heeft iemand nog tips om de kachel van een 1987 740 TD te ontluchten ??
er werd me gezegd links voor de boel opkrikken en dan de boel starten
omdat die auto zo overhelt schijnt die zo makkelijk te ontluchten te zijn.
740 td kachel ontluchten
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
bedoel je hier de kachelradiator in het interieur van de auto?
Dacht namelijk dat deze onder het hoogste punt gemonteerd zat van het kvs systeem(het expansievat) waardoor het systeem praktisch zelf ontluchtend zou moeten zijn.
Andere truc die ik ken is met de kachel vol open flink de grote slangen bij de radiator inkniijpen en loslaten een aantal keren. Dat zorgt ook voor wat andere/forsere stroming in het systeem die in het verplaatsen/eruit krijgen van een luchtbel zou moeten kunnen leiden.
Dacht namelijk dat deze onder het hoogste punt gemonteerd zat van het kvs systeem(het expansievat) waardoor het systeem praktisch zelf ontluchtend zou moeten zijn.
Andere truc die ik ken is met de kachel vol open flink de grote slangen bij de radiator inkniijpen en loslaten een aantal keren. Dat zorgt ook voor wat andere/forsere stroming in het systeem die in het verplaatsen/eruit krijgen van een luchtbel zou moeten kunnen leiden.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Volgens mij als je het hoogste punt in je koelsysteem open zet (waarschijnlijk je vuldop) moet hij vanzelf ontluchten. Gewoon motor laten lopen en de kachel vol op warm. Je waterpomp moet dan uiteindelijk alle lucht er uit pompen. Je moet wel wachten tot je thermostaat open gaat.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Volgens mij ontlucht ie zichzelf
Warm laten lopen met expansievat dop eraf (niet te vol doen!) Wanneer de thermostaat opent krijg je nog een grote luchtbel.
De kachelmotor aan en de kachelafsluiter open tijdens warmdraaien.
Eventjes na warm worden flink op toeren laten komen. Controleer je water(koelmiddel)
Dop erop en klaar. Testen op lekkages!
ps tijdens warm worden kun je met de hand de slang dichthouden en voelen of er druk wordt opgebouwd. evt die andere slang eventjes dichtknijpen om te 'helpen'
Warm laten lopen met expansievat dop eraf (niet te vol doen!) Wanneer de thermostaat opent krijg je nog een grote luchtbel.
De kachelmotor aan en de kachelafsluiter open tijdens warmdraaien.
Eventjes na warm worden flink op toeren laten komen. Controleer je water(koelmiddel)
Dop erop en klaar. Testen op lekkages!
ps tijdens warm worden kun je met de hand de slang dichthouden en voelen of er druk wordt opgebouwd. evt die andere slang eventjes dichtknijpen om te 'helpen'