Beste Mede Volvo rijders,
Ik heb een probleem en ik weet het nu niet meer.
Sinds dec.2008 heb ik deze Volvo S60 Bi-Feul uit 2002 en ik heb het volgende propleem zowel op gas als op benzine:
De auto toon minder vermogen en geeft regelmatig de storingsmelding:
“MOTORMANAGMENT SERVICE SPOED” (MSS)
Deze melding MSS treed meestal op in files of in de bebouwde kom.
Het is me opgevallen dat er kans op de melding MSS groot is als de temperatuurmeter net iets over het midden gaat, vaak gebeurt dat bij warmere dagen +15C.
Als hij in storing valt gaat het systeem in noodloop waarbij er minder of bijna helemaal geen vermogen geleverd wordt en als hij een uurtje of 1 heeft stil gestaan is de melding weg.
De motor is een paar keer door Volvo(Barendrecht) uitgelezen en/of gereset, bij het uitlezen waren geen storingen opgeslagen.
1 keer is er een storingscode in cilinder 5 geweest maar na het resetten is deze niet meer terug gekomen.
Inmiddels zijn de gaskleppenhuis (revisie), 3 bobines en gasverdamper vervangen en is ook de gasverdeler gereviseerd.
Helaas allemaal met lichte verbetering, maar het probleem blijft bestaan.
Nu zijn we 4 maanden verder, de melding MSS verschijnt regelmatig weer op het display.
De motor loopt stationair niet echt regelmatig, je voelt het voertuig als ware licht ‘hobbelen’ alsof 1 cilinder niet goed mee doet.
Het lijkt wel of 1 cilinder niet goed meewerkt.
Als je een gas geeft en weer los laat klinkt de motor een beetje ‘rauw’.
Er is inmiddels +/- € 1400,- uitgegeven en nog geen resultaat.
Hopelijk heeft iemand voor mij het verlossende antwoord van mijn probleem.
Met vriendelijke groet,
Stan.
Minder vermogen en onregelmatig stationair S60
- stanley2401
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 07:46
Volvo S40 2.0
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
- stanley2401
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 07:46
Voor de gene die het willen weten.
Probleem eindelijk opgelost.
Na een week bij de dealer(Alblasserdam) te hebben gestaan is eindelijk het probleem opgelost.
Niet de LMM en ook niet het gasklephuis is het probleem geweest.
Het probleem zou in de gaspedaalsenor liggen.(volgens uitlees gegevens)
Na het na meten en controleren van de gaspedaalsensor leek deze in orde te zijn, maar schijn bedriegt.
Nu de gaspedaalsensor is vervangen rijdt hij als een trein en de storing.....helemaal verdwenen en niet meer terug gekomen.
De dealer vondt het wel raar dat het aan de gaspedaal sensor lag gezien de symptomen.
Groetjes,
Stan.
Probleem eindelijk opgelost.

Na een week bij de dealer(Alblasserdam) te hebben gestaan is eindelijk het probleem opgelost.
Niet de LMM en ook niet het gasklephuis is het probleem geweest.
Het probleem zou in de gaspedaalsenor liggen.(volgens uitlees gegevens)
Na het na meten en controleren van de gaspedaalsensor leek deze in orde te zijn, maar schijn bedriegt.
Nu de gaspedaalsensor is vervangen rijdt hij als een trein en de storing.....helemaal verdwenen en niet meer terug gekomen.

De dealer vondt het wel raar dat het aan de gaspedaal sensor lag gezien de symptomen.
Groetjes,
Stan.
Volvo S40 2.0
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
stanley2401,
Ik heb ook problemen met de auto waarbij ik die sensor verdenk. Met name bij het wegrijden is het net of er een stukje mist tussen stationair en pak hem beet 1000 rpm, of de motor daar geen signaal voor krijgt.
Bij normaal rustig rijden en lagere snelheden voelt het af en toe wat onregelmatig, hobbelen zoals jij omschrijft.
Ook bij het doorschakelen waar je subtiel gas laat opkomen voelt het bokkig.
Foutmeldingen heb ik niet overigens.
Ik heb ook problemen met de auto waarbij ik die sensor verdenk. Met name bij het wegrijden is het net of er een stukje mist tussen stationair en pak hem beet 1000 rpm, of de motor daar geen signaal voor krijgt.
Bij normaal rustig rijden en lagere snelheden voelt het af en toe wat onregelmatig, hobbelen zoals jij omschrijft.
Ook bij het doorschakelen waar je subtiel gas laat opkomen voelt het bokkig.
Foutmeldingen heb ik niet overigens.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 13.05.2012 - 13:29
- Contacteer:
Geen meldingen betekend niet automatisch geen storingen in ecm
Uitlezen is toch enige oplossing
ws vervuilde gasklep of defect
Uitlezen is toch enige oplossing
ws vervuilde gasklep of defect
Volvo @ VAG monteur



- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 13.05.2012 - 13:29
- Contacteer:
Dus je hebt hem uit laten lezen en geen storingen?
Volvo @ VAG monteur



-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Nu zijn we 4 maanden verder, de melding MSS verschijnt regelmatig weer op het display.
De motor loopt stationair niet echt regelmatig, je voelt het voertuig als ware licht ‘hobbelen’ alsof 1 cilinder niet goed mee doet.
Het lijkt wel of 1 cilinder niet goed meewerkt.
Als je een gas geeft en weer los laat klinkt de motor een beetje ‘rauw’
Zonder Vida kom je niet verder in de materie om goed te kunnen uitlezen.
Klepspeling goed,dit gezien de storing op cilinder 5 die je eerder melde?
Is de klepspeling al is gecontroleerd?
Wellicht staan ze te strak!
De motor loopt stationair niet echt regelmatig, je voelt het voertuig als ware licht ‘hobbelen’ alsof 1 cilinder niet goed mee doet.
Het lijkt wel of 1 cilinder niet goed meewerkt.
Als je een gas geeft en weer los laat klinkt de motor een beetje ‘rauw’
Zonder Vida kom je niet verder in de materie om goed te kunnen uitlezen.
Klepspeling goed,dit gezien de storing op cilinder 5 die je eerder melde?
Is de klepspeling al is gecontroleerd?
Wellicht staan ze te strak!