no. Eventueel de olie v.d. peilstok afvegen met een witte tissue, dan is het makkelijker te zien wat de kleur is.
Mits de automaat regelmatig zijn atf olie ververst heft gehad kunnen ze lang mee. Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen ze rond de 200dkm problemen gaan geven. Ze moeten mooi, soepel schakelen, maar bij volgas geven (de kickdown) mogen ze best met een schok terug schakelen. Zolang ze maar direct reageren is het ok. Trek de peilstok van de automaat eruit en kijk of de olie aan de peilstok mooi helder rood is, een bruine kleur die ook nog eens verbrand ruikt is een no no. Eventueel de olie v.d. peilstok afvegen met een witte tissue, dan is het makkelijker te zien wat de kleur is.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
In de technische data komt een 1.7 bij een 440/460 niet voor.
1.7 komt voor bij de 300 serie.
Dit is een orginele volvo fabriekslijst!
1.7 komt voor bij de 300 serie.
Dit is een orginele volvo fabriekslijst!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hier de cilinderaanduidingen,1721cc klopt,maar de aanduiding1.7 niet!
Zie hier het lijstje,die fout wordt namelijk heel vaak gemaakt!
Bij de 440/460/480 kent volvo alleen de 1.8 versies als type aanduiding.
Zie hier het lijstje,die fout wordt namelijk heel vaak gemaakt!
Bij de 440/460/480 kent volvo alleen de 1.8 versies als type aanduiding.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De 1.7 motoren typeringen zijn idd B18F, B18FT enz. Maar als je ernaar gaat zoeken moet je dat op Volvo 440/460 1.7i doen. Dit om het onderscheid te maken met de monopoint 1.8i met B18U motor.
Google en MP staan vol met 1.7i 440/460
Google en MP staan vol met 1.7i 440/460
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Iroll schreef:De 1.7 motoren typeringen zijn idd B18F, B18FT enz. Maar als je ernaar gaat zoeken moet je dat op Volvo 440/460 1.7i doen. Dit om het onderscheid te maken met de monopoint 1.8i met B18U motor.
Google en MP staan vol met 1.7i 440/460
We hebben het over iets anders; ramon&ramon over de interne codes, Iroll en ik over de benamingen die in de verkoop gebruikt werden. Daar staat 1.7, het is een 1721cc dus is het 1.7. Ook al is de code B18F, in de folder staat 1.7.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Is een s40 van voor 2000 niet iets voor je?
Staan zat te koop icm automaat.
Staan zat te koop icm automaat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.10.2012 - 21:21
Heb ik ook aan zitten denken, maar een 440 is zo lekker goedkoop. Heb pas 1 schadevrij jaar, dus betaal nog redelijk wat verzekering. Ik heb gelijk even gekeken bij de wegenbelasting, die zou dan 70 euro per kwartaal omhoog gaan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.10.2012 - 21:21
Heb er op dit moment 3 op het oog:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 3960000000
http://link.marktplaats.nl/600030439
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 0070000000
Helaas moet de Benz eerst verkocht worden, ik kan niet wachten!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 3960000000
http://link.marktplaats.nl/600030439
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 0070000000
Helaas moet de Benz eerst verkocht worden, ik kan niet wachten!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
die 460 spreekt mij qua uitvoering wel aan, lekker luxe maar jammer dat 'ie geen airco heeft. Leuk dat prullenbakje, originele accessoire. En de CT503 cd speler, was een dure radio destijds. De andere hebben wel een interessantere kilometerstand en hebben airco. Is volgens mij dezelfde uitvoering
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Alle 3 spreken ze mij niet aan!
Er staat op MP ook een hele mooie beaurdeaux rode 2.0 automaat met 120.000 op de klok.
Ook geen airco, maar heel netjes zonder roest.
Er staat op MP ook een hele mooie beaurdeaux rode 2.0 automaat met 120.000 op de klok.
Ook geen airco, maar heel netjes zonder roest.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het ging ook om de benaming vanuit volvo,niet wat er in verkoop praatjes staat.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is alleen interessant vanuit werkplaatsoogpunt, de berijder en eigenaar kijken anders.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Investeren in een 440/460 is eigenlijk zonde van je geld,het is altijd wel wat met zo,n auto,heeft ook weinig met Volvo van doen behalve het typeplaatje achterop.
Je kunt denk ik beter gaan voor een wat oudere S40,rijdt een stuk beter,blijft langer heel,is veiliger enz enz.
Je kunt denk ik beter gaan voor een wat oudere S40,rijdt een stuk beter,blijft langer heel,is veiliger enz enz.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.10.2012 - 21:21
Ik wil een 440 omdat ik goedkoper wil gaan rijden, aangezien ik er elke dag mee naar mijn werk ga en dat is een stukje rijden. Als ik een s40 zou kopen zou ik wat betreft de financien net zo goed in de Mercedes kunnen blijven rijden die ik nu heb.Ik vind een 440 wel fijn rijden en om de veiligheid maak ik me niet zo druk. Het maakt mij eerlijk gezegd ook niet zoveel uit dat u het niet veel met volvo van doen vindt. Als ik kon kiezen had ik ook het liefste in de nieuwste S60 gereden, maarja.