Hoi, ik moet een dezer dagen de banden vervangen van mijn V40. Heeft iemand suggesties over welke banden het beste geschikt zijn mbt prijs /kwaliteit/ geluid?
Ik sta open voor suggesties. Alvast bedankt voor het meedenken!
Welke banden onder mijn V40?
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
mee eens
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Jonathan
- Starter
Dankjewel voor jullie reactie, ik zag door de bomen het bos niet meer!
Ik heb al veel gezocht op het net, maar er zijn zoveel verschillende meningen, maar ik had inderdaad ook het gevoel dat de Michelin Pilot Primacy een goede stille band is.
Heeft één van jullie misschien ervaring met Autobanden.nl en de aangesloten garagebedrijven? Die komen volgens mij als goedkoopste uit de bus.
Het lijkt me alleen dat die aangesloten garagebedrijven niet echt staan te springen om alleen maar de banden erop te leggen, of zie ik dat verkeerd?
Nogmaals alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb al veel gezocht op het net, maar er zijn zoveel verschillende meningen, maar ik had inderdaad ook het gevoel dat de Michelin Pilot Primacy een goede stille band is.
Heeft één van jullie misschien ervaring met Autobanden.nl en de aangesloten garagebedrijven? Die komen volgens mij als goedkoopste uit de bus.
Het lijkt me alleen dat die aangesloten garagebedrijven niet echt staan te springen om alleen maar de banden erop te leggen, of zie ik dat verkeerd?
Nogmaals alvast bedankt voor het meedenken!
V40 2.0 Turbo 16V 09/09/2003
- marissen
- 3rd Gear member
Ze zijn zeker niet duur, en je kunt er ook adressen van garages bij je uit de buurt uitzoeken die de banden monteren. Gewoon doen, en ons ff op de hoogte houden van je ervaringen.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het is een beetje rompslomp. Maar als de aangesloten bedrijven de banden voor je in ontvangst willen nemen.
Kijk goed, want er zit nogal veel verschil in de montage tarieven.
Kijk goed, want er zit nogal veel verschil in de montage tarieven.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Edwin
- 5th Gear member
Hoi Jonathan,
Heb een maand gelden ook mijn banden vervangen en ben voor de Michelin Pilot Exalto's gegaan.
Ik had eigenlijk alleen ervaring met Michelin Pilot Premacy's op mijn vorige auto, een 850 T-5. Is inderdaad een stille band die zeer slijtvast is maar de grip vond ik minder, vooral bij nat weer.
Nu heeft mijn huide V40 weliswaar 100 pk minder vermogen, maar toch.... hiervoor zater er Michelin energy's op en die spinden zeer snel, terwijl het maar een 2 litertje is!! Maar nu met de Exalto's erop heb ik nog geen één keer wielspin gehad, ook niet in de regen in haakse bochten!! En ik heb echt een paar keer goed gas gegeven!
Ik vind wel dat je bij de Exalto's (tov de Premacy's) het wegdek meer "voelt", er is ahw meer gevoel met het stuur en wat je aan het doen bent. Banden blijft toch altijd een persoonlijke keuze, want smaken verschillen nu eenmaal!
gr. Edwin.
Heb een maand gelden ook mijn banden vervangen en ben voor de Michelin Pilot Exalto's gegaan.
Ik had eigenlijk alleen ervaring met Michelin Pilot Premacy's op mijn vorige auto, een 850 T-5. Is inderdaad een stille band die zeer slijtvast is maar de grip vond ik minder, vooral bij nat weer.
Nu heeft mijn huide V40 weliswaar 100 pk minder vermogen, maar toch.... hiervoor zater er Michelin energy's op en die spinden zeer snel, terwijl het maar een 2 litertje is!! Maar nu met de Exalto's erop heb ik nog geen één keer wielspin gehad, ook niet in de regen in haakse bochten!! En ik heb echt een paar keer goed gas gegeven!
Ik vind wel dat je bij de Exalto's (tov de Premacy's) het wegdek meer "voelt", er is ahw meer gevoel met het stuur en wat je aan het doen bent. Banden blijft toch altijd een persoonlijke keuze, want smaken verschillen nu eenmaal!
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- Jonathan
- Starter
Jongens bedankt voor alle goede adviezen, ik denk dat ik ga voor Michelin Pilot Primacy, lijkt me meer een "all round" band, nietwaar?
Maakt de snelheidsindex nog wat uit V of W?
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb het laatste model V40 (sept 2003)
2.0 16V Turbo
Maakt de snelheidsindex nog wat uit V of W?
2.0 16V Turbo
- Edwin
- 5th Gear member
Oooh het gaat om een turbo.Jonathan schreef:Maakt de snelheidsindex nog wat uit V of W?
2.0 16V Turbo
Dan zou ik toch echt voor de Exalto's gaan, als je tenminste niet met een ei onder het gaspendaal rijdt? Ik weet uit ervaring dat Premacy's het vermogen van een T-5 redelijk goed aankonden zolang het droog is en je de tractiecontrole tussen de oren precies goed had.
Bij volgas situatie (vooral vanuit stilstand) had ik altijd wielspin in de T-5 ook met TRACS ingeschakeld. Op een gegeven moment weet je precies wanneer het spinmoment komt en kun je dus zelf tractiecontrole gaan spelen. Ik denk (en weet bijna wel zeker) dat de nieuwe Exalto's veel meer plakken aan de weg en zeker in bochten. Kijk maar naar het profiel, dat zijn veel meer losse blokjes dan bij de Premacy's, die losse blokjes hebben individueel meer grip dan één grote.
Nadeel is dat je dus iets meer de weg voelt, al vinden de "echte coureurs" dat juist weer een voordeel.....
Wil je een comfortabele, stille band die lang meegaat en ga je niet voor maximale grip en performance dan is de Premacy's natuurlijk ook een topband!
Succes met de keuze!
V.w.b. snelheidsindex zou ik voor W gaan. V is t/m 240 km/u en dat wordt bij een T-4 dan net een grensgeval (top 235). W is t/m 270 km/u.
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
-
- 1st Gear member
Als die auto 235 loopt kun je beter de W (tot 270km/h) nemen. Overigens moet je normaal gesproiken geen te hoge indexwaarde nemen omdat bij banden die voor een hogere snelheid gemaakt zijn het langer duurt voordat de bedrijfstemperatuur bereikt is. Ga je dus echt langzaam rijden met zo'n band wordt hij nnoit warm en kleeft hij dus niet aan de weg.
Premacy is goede keuze, gaat langer mee dan Exalto, vandaar het mogelijk iets mindere kleefgedrag wegens harder rubber.
Wat betreft Autobanden.nl hier ben je niets goedkoper mee uit dan als je direct naar een autobanden speciaalzaak gaat. Deze kunnen zelf ook tegen deze "zgn concurerende" prijzen leveren. Het is logisch dat de speciaalzaak liever zelf leverd, hebben ze ook nog een marge op de banden. Echt tel de prijs van Autobanden.nl maar op met de montagekosten die er nog bijkomen en dan zit je ook aan een normale prijs. De Premacy is niet altijd op voorraad maar deze heeft toch echt de voorkeur boven de Energy wegens wegligging, en is als je vooraf belt ook binnen een dag in de bandenzaak. Kwikfit heeft wel eens akties 4 voor 3. Dat is wel interessant, echter momenteel niet geldig voor Michelin. Deze aktie komt wel regelmatig terug. Stap niet over op een ander merk want Michelin is ongeacht zijn misschien hogere aanschafprijs het goedkoopste in het gebruik (veeeel km's) en ook nog eens veilig en stil.
Johan.
Premacy is goede keuze, gaat langer mee dan Exalto, vandaar het mogelijk iets mindere kleefgedrag wegens harder rubber.
Wat betreft Autobanden.nl hier ben je niets goedkoper mee uit dan als je direct naar een autobanden speciaalzaak gaat. Deze kunnen zelf ook tegen deze "zgn concurerende" prijzen leveren. Het is logisch dat de speciaalzaak liever zelf leverd, hebben ze ook nog een marge op de banden. Echt tel de prijs van Autobanden.nl maar op met de montagekosten die er nog bijkomen en dan zit je ook aan een normale prijs. De Premacy is niet altijd op voorraad maar deze heeft toch echt de voorkeur boven de Energy wegens wegligging, en is als je vooraf belt ook binnen een dag in de bandenzaak. Kwikfit heeft wel eens akties 4 voor 3. Dat is wel interessant, echter momenteel niet geldig voor Michelin. Deze aktie komt wel regelmatig terug. Stap niet over op een ander merk want Michelin is ongeacht zijn misschien hogere aanschafprijs het goedkoopste in het gebruik (veeeel km's) en ook nog eens veilig en stil.
Johan.
Volvo V40 1.9 D 95pk 1999 (model 2000)
- JaccoV70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hallo allemaal, Ik heb Goodyear NCT5 V onder de V40. Deze zaten er al onder toen ik de wagen kocht, en ik moet zeggen dat ze mij goed bevallen. Onder de vorige Volvo(850) had ik ook Michellin, maar ik vind deze banden niet onder doen voor Michellin. 4 stuks Good Year NCT5 195/55R15 85V voor 280,-Euro inc. btw,montage en ballanceren. Grtn Jacco
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi Jonathan,
Michelin is inderdaad een goede keuze. Zelf rijd ik de Vredestein Sportrac II, deze band draait erg lekker!
Gr, Rob
Michelin is inderdaad een goede keuze. Zelf rijd ik de Vredestein Sportrac II, deze band draait erg lekker!
Gr, Rob
- Hang-oor
- 3rd Gear member
Vandaag maar langs de bandenboer geweest. Met mijn huidige banden is het bij nat weer gewoon niet leuk om mee te rijden ondanks dat er voor nog 3 mm profiel opzit.
De dunlops die ik erop heb zitten schijnen voor de aziatische markt te zijn en ook even in europa te zijn verkocht. Hier zijn ze snel mee gestopt om de vele klachten. Helaas heb ik deze ook achter erop zitten en die zijn nog lang niet op.
De dunlops die ik erop heb zitten schijnen voor de aziatische markt te zijn en ook even in europa te zijn verkocht. Hier zijn ze snel mee gestopt om de vele klachten. Helaas heb ik deze ook achter erop zitten en die zijn nog lang niet op.