Dynamo vervangen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
CJ1981
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.10.2012 - 18:38

Hallo allemaal,

Ik wil de dynamo van mijn volvo 460 vervangen, de oude is kapot. Is dit makkelijk zelf te doen? Ik heb geen brug, wel een krik.

En waar kan ik het best een goedkope dynamo zoeken/vinden?

Groet CJ
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Geen brug of krik voor nodig! Als je met airco hebt is het iets lastiger (5 min meer werk) revisie van je eige dynamo is het goedkoopst (ongv 50€)
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Ik zou even op de dichts bij zijn de sloop informeren naar de prijs voor een andere dynamo, en als je handig bent zou ik de raad van Poika opvolgen.
Je hebt geen brug of krik nodig, het gebeurt allemaal van boven af.

@Poika, is de revisie met lagers inbegrepen!.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Nee, dan is een splinternieuwe goedkoper. (ongv 100 tot 125€)
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Poika schreef:Nee, dan is een splinternieuwe goedkoper. (ongv 100 tot 125€)
Splinternieuw? voor die prijs das echt niet duur een sloop vraagt er al zo`n €40-50,- voor!.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Een gereviseerde kost volgens mij rond de 150, een nieuwe kost al gauw 100 meer volgens mij.. Laatst nog laten repareren
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Mij werd een nieuwe (gereviseerde?) aangeboden rond de 100-125€. Hier in zaandam bij een lokale garage. Voor mijn 440T destijds, kocht ik ook een splinternieuwe startmotor voor 65€.

Effe rondsjoppe dus, scheelt heel wat euros.
CJ1981
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.10.2012 - 18:38

Hmmm, het ziet er slechter uit als gedacht. Het schijnt dat ik al een tijdje op 3 cilinders ipv 4 rondrijd... Motor liep ook onregelmatig en op de snelweg trok die niet snel op. Geen compressie gemeten op cilinder nr. 4 zegt de garage. Ze vermoeden een verbrande uit of inlaatklep en dat is de reparatie niet meer waard....

Weet iemand nog een goedkoop adresje voor dit klusje of moet ik mn 460 maar met de veel verdriet naar de sloop brengen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Nieuw klepje monteren dus,misschien iets voor de hobbiebobleden hier?
Dat is vaak het resultaat van geen klepspeling om de 15000km controleren.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Moet dat wel om de 15.000 dan? Ik dacht of bij 90.000 of 120.000km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat moet inderdaad om de 15000km en op lpg nog sneller,om de 10000km.
Kleppen zakken vrij snel in bij die renault motoren.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Poika schreef:Moet dat wel om de 15.000 dan? Ik dacht of bij 90.000 of 120.000km
Nou uh?,

Ik heb em 4 jaar nu, maar geen gerammel van kleppen, en wel meer dan 15.000 gereden Ramon&Ramon zal wel 150.000 bedoelen dan..

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Schilder schreef:
Poika schreef:Moet dat wel om de 15.000 dan? Ik dacht of bij 90.000 of 120.000km
Nou uh?,

Ik heb em 4 jaar nu, maar geen gerammel van kleppen, en wel meer dan 15.000 gereden Ramon&Ramon zal wel 150.000 bedoelen dan..

Schilder
Dan stel jij ze toch om de 150000km!
Kleppen die intikken rammelen niet.
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Je hebt gelijk morgen naar de garage.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik snap hier effe iets niet. Je komt vragen om een dynamo, en nu is er een klep stuk??? Wat heeft een dynamo hier mee te maken?
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Hoe kan je dan eigenlijk je klepspeling controleren
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

Dankje
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”