S80 1999 trekt bij remmen naar links = eindelijk gevonden

DrRossi
4th Gear member

Mijn gebakje heeft de Bilstein veren en is dus verlaagd waardoor je vanzelf meer Camber krijgt.
Dat het niet aan je uitlijning ligt wisten we al omdat het hij enkel trekt bij remmen.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
VolvoS801999
2nd Gear member

Nee klopt, is ook weer zo...
Dit is nu zo'n probleem waardoor ik in staat zou zijn de om auto gewoon in te ruilen. Als het euvel gevonden wordt vind ik het niet eens erg, maar zo door zoeken en vervangen terwijl helemaal niks helpt, word ik echt moedeloos van. Al met al moet mijn 'Volvo-ervaring' nog beginnen; in het half jaar tijd dat ik hem heb, heb ik nog geen periode gehad dat er niks aan de hand was en ik gewoon van het rijden kon genieten.

De dealer is dus echt mijn laatste hoop nu...
VolvoS801999
2nd Gear member

Ben ik weer,

Als laatste optie, voor het uitlijnen nog, heb ik nog één ding gevonden wat eventueel wat zou kunnen helpen. In mijn huidige draagarmen zijn de achterste rubbers nog niet origineel volvo, oftewel Scantech (proparts). Wat veel gedaan is op amerikaanse fora is die rubber vervangen door een rubber van een XC70, deze:

http://www.vivaperformance.com/genuine- ... 0-v70-s80/

Zoals te zien is zijn die dikker, en die zou ik alleen al willen vervangen vanwege het feit dat daar nu als enige nog geen originele volvo rubber in zit.

Zou dit helpen, met het ook op het eventuele kwaliteitsverschil tussen scantech en origineel en vanwege de extra dikte?

Rens
lint
Geartronic member

Ik denk dat een S80 met goede nieuwe rubbers ook gewoon goed moet rijden. Originele Volvo kwaliteit gaat waarschijnlijk langer mee dan Scantech of andere imitatierubbers.
DrRossi
4th Gear member

Volgens mij maakt dat niet uit.
Haal je remmen achter eens uit elkaar !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
MarioC70
6th Gear member

VolvoS801999 schreef:Ben ik weer,

Als laatste optie, voor het uitlijnen nog, heb ik nog één ding gevonden wat eventueel wat zou kunnen helpen. In mijn huidige draagarmen zijn de achterste rubbers nog niet origineel volvo, oftewel Scantech (proparts). Wat veel gedaan is op amerikaanse fora is die rubber vervangen door een rubber van een XC70, deze:

http://www.vivaperformance.com/genuine- ... 0-v70-s80/

Zoals te zien is zijn die dikker, en die zou ik alleen al willen vervangen vanwege het feit dat daar nu als enige nog geen originele volvo rubber in zit.

Zou dit helpen, met het ook op het eventuele kwaliteitsverschil tussen scantech en origineel en vanwege de extra dikte?

Rens

Het zou ook handig zijn als je je berichtenboxje is leest?PM dus?
VolvoS801999
2nd Gear member

@MarioC70: Thnx!

Rens
VolvoS801999
2nd Gear member

Het probleem is zaterdag gevonden: de achterste draagarmrubber rechtsvoor heeft veel speling/is te slap. Dit is geconstateerd op een put, in de D en dan continu pompend remmen zodat het op ongeveer dezelfde manier belast wordt als rijdend. Zelfs bij dit zachtjes rijden was duidelijk te zien dat de rechter draagarm horizontaal beweegt in de achterste rubber, en nog vrij veel ook. Deze worden dus vervangen voor originele Volvo rubbers.
Ik heb, nog maar een paar duizend km terug, de draagarmen laten vervangen voor imitatie (Pro-Parts, = het nieuwe scantech). Deze hebben vanaf het begin voor problemen gezorgd; eerst de voorste rubbers en nu weer de achterste die gewoon kwalitatief troep zijn. Dus laat dat een les zijn: bezuinig niet op onderdelen en ga, in ieder geval voor de wielophanging, voor origineel Volvo onderdelen. Ik doe in de toekomst zeker niet anders meer dan dat!

Rens
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

VolvoS801999 schreef:Dus laat dat een les zijn: bezuinig niet op onderdelen en ga, in ieder geval voor de wielophanging, voor origineel Volvo onderdelen.Rens
+1
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
lint
Geartronic member

Heel goed dat je probleen uiteindelijk is opgelost en ook een leermoment dat originele Volvo wielophangingsdelen beter zijn en langer meegaan.
VolvoS801999
2nd Gear member

Inderdaad, het was nogal een zoekplaatje...het zijn typische symptomen van een draagarmrubber wat eruit ligt. Het probleem was alleen dat ik die draagarmen pas kort geleden vervangen heb voor nieuwe, en dat de voorste rubbers nog vervangen zijn voor polyrubbers ook. Dan ga je niet snel wéér richting de draagarmen kijken, ook omdat deze speling op de een of andere manier niet makkelijk te vinden is met een gewoon wrikijzer op een brug. Onder belasting was het zo gevonden en bleken die weer het probleem te zijn. Rommel dus.

Rens
V70/2.4D/2003
8th Gear member

En U is weer eenen gelukkighen Volvist. Van harte.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
VolvoS801999
2nd Gear member

Hahaha ja inderdaad, maar de reparatie moet nog gebeuren dus ik ben dan ook zeer benieuwd hoe hij daarna rijdt. Kan natuurlijk niet anders dan dat het aan dat rubber ligt, want de hele rechter draagarm beweegt veel te veel (horizontaal) op dat punt dus dat is het hele probleem gewoon geweest. Dus de echte uitslag laat nog even op zich wachten. Maar daarna, ja inderdaad, ben ik weer een gelukkige Volvist. Dat zoiets voor zo'n opluchting kan zorgen zeg... :P
VolvoS801999
2nd Gear member

Zo, eindelijk is het echt zover: het probleem is over en het is een compleet andere auto geworden! Hij remt zelfs anders, veel directer nu en hij rijdt subliem. Bedankt voor de input, anderen kunnen hier misschien ook nog wat aan hebben.

Hier mag wat mij betreft een slotje op.

Gr, Rens
Gesloten

Terug naar “S80”