ik heb een volvo v40 uit 1996.
om wat lage tonen te krijgen heb ik me 1000W sub uit me vorige auto erin gebouwd.
(helaas) moet ik deze eruit halen omdat ik de ruimte nodig heb voor lading en een pup.
hoe kan ik toch voor een mooi prijsje lage tonen krijgen.
in de dashboard en achterstijlen zitten nog orginele volvo speakers en in de deuren zit nog niets.
graag advies
ps een orginele volvo sub is volgens mij geen optie omdat ik geen voorbereidingen daarvoor kan vinden qua bedrading en bevestiging.
sub eruit ivm met hond
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
en straks zit die arme pup in die takkeherrie; heb je er wel eens aan gedacht dat die hond een forse gehoorbeschadiging kan oplopen? die dieren hebben gevoeliger oren dan wij
- s80t6
- 3rd Gear member
heb je er wel eens aan gedacht dat de topic starter daar zelf misschien ook wel aan heeft gedacht, en de sub alleen zal inzetten wanneer het hondje fijn thuis zit?

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- havym
- 2nd Gear member
Hej,marcelg schreef:ik heb een volvo v40 uit 1996.
om wat lage tonen te krijgen heb ik me 1000W sub uit me vorige auto erin gebouwd.
(helaas) moet ik deze eruit halen omdat ik de ruimte nodig heb voor lading en een pup.
hoe kan ik toch voor een mooi prijsje lage tonen krijgen.
in de dashboard en achterstijlen zitten nog orginele volvo speakers en in de deuren zit nog niets.
graag advies
ps een orginele volvo sub is volgens mij geen optie omdat ik geen voorbereidingen daarvoor kan vinden qua bedrading en bevestiging.
Ik heb een volvo v40 t4 en daar zitten 6 standaard boxen in.
Waarvan 2 in de deuren. Hiervoor heb ik ook een v40 uit 96 gehad met 4 boxen.
Ik zou er voor gaan om die standaard boxen in te bouwen in de deuren. Naar mijn idee zijn dit basboxen.
En het geluid valt me niet tegen.

- marcelg
- 4th Gear member
@ ps-amazon, echt waar??
Is de bedrading voorbereidt in de deuren? er zitten covers zonder gaatjes gemonteerd en een hoop schuim.
welke maat speakers heb ik nodig en is er een bepaalde merk/type wat veel bas geeft?
Is de bedrading voorbereidt in de deuren? er zitten covers zonder gaatjes gemonteerd en een hoop schuim.
welke maat speakers heb ik nodig en is er een bepaalde merk/type wat veel bas geeft?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- havym
- 2nd Gear member
Als ik er tijd voor zie, zal ik even kijken welke speakers (maat en type) ik er in heb zitten.marcelg schreef:
Heb niet veel verstand van speakers, maar misschien iemand anders wel.
Volgens mij zat de bedrading er niet in in de standaard v40 van '96.
Maar draden trekken zal het probleem niet zijn, alleen bij de deurdoorvoer kan problemen opleveren.
-
- 3rd Gear member
Je zou even moeten kijken bij pioneer, jbl etc. daar hebben ze meestal ook wel een lijst met de verschillende types boxen die je in een bepaald merk/model kan gebruiken.
Pioneer bijvoorbeeld
Pioneer bijvoorbeeld
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
- Okke
- 4th Gear member
Je moet luidsprekers hebben met een diameter van 13cm. Kijk wel uit dat indien je geen originele speakers monteert, je rekening moet houden met de inbouwdiepte (magneet steekt uit...problemen als je raam naar beneden gaat). Monteer tevens afdekkappen om de speakers in de deur te beschermen tegen water.
V40
- marcelg
- 4th Gear member
vreemd, ik heb rechts wel gaatjes in de kap maar links niet
wat ik op internet zie bij de grote merken is dat de 13cm speaker een 2weg speaker is, bestaan er ook 13cm speakers alleen voor lage tonen?
wat ik op internet zie bij de grote merken is dat de 13cm speaker een 2weg speaker is, bestaan er ook 13cm speakers alleen voor lage tonen?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- Okke
- 4th Gear member
Ja, en dat is wat er bij mij in zit (ook wel compo-set). Laag in de deur, hoog in je dash. Fabrieksaf heb je verschillende kwaliteiten...daar is op het forum al best wel veel over geschreven. Op bijv. marktplaats wordt best regelmatig wat aangeboden, en Philips heeft de beter klinkende speakers gemaakt voor de X40 serie. Regel meteen de roosters erbij...en dan moet het bijna wel plug and play zijn. Je kan best een kwalitatief hoogwaardigere set aanschaffen (Pioneer/JBL/HERZ) maar dat wordt passen en meten...en hopen dat het lekker klinkt! In de winkel kan je een idee krijgen, echter de plek bepaald hoe een bepaalde set klinkt! Kan dus juist mee of tegenvallen, ook al was het geluid in de winkel nog zo goed. Mischien zijn er wel mensen met ervaringen met bepaalde compo sets?
kijk hier eens http://acctest.semcon.se/nl-NL/x40/audi ... efault.htm
Dan kan je alle maten en mogelijkheden zien die er waren. Dit zijn luidsprekers die ontworpen zijn voor de serie, en dus redelijk klinken (oplopend in prijs/ kwaliteit)
kijk hier eens http://acctest.semcon.se/nl-NL/x40/audi ... efault.htm
Dan kan je alle maten en mogelijkheden zien die er waren. Dit zijn luidsprekers die ontworpen zijn voor de serie, en dus redelijk klinken (oplopend in prijs/ kwaliteit)
V40
- snorremans
- 5th Gear member
Ik heb een pioneer actieve subwoofer TS-WX 50 A,die in reserwiel past en zodoende geen ruimte inneemt en toch een lekkere basssss veroorzaakt, staat momenteel op marktplaats http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... &df=1&fta=
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Je hebt niet helemaal meegelezen geloof ik. Hij heeft ruimte nodig voor de hond...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013