Ik hoor in mijn Volvo S60 d5 een fluittoon bij het rijden. De fluittoon begint bij 50 km/u en wordt hoger naarmate de snelheid oploopt. Zodra het gas wordt losgelaten wordt de fluittoon minder.
Weet iemand misschien hier meer van.
Alvast bedankt.
Fluittoon bij volvo s60 d5
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Turbo
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
Of eventueel aircopomp: maar dan moet het geluid toe en afnemen afhankelijk van het toerental. Dit heb ik namelijk ook gehad in mijn eerste V50.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- lionx84
- 2nd Gear member
Ik heb dit nu ook,
Vorige week de multiriem Ingespoten met
Silicone spray en het was tijdelijk weg.
Het geluid is terug gekomen en is erg hard (piepend en klont als aan lopen van een rol denk ik)
Het is in de 'vrij' / en met ingedrukte koppeling stil.
Idee?
Pfffff 't houdt niet op
Vorige week de multiriem Ingespoten met
Silicone spray en het was tijdelijk weg.
Het geluid is terug gekomen en is erg hard (piepend en klont als aan lopen van een rol denk ik)
Het is in de 'vrij' / en met ingedrukte koppeling stil.
Idee?
Pfffff 't houdt niet op

- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Geluiden zijn moeilijk uit te leggen met woorden
Ik zeg plaats een geluidsfragment.......
Doen wij ook als we contacten met Volvo Nederland....
Succes gegarandeerd :d
Ik zeg plaats een geluidsfragment.......
Doen wij ook als we contacten met Volvo Nederland....
Succes gegarandeerd :d
Volvo @ VAG monteur

- sbv
- 6th Gear member
Defecte pakking tussen turbo en uitlaat spruitstuk kan ook een mooie fluittoon geven kan ik uit ervaring zeggen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- lionx84
- 2nd Gear member
Ik denk dat het bij me stuurpomp vandaan kwam en denk het nog steeds.
Maar de riem, de rollers en de spanner zijn vervangen nu ook en het was toen even weg.
Nu in frankrijk, na de rit hoorde ik het geluid weer. (in Nederland 1,5 week na het vervangen van de rollers niks gehoord meer) nu werd het wat erger en bent ik naar service punt van Volvo gegaan in rodez.
Hij vertelde me dat het niet de
Stuurpomp is ,al was het geluid nu minder en hoorde je het niet goed bij stationair.
We zijn stukje gaan rijden en gaf aan
Als ik het hoorde.
Terug bij garage zetten die hem in ze vrij en gaf gas.
Nu was een fluit hoorbaar die ik eerst tijdens het rijden niet hoorde.
Nu is het volgens hem wellicht de turbo.
Inmiddels terug op de camping, uur rijden en onderweg merk je niks behalve het
Aanlopende geluid zo nu en dan. En waarvan ik denk dat het de stuur pomp toch is.
Maar heeft iemand hier ooit iets over gehoord ????
Maar de riem, de rollers en de spanner zijn vervangen nu ook en het was toen even weg.
Nu in frankrijk, na de rit hoorde ik het geluid weer. (in Nederland 1,5 week na het vervangen van de rollers niks gehoord meer) nu werd het wat erger en bent ik naar service punt van Volvo gegaan in rodez.
Hij vertelde me dat het niet de
Stuurpomp is ,al was het geluid nu minder en hoorde je het niet goed bij stationair.
We zijn stukje gaan rijden en gaf aan
Als ik het hoorde.
Terug bij garage zetten die hem in ze vrij en gaf gas.
Nu was een fluit hoorbaar die ik eerst tijdens het rijden niet hoorde.
Nu is het volgens hem wellicht de turbo.
Inmiddels terug op de camping, uur rijden en onderweg merk je niks behalve het
Aanlopende geluid zo nu en dan. En waarvan ik denk dat het de stuur pomp toch is.
Maar heeft iemand hier ooit iets over gehoord ????
- lionx84
- 2nd Gear member
Bij garage/dealer geweest en inmiddels
De vrijloop (rol) van de dynamo vervangen en sluis was weg. Nu dag later is het er alweer, hoor weer geluid vandaar komen maar zoals ik al beschreef zijn de rollers spanner en riem al vervangen. Ergens loopt
Nog iets aan ofZo.
De vrijloop (rol) van de dynamo vervangen en sluis was weg. Nu dag later is het er alweer, hoor weer geluid vandaar komen maar zoals ik al beschreef zijn de rollers spanner en riem al vervangen. Ergens loopt
Nog iets aan ofZo.
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Misschien toch aircopomp.....
heb je geen filmpje...... met geluid
heb je geen filmpje...... met geluid

Volvo @ VAG monteur

- sappie
- 3rd Gear member
Lager waterpomp?
Woensdag wordt de yaris van vrouwlief nagekeken. Deze heeft ook exact dezelfde fluittoon, begint bij circa 60km/h en is pas weg als de motor warm is. Je hoort de fluit bij gasgeven, laat je het gas Los is meteen de fluit weg. Begon vorige winter heel zachtjes rond de 90km/h en wordt nu het kouder wordt weer erger. Als er een oorzaak gevonden, zal ik dit wel even melden. Wellicht heb je er wat aan.
Heeft verme864 het euvel nog kunnen achterhalen?
Mijn s80 heeft een continue fluittoon. Geen idee waarvan. Zal dit binnenkort maar even laten nakijken. Hoor het alleen buiten. S80 is denk ik goed geïsoleerd, hoor het binnen niet.
Woensdag wordt de yaris van vrouwlief nagekeken. Deze heeft ook exact dezelfde fluittoon, begint bij circa 60km/h en is pas weg als de motor warm is. Je hoort de fluit bij gasgeven, laat je het gas Los is meteen de fluit weg. Begon vorige winter heel zachtjes rond de 90km/h en wordt nu het kouder wordt weer erger. Als er een oorzaak gevonden, zal ik dit wel even melden. Wellicht heb je er wat aan.
Heeft verme864 het euvel nog kunnen achterhalen?
Mijn s80 heeft een continue fluittoon. Geen idee waarvan. Zal dit binnenkort maar even laten nakijken. Hoor het alleen buiten. S80 is denk ik goed geïsoleerd, hoor het binnen niet.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- veeeseventy
- 2nd Gear member
Rijd jij ook wel eens in de Yaris van je vrouw?
On-topic: lullig dit soort euvels, hoop morgen erachter te komen of het vervangen van de stabilisator stangetjes die continue klinkende rammel weghaalt, zéér irritant

On-topic: lullig dit soort euvels, hoop morgen erachter te komen of het vervangen van de stabilisator stangetjes die continue klinkende rammel weghaalt, zéér irritant
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!