Heb me net een V70 2.4D 2008 aangeschaft en zou de ophanging-vering willen upgraden. Foto's volgen nog hoor !
Ik heb graag een direkt stuurgedrag en zou de wagen ook wat willen verlagen zodat hij nog meer als een blok op de weg ligt.
Heb al verschillende optie's onderzocht, maar blijkbaar is er voor de V70-3 niet veel te vinden.
Het liefst zou ik een schroefkit hebben omdat ik de wagen dan perfect kan leggen hoe ik hem wil,liefst een set met nog enig 'comfort'.
Een vaste set mag eventueel ook,alleen verlagen de meeste maar 3cm.Volgende kits heb ik bekeken :
Bilstein B12-kit : bilstein dempers/eibach vering,verlaging max. 50mm,hoogte nog iets aan te passen.Deze bestaat echter niet voor het laatste model V70 .
KW : hiervan heb ik een voorbeeld gevonden op een buitenlands forum.Het zou een omgebouwde KW variant 3 schroefset zijn voor een Ford Mondeo,prijs vind ik persoonljk ook wat hoog.
Anders goede 'sport'dempers met aparte veren van Heico (-3cm), H&R (-4cm) of Eibach pro kit (-3cm)
.
Heeft er iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn en of er een betaalbare schroefkit bestaat van goede kwaliteit ?
V70 2008- mogelijkheden verlaging
-
- 4th Gear member
Een direkt stuur gedrag, maar een XC70 gekocht....
Op Swedespeed forum zijn er meer (ook veel V70N) die in dezelfde situatie zitten, wellicht daar daar wat easy tips te vinden zijn?
Op Swedespeed forum zijn er meer (ook veel V70N) die in dezelfde situatie zitten, wellicht daar daar wat easy tips te vinden zijn?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- blastaway
- 5th Gear member
Denk voor een goede schroefkit je bij KW uitkomt. Echter minder dan 999 euro zal je niet betalen. Let wel, die is knoerhard. Ik zou geen cheapy rommel kopen. Ik heb me ooit laten verleidein voor een Vmaxx set onder mijn eerste Passat. 1 maand later was hij er onderuit. Was in 1 week tijd 6 cm nagezakt. Ik kon geen drempel meer over en opschroeven lukte niet zonder dat alles weer los was.
Daar heb ik destijds van geleleerd en altijd gespaard voor degelijk materiaal.
Daar heb ik destijds van geleleerd en altijd gespaard voor degelijk materiaal.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- edraket
- 7th Gear member
Hoe?? Dat zegt niet Sju-art, maar Basil! En het gaat om een V70, geen XC.
Ik weet dat Johann met een KW set heeft rond gereden op een V70 van 2008. Deze auto zal hij ongetwijfeld niet meer hebben. Er staan wel foto's op het forum. Ik hou wel van een beetje verlaging, maar vind die schroefset toch iets te laag voor dit model. Zelf vind ik een R-design onderstel al heel erg keurig staan. Je kunt natuurlijk ook naar een Eibach set kijken. Net weer ietsje lager en ietsje stugger. Heico vind ik persoonlijk erg duur en is niet zo laag.
Ik weet dat Johann met een KW set heeft rond gereden op een V70 van 2008. Deze auto zal hij ongetwijfeld niet meer hebben. Er staan wel foto's op het forum. Ik hou wel van een beetje verlaging, maar vind die schroefset toch iets te laag voor dit model. Zelf vind ik een R-design onderstel al heel erg keurig staan. Je kunt natuurlijk ook naar een Eibach set kijken. Net weer ietsje lager en ietsje stugger. Heico vind ik persoonlijk erg duur en is niet zo laag.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
Ik ga zeker niet voor een cheapy kit...dat kan je een volvo niet aandoen,en mezelf ook niet...Ik zou wel eens met een schroefkit willen rijden.
Op mijn huidige wagen (vw transporter) heb ikeibach veren -3cm met de originele dempers en dat geeft nog wel wat comfort,alleen voel je dat de originele dempers niet aangepast zijn aan de verlagingsveren.
Ik denk dat het toch een bilstein-eibach kombinatie zal worden (B8+eibach pro-kit),lees ik veel goeds over,eventueel dan een vaste kit en hopen dat het nadien ook optisch 'mooi staat' zonder al teveel wheel-gap.
Een schroefkit overweeg ik eventueel ook nog, alleen wil ik geen stuiterende wagen,hij moet strak op de weg liggen maar mag zeker niet knoerhard zijn.
Op mijn huidige wagen (vw transporter) heb ikeibach veren -3cm met de originele dempers en dat geeft nog wel wat comfort,alleen voel je dat de originele dempers niet aangepast zijn aan de verlagingsveren.
Ik denk dat het toch een bilstein-eibach kombinatie zal worden (B8+eibach pro-kit),lees ik veel goeds over,eventueel dan een vaste kit en hopen dat het nadien ook optisch 'mooi staat' zonder al teveel wheel-gap.
Een schroefkit overweeg ik eventueel ook nog, alleen wil ik geen stuiterende wagen,hij moet strak op de weg liggen maar mag zeker niet knoerhard zijn.
- edraket
- 7th Gear member
Schroefkit past denk ik ook niet echt bij een Volvo. Nog afgezien van het uiterlijk bedoel ik dat de V70 is afgestemd op COMFORT (inderdaad met hoofdletters). Dat betekent dat alle bussen en ophangpunten erg soepel zijn. Je kunt dat erg makkelijk verstoren door een schroefset te gaan plaatsen.
Bilstein/Eibach (B12) set heeft mijn broer gehad onder zijn BMW 330D. Wat een gezeur mee gehad. Na verloop van tijd werd de demping erg snel minder en werd ook niet vergoed onder garantie. Was toen iets meer dan 2 jaar oud. Je mag wel aannemen dat het na 2 jaar nog steeds prima funtioneert. Was ong 50.000 km mee gereden.
Ben zelf erg terughoudend geworden tav verlagen en Volvo's. De dempers zijn simpelweg niet afgestemd op de stuggere veren. Bij sommige auto's gaat dat wel omdat ze relatief een stugge demping hebben.
Dat houdt in dat zeker het comfort maar ook de wegligging negatief wordt beinvloed. Je hebt wel het idee dat hij een betere wegligging heeft door het directere karakter, maar de bochtensnelheden zijn echt niet hoger.
Bilstein/Eibach (B12) set heeft mijn broer gehad onder zijn BMW 330D. Wat een gezeur mee gehad. Na verloop van tijd werd de demping erg snel minder en werd ook niet vergoed onder garantie. Was toen iets meer dan 2 jaar oud. Je mag wel aannemen dat het na 2 jaar nog steeds prima funtioneert. Was ong 50.000 km mee gereden.
Ben zelf erg terughoudend geworden tav verlagen en Volvo's. De dempers zijn simpelweg niet afgestemd op de stuggere veren. Bij sommige auto's gaat dat wel omdat ze relatief een stugge demping hebben.
Dat houdt in dat zeker het comfort maar ook de wegligging negatief wordt beinvloed. Je hebt wel het idee dat hij een betere wegligging heeft door het directere karakter, maar de bochtensnelheden zijn echt niet hoger.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Stoffelv70
- 2nd Gear member
Ik heb er ook lang naar gezocht en uit eindelijk een H&R set geplaatst.
Een aangepaste kw set zou ik vergeten! Kun je nooit door de keuring krijgen bij ons!
De heico is goed gerief maar preizig!
Mijn ervaring met de H&R set zijn super, deze zit er nu al 2jaar onder en nog geen problemen gekent.
Zeker nog genoeg comfort en tog betere wegligging. In de zomer is dit in combinatie met een setje 19 duim wielen met 245/35/19. Zelfs dan nog genoeg comfort! Durft bij volgeladen stand wel eens aanlopen.
Wat nog kan is verder uitbreiden met koni schokdempers. Maar 250 euro stuk loopt ook redelijk op... deze zijn dan wel regelbaar in hardheid.
Set H&R veren koste toen €303 inc. Goca attest. de verdeler is:DVR-taem
info op : info@dvr.be
Als je uit omgeving aalst bent mag je gerust eens komen proefrijden
Foto's heb ik niet om je een idee te geven, zal er eens werk van maken...
Veel uitleg... hoopelek heb je er wat aan. ::idea:
Een aangepaste kw set zou ik vergeten! Kun je nooit door de keuring krijgen bij ons!
De heico is goed gerief maar preizig!
Mijn ervaring met de H&R set zijn super, deze zit er nu al 2jaar onder en nog geen problemen gekent.
Zeker nog genoeg comfort en tog betere wegligging. In de zomer is dit in combinatie met een setje 19 duim wielen met 245/35/19. Zelfs dan nog genoeg comfort! Durft bij volgeladen stand wel eens aanlopen.
Wat nog kan is verder uitbreiden met koni schokdempers. Maar 250 euro stuk loopt ook redelijk op... deze zijn dan wel regelbaar in hardheid.
Set H&R veren koste toen €303 inc. Goca attest. de verdeler is:DVR-taem
info op : info@dvr.be
Als je uit omgeving aalst bent mag je gerust eens komen proefrijden

Foto's heb ik niet om je een idee te geven, zal er eens werk van maken...
Veel uitleg... hoopelek heb je er wat aan. ::idea:
V70 2.0D 136pk 320Nm
-
- 1st Gear member
De H&R veren had ik ook gevonden deze zouden -4cm verlagen en zijn goed van prijs. Lopen de banden enkel aan met de 19" velgen,door een andere ET ? Of ook met kleinere velgen?
Ik heb zelf geen zin in konstant aanlopen wanneer ik met mijn gezin en volgepakte koffer onderweg ben...Denk dat het een kwestie is van velgen te kiezen met de juiste ET waarde.
Zoals je zegt zou ik er wel graag mee door de keuring geraken,elk jaar de originele demper-verenset plaatsen is nogal een gedoe..
Stoffelv70,waar heb je de veren laten plaatsen ? Is het niet DVR-team? Ik kan niet onmiddelijk hun site vinden.
Volgende week heb ik mijn V70,misschien dat ik dan wel eens in je buurt ben...::D
Ik heb zelf geen zin in konstant aanlopen wanneer ik met mijn gezin en volgepakte koffer onderweg ben...Denk dat het een kwestie is van velgen te kiezen met de juiste ET waarde.
Zoals je zegt zou ik er wel graag mee door de keuring geraken,elk jaar de originele demper-verenset plaatsen is nogal een gedoe..
Stoffelv70,waar heb je de veren laten plaatsen ? Is het niet DVR-team? Ik kan niet onmiddelijk hun site vinden.
Volgende week heb ik mijn V70,misschien dat ik dan wel eens in je buurt ben...::D
- Stoffelv70
- 2nd Gear member
H&R zakt geen 4 cm. Zou eens moeten na kijken hoeveel dit juist was.
Velgen zitten van afmeting goed (Heico). Het is niet constant dat hij aanloopt hoor en ook niet ZO erg. De band scraapt ligtjes tegen het plastic... Met men orginele set wielen geen problemen.
DVR-taem inderdaad, deze mensen kunnen ze ook plaatsen of eventueel je daeler... (www.dvr.be) Ik dacht dat Volvo D'hondt ook H&R verkoopt en monteerd.
Ik heb de mijne zelf geplaatst mits ik toen in een garage werkte.
Velgen zitten van afmeting goed (Heico). Het is niet constant dat hij aanloopt hoor en ook niet ZO erg. De band scraapt ligtjes tegen het plastic... Met men orginele set wielen geen problemen.
DVR-taem inderdaad, deze mensen kunnen ze ook plaatsen of eventueel je daeler... (www.dvr.be) Ik dacht dat Volvo D'hondt ook H&R verkoopt en monteerd.
Ik heb de mijne zelf geplaatst mits ik toen in een garage werkte.
V70 2.0D 136pk 320Nm
- Fredhead
- Geartronic member
Met de originele dempers moet je sowieso niet meer dan 3 cm willen zakken. Voor meer zijn ze niet heel geschikt.
Hier in Nederland hebben we Merwede nog, die kunnen ook veren naar wens maken. Zelf een set van hun onder de 205 zitten en ben dik en dik tevreden.
Hier in Nederland hebben we Merwede nog, die kunnen ook veren naar wens maken. Zelf een set van hun onder de 205 zitten en ben dik en dik tevreden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
Ben erachter gekomen dat ik achteraan Nivomat-dempers heb, dus niet elektrisch gestuurd.
Dus indien ik wil verlagen zal ik achteraan de dempers moeten vervangen. (en de Nivomats goed bijhouden want deze zijn redelijk duur en nog in goede staat).
De verlagingsveren zullen waarschijnlijk Eibach pro-kit worden.Deze verlagen 3cm maar zaken nog iets na (proefondervindelijk kunnen vaststellen op een andere wagen).
Eventueel vooraan de originele dempers houden en achteraan nieuwe oem Volvo-sachs dempers plaatsen,dit zou geen probleem mogen zijn aangezien de veren maar een 3cm verlagen.
Of eventueel Bilstein B4-dempers,deze zouden dan iets strakker-beter rijden volgens een verlagings-deskundige garagist.
Ik twijfel nog of ik rondom nieuwe dempers plaats en of ik dan Sachs (orig. Volvo) of Bilstein B4 zou nemen.
Had eerst prijs gevraagd voor Bilstein B8-dempers, maar deze zijn al redelijk stijf-hard en ook veel duurder.Enkel voor de dempers : € 940/4st.
Deze dempers lijken me ook een beetje 'over-kill' aangezien ik er niet het circuit mee opga..
Dus indien ik wil verlagen zal ik achteraan de dempers moeten vervangen. (en de Nivomats goed bijhouden want deze zijn redelijk duur en nog in goede staat).
De verlagingsveren zullen waarschijnlijk Eibach pro-kit worden.Deze verlagen 3cm maar zaken nog iets na (proefondervindelijk kunnen vaststellen op een andere wagen).
Eventueel vooraan de originele dempers houden en achteraan nieuwe oem Volvo-sachs dempers plaatsen,dit zou geen probleem mogen zijn aangezien de veren maar een 3cm verlagen.
Of eventueel Bilstein B4-dempers,deze zouden dan iets strakker-beter rijden volgens een verlagings-deskundige garagist.
Ik twijfel nog of ik rondom nieuwe dempers plaats en of ik dan Sachs (orig. Volvo) of Bilstein B4 zou nemen.
Had eerst prijs gevraagd voor Bilstein B8-dempers, maar deze zijn al redelijk stijf-hard en ook veel duurder.Enkel voor de dempers : € 940/4st.
Deze dempers lijken me ook een beetje 'over-kill' aangezien ik er niet het circuit mee opga..
-
- 2nd Gear member
Ik heb een 2012 V70 T5 R-Design deze is vanaf fabriek 1,5 cm lager en heeft ook nivomat-dempers.
Ik wil hem graag nog 2 cm lager hebben, met behoud van nivomats. Volgens de dealer is 1cm lager nog mogelijk.
Ik vindt het vreemd dat bij Heico bij de Sport chassiskit V70 II /2,4D/D5/2,5T/3,2 FWD+AWD ( verlaging ca. 35 mm ) staat:
Niet voor 2.0D
niet voor mod. met niveauregeling , niet voor mod. met 4C onderstel
Maar je vervangt dan toch de nivomats??? Dus waarom is deze kit dan niet geschikt voor nivomats?
Ik wil hem graag nog 2 cm lager hebben, met behoud van nivomats. Volgens de dealer is 1cm lager nog mogelijk.
Ik vindt het vreemd dat bij Heico bij de Sport chassiskit V70 II /2,4D/D5/2,5T/3,2 FWD+AWD ( verlaging ca. 35 mm ) staat:
Niet voor 2.0D
niet voor mod. met niveauregeling , niet voor mod. met 4C onderstel
Maar je vervangt dan toch de nivomats??? Dus waarom is deze kit dan niet geschikt voor nivomats?
2012 Volvo V70 T5 R-Design
- sbv
- 6th Gear member
Zijn dit enkel veren ? of is het compleet met dempers.
Als het compleet met dempers is, dan zal het vast met normale dempers zijn
Nivomats hebben andere(slappere) veren, die kan je niet zo vervangen door verlagingsveren
Als het compleet met dempers is, dan zal het vast met normale dempers zijn
Nivomats hebben andere(slappere) veren, die kan je niet zo vervangen door verlagingsveren
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
Ben ook wel benieuwd hoe de dealer die 1cm extra wil realiseren. Heb je dat gevraagd? iets met de nivomats of andere veren en dempers?
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85