beste mensen,
ben nieuw hier op dit v70 forum, was eerder wel vaak op 940 forum actief.
Maar mijn 940 polar was helaas door ongeluk, gesneuveld, kocht afgelopen maandag een v70 2.5 comfort line uit 1999, op lpg g3.
mooie wagen met veel extra's, zeker vergeleken met de 940.
Maar de auto is technisch toch vrijwel nieuw terrein voor mij.
Zo is er de boordcomputer, die aangeeft dat ik op een onwaarschijnlijk zuinig gemiddelde rijdt,,terwijl ik dus op gas rijdt, 1 op 14/15 zelfs .
Klopt het dat dit systeem mij in de maling neemt omdat het denkt dat er op benzine gereden wordt of zoiets?
En dan nog dit, op de sticker bij de distributiekettin staat in het engels en duits dat de ketting om de 120000 km vervangen moet worden, maar in het frans staat er 75000km, hoe kan dat, zijn de fransen voorzichtiger ofzo,,lijkt me eerder van niet.
Nog 10000 te gaan volgens de engelsen en duitsers dus, luistert dit heel erg nauw? of is het net als olieverversen ,,je mag er een paar duizend overheen zitten?
Verder valt me op dat de auto vooral in bochten een veel betere wegligging dan de 940 heeft,,is dit vooral aan de voorwielaandrijving te wijten,,in ieder geval ik heb weer een hoop te leren over deze prachtige wagen.
groet gerard