Afgelopen donderdag heb ik mijn V40 in ontvangst mogen nemen. Het betreft de volgende uitvoering:
T4 Summum
Black Sapphire
18" Taranis velgen
Panoramadak
Charcoal/charcoal interieur
Intro Line met premium audio en park assist pilot
Driver Support Line
Verwarmbare voorstoelen
Ik heb er nu zo'n 800 km mee gereden en hij bevalt uitstekend. De eerste indrukken: De T4 motor is stil en sterk, maar niet hitsig (het lijkt alsof de overboost er rond 4000 tpm in komt en dan voel je de pk's). Het dynamic chassis in combinatie met de 18 inch velgen is lekker stevig maar zeker niet stoterig zoals in sommige reviews werd gesuggereerd. Ten opzichte van de C30 valt de hogere mate van verfijning op, zowel qua afwerking als qua rijgedrag. Wat dat betreft lijkt de V40 in mijn ogen veel meer op de S60 dan op de C30.
Hieronder wat foto's:
V40 T4 Summum + foto's
-
- 1st Gear member
Hallo,
Gefeliciteerd. Ziet er erg mooi uit. Ook de chique factor is echt aanwezig.
Een tijdje terug heb ik ook zelf een V40 besteld. Ook met een soortgelijke configuratie. Minus een aantal dingen:
T3 Momentum
Black Sapphire
Intro line
Taranis velgen
Jou foto's bevestigen voor mij dat ik de juiste keuzes had gemaak qua uiterlijk. Ik verwacht dat de mijne november wordt geleverd. Kan niet wachten
.
Gefeliciteerd. Ziet er erg mooi uit. Ook de chique factor is echt aanwezig.
Een tijdje terug heb ik ook zelf een V40 besteld. Ook met een soortgelijke configuratie. Minus een aantal dingen:
T3 Momentum
Black Sapphire
Intro line
Taranis velgen
Jou foto's bevestigen voor mij dat ik de juiste keuzes had gemaak qua uiterlijk. Ik verwacht dat de mijne november wordt geleverd. Kan niet wachten

-
- 2nd Gear member
heel mooie auto. Veel (rij-)plezier ermee maar dat zal ongetwijfeld geen probleem zijn 
grt, Koen

grt, Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
-
- 4th Gear member
Dank! Ik heb getwijfeld tussen zwart en biarritz blue, maar uiteindelijk voor zwart gekozen omdat dat ook naar mijn mening de mooiste combi van chique en sportief is. De velgen heb ik 'uit de folder' besteld maar in het echt zien ze er nog beter uit dan op de plaatjes.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 3rd Gear member
Mooie uitvoering, gefeliciteerd. Moet zeggen dat ik die Taranis velgen erg mooi vind. Fijn dat de T4 niet hitsig is. Het kan vlot, maar hoeft niet.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
- dutchlimits
- 5th Gear member
Congrats! Veel plezier ermee, mooie auto...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 1st Gear member
Net als jij heb ik mijn velgkeuze op basis van plaatjes gedaan. De Taranis velgen heb ik nog niet in het echt gezien. Dat ze in het echt nog meer tot hun recht komen is goed om te horenCavallino schreef:Dank! Ik heb getwijfeld tussen zwart en biarritz blue, maar uiteindelijk voor zwart gekozen omdat dat ook naar mijn mening de mooiste combi van chique en sportief is. De velgen heb ik 'uit de folder' besteld maar in het echt zien ze er nog beter uit dan op de plaatjes.

- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mooie velgen!
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
-
- 2nd Gear member
In het echt onder de auto zijn m'n Taranis echt erg mooi om te zien, inderdaad mooier dan op de plaatjes en foto's online.Kudzu schreef: Net als jij heb ik mijn velgkeuze op basis van plaatjes gedaan. De Taranis velgen heb ik nog niet in het echt gezien. Dat ze in het echt nog meer tot hun recht komen is goed om te horen.
Je krijgt er echt geen spijt van!
- Goteborg
- 2nd Gear member
Heel mooie auto en velgen. Daar ik niet zo'n poetser ben heb ik die super velgen niet genomen. Laten ze zich makkelijk reinigen?
2022 XC 40 T4 recharge Plus Dark, Onyx Black, trekhaak en heel veel leuks
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
2019 V40 Cross Country T3 Polar + Luxury, Intellisafe Pro Line , Onyx Black Metallic, Side Scuff Plates, trekhaak
2013 V40 Momentum T4 Powershift, Introline, Winterline , Panoramadak, Mannon Velgen, Black Sapphire Metallic, trekhaak
2006 V50 2.4 Geartronic Edition II Barentz Blue, trekhaak
2003 S40 1.8 Europa Nordic Sport Navigator, Silver Metallic, trekhaak
-
- 3rd Gear member
Zijn goed schoon te maken...
Gewoon met een spons door de spijlen en klaar
Het is inderdaad wat meer werk dan een 5 spaak velg... Maar zeer goed te doen
Gewoon met een spons door de spijlen en klaar

Het is inderdaad wat meer werk dan een 5 spaak velg... Maar zeer goed te doen

V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails