Heb ik het nou goed gelezen, en gaat er bij het nieuwe regeer akkoord, het een en ander veranderen omtrent de wegenbelasting vrije klassieker.
Ik las dat deze in zijn geheel uit milieu oogpunt kwam te vervallen.
hebben nog meer mensen dit gelezen of gehoord?
Zo ja, dan is dat een flinke strop voor de MRB vrije rijder die vaak ook op LPG (geen G3) rijdt, of je zal maar net een klassieker gekocht hebben, waarvan de vraagprijs aanzienlijk hoger ligt dan een net niet MRB vrije uitvoering, en wat te denken van de mensen (handelaren) welke dachten een goudmijn in huis te hebben met een te koop staande klassieker
voor mensen die er meer van weten graag een reactie
Wegenbelasting vrij
- jan weemering
- 4th Gear member
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
Ja gooi maar dicht of verwijder maar ik zag het later ook op een ander draadje
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Er is niet meer bekend dan dat wat in het regeeraccoord staat. Daarin staat eigenlijk dat ze de hele regeling willen opdoeken. Dat kan natuurlijk nooit voor de heel oude oldtimers en dus is de vraag waar ze de grens gaan leggen. Bij 30 jaar, of 40 of 50?
Gisteren zijn dus in één klap alle oldtimers 50% in waarde gedaald. Oldtimerbedrijven hebben dus vaak meer schuld aan de bank dan er aan kapitaal staat en die branche kan het schudden: vele bedrijven zullen failliet gaan en veel personeel op straat.
En er zullen echt niet meer schone auto's gekocht worden in plaats van oldtimers, want de oldtimer is meestal een extra wagentje erbij, ook al staart iedereen zich blind op die kleine minderheid die een oldtimer als dagelijkse auto gebruikt. Die categorie koopt vanaf nu een niet-belastingvrij hok van 20 jaar oud zonder katalysator...
Oldtimers worden dus weer net als vroeger wagens voor de rijke elite en niet meer voor de middenklasse.
O ja, jammer voor al die gehandicapte kindertjes en geestelijk gehandicapten die jaarlijks zo leuk rondgereden worden in oldtimers (nee, die eliteauto's komen dan nooit, maar wél de oldtimers van de gewone man), dat zal gauw verleden tijd zijn...
Gisteren zijn dus in één klap alle oldtimers 50% in waarde gedaald. Oldtimerbedrijven hebben dus vaak meer schuld aan de bank dan er aan kapitaal staat en die branche kan het schudden: vele bedrijven zullen failliet gaan en veel personeel op straat.
En er zullen echt niet meer schone auto's gekocht worden in plaats van oldtimers, want de oldtimer is meestal een extra wagentje erbij, ook al staart iedereen zich blind op die kleine minderheid die een oldtimer als dagelijkse auto gebruikt. Die categorie koopt vanaf nu een niet-belastingvrij hok van 20 jaar oud zonder katalysator...
Oldtimers worden dus weer net als vroeger wagens voor de rijke elite en niet meer voor de middenklasse.
O ja, jammer voor al die gehandicapte kindertjes en geestelijk gehandicapten die jaarlijks zo leuk rondgereden worden in oldtimers (nee, die eliteauto's komen dan nooit, maar wél de oldtimers van de gewone man), dat zal gauw verleden tijd zijn...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Graag verder klagen in het daarvoor bestemde topic.
: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1085122
: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1085122
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70