service 2.0

Plaats reactie
C70Geert
3rd Gear member

Afgelopen week heeft de C zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt bij Volvo dealer Harrie Arendsen in Doetinchem gehad. Naast nieuwe remblokken achter waren er (bij 71.000 KM) geen bijzonderheden.
Zoals nu gebruikelijk is bij een beurt overeenkomstig de service 2.0 kreeg de software een update. En dat is merkbaar in de gaspedaalrespons. Was deze altijd wat aarzelend (waar ik mij best aan stoorde, zelfs dacht over polar tuning, die echter voor 2007 types geartronic niet verkrijgbaar was), nu reageert de motor veel directer op het gas. Een aangename ervaring.
Jammer (voor de dealer, die de minimaal € 500 kosten als garantie voor zijn rekening neemt) gaf de airbag (srs) module bij de update de geest en moest vervangen worden waardoor ook nieuwe software daarvoor geladen moest worden. Verder zag ik op de nota nog staan kalibreren/identificeren met VIDA. Geen idee wat dat is en of dit samenhangt met het vernieuwen van de srs eenheid.
Al met al dus weer een tevreden C70 rijder.
Oh ja, ik had de smarttop uitgeschakeld en een "mankementje, namelijk dat de knipperlichten in de buitenspiegels bij het openen of sluiten niet meer knipperden, was na het weer aanzetten van de smarttop ook weer opgelost.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
VolvoS60D5Black
2nd Gear member
Contacteer:

Na service 2.0 gaan alle fabriekinstellingen eruit. Dus inklappen van spiegels klok noem maar op.

Ja service 2.0 is een compleet update pakket voor de belangrijkste regelapparaten.

kalibreren/identificeren met VIDA

Is de werkplaats verrichting voor het uitlezen van de auto
Volvo @ VAG monteur :D :D
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”