440 automaat

Alles over de 440 / 460
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

EenS40 is zuiniger dan een 440/460
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... o+460+2.0i

Bieden vanaf 150€.... leuk karretje.

De rood metallic die ik bedoelde, kan ik nergens meer vinden. Of advrt verlopen of dan toch verkocht.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik heb dit topic even opgeruimd, we gaan verder over de automaat van Marlien en niet over allerlei oud zeer.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

hallo Marlien

Over je eigen ingebrachte advertenties: het is vooral een kwestie van smaak.

de 460 zou ik persoonlijk niet nemen, want geen airco en de pseudo notenhouten afwerking vind ik (kuch) niet bijzonder fraai.

de beide 440 zien er o.k. uit. ook luxe met airco en stoelverwarming.
Ik ben wel benieuwd waarom 440 verkoper #2 er de moeite in heeft gestoken om er een nieuw blok in te hangen, met LPG en nu ineens weg doet. Vreemd op zich.
Je gaat met LPG wel een stuk meer wegenbelasting betalen, maar als je veel rijdt haal je dat er wel uit.

De 440's advertentie van Poika is ook niet verkeerd, maar geen airco.

Overigens doen airco's het niet altijd meer, ook niet na hervullen. Ofwel lek ofwel kapotte airco kompressor.

Ik heb zelf ook een 440 2.0 met ZF4 automaat bak. Dat rijdt heerlijk, wel meteen zelf nieuwe versnellingsbakolie erin laten doen. Gewoon meteen doen.
Ik heb zelf al eerder zo een gehad, maar helaas daarmee in een gladde winter in de sloot beland.

De wielkastranden achter zijn zowel bij de 440 als de 460 erg roestgevoelig. Al het overige is binnen redelijke grenzen wel te vervangen. Check wel ook de remleidingen - bij roest moeten die vervangen worden voor de apk. Trek dan je portemonnee maar

Ik heb niet zo naar de prijs gekeken, misschien moet je wel wat afdingen. Als de verkoper toch richting de 1000 euro blijft vragen moet je bij jezelf afvragen of je niet beter een andere, toch wat modernere auto kunt kopen. voor een volvo 400 serie moet je gewoon niet veel meer betalen. Zelf rij ik toch een 440 en een 460 rond en weet nu eenmaal dat ik regelmatig wat geld aan onderhoud kwijt ben.

succes met kiezen.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”