probleem afslaan volvo 940 estate lpi automaat 1997

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
klaas550519
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.10.2005 - 10:54
Locatie: nijkerk

hallo,heeft iemand ervaring met het afslaan van een 940 estate 1997 230ft op lpi,de auto slaat onder het rijden spontaan af(lastig omdat het een automaat is)het is net alsof je de sleutel uit het contact draait.
zodra ik er dan bij kom start de auto weer en loopt op benzine,na een minuut schakelt hij over op gas(dit is normaal )waarna het zomar een dag of week niet meer voorkomt,maar het komt ook wel eens 3 a 6 keer voor op 1 dag,lastig om te achterhalen,
ik heb de ontsteking ge contrl en een andere bdb sensor gemonteerd zonder resultaat.wie o wie kan mij hiet mee helpen.
gr klaas
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Controleer je brandstofpomprelais eens ;)


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
klaas550519
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.10.2005 - 10:54
Locatie: nijkerk

thuuR schreef:Controleer je brandstofpomprelais eens ;)


Gr 8)
beste thuur :P . is het niet zo dat als de auto op lpg loopt dat het dan niet uit maakt of de benzinepomp draait of niet,er zit een pomp in de lpg tank,
het probleem doet zich met beide brandstoffen voor.
gr klaas
Dennis_Vervliet
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18.11.2005 - 17:40
Locatie: Schoten, België
Contacteer:

Hej

Wij hebben een prachtige volvo 740 met een B23 motor op LPG die aan haar 2de leven bezig is
(de vorige eigenaar lag 'm op de zij in een gracht maar repareerde het).
Soit, wij hebben momenteel ongeveer hetzelfde probleem als u.
De wagen valt plotseling stil en wanneer we dan even spelen met de schakelaar om van LPG op benzine over te schakelen werkt ze terug en soms blijft het dan bijna een week weg en andere keren houd het stilvallen aan. omdat het na het spelen met de schakelaar ophoud denken we aan een elektronisch probleem, maar we hebben al redelijk veel vervangen en het blijft zo.
Ik hoop dat we de oorzaak kunnen vinden
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

klaas550519 schreef:
thuuR schreef:Controleer je brandstofpomprelais eens ;)


Gr 8)
beste thuur :P . is het niet zo dat als de auto op lpg loopt dat het dan niet uit maakt of de benzinepomp draait of niet,er zit een pomp in de lpg tank,
het probleem doet zich met beide brandstoffen voor.
gr klaas
Als de lpg computer de spanning op de branstofpomp in de gaten houdt kan het best zijn dat deze de boel ook uitzet als er geen spanning meer is.. :wink:

Maar ik ben geen LPG specialist... :?


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
klaas550519
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23.10.2005 - 10:54
Locatie: nijkerk

nou waarschijnlijk is het probleem opgelost,ik heb het lichtgrijze relais in de zekering kast vervangen(het is volgens de boeken het pomprelais),maar hij stuurt ook de computer aan volgens mij ,want de spanning valt zomaar van het relais weg,na montage van nieuw relais geen problemen meer gehad,het gedeelte van het relais dat de pomp aanstuurt deed het wel want anders zou de motor als een kaarsje uitgaan,en dat was niet het geval,
alle meedenkers bedankt, :D en groetjes
(en nu maar wachten op het volgende probleem :) )
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

thuuR schreef: Als de lpg computer de spanning op de branstofpomp in de gaten houdt kan het best zijn dat deze de boel ook uitzet als er geen spanning meer is.. :wink:
nee, een LPi computer controleert dat niet, die neemt enkel de gegevens over van de originele computer.
de originele computer controleert dat, die kan dus de boel wél 'dichtgooien'. :wink:
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Hallo,

Ik heb sinds 2 jaar een volvo 940 van 96 op lpi, de teller staat op 314000.
50000 heb ik in er mee gereden en heeft het altijd goed gedaan ,ook op vacantie met de caravan.
het is gewoon een genot om mee te rijden.

MAAR voor de vacantie begon hij de zelfde dingen te vertonen als in dit bericht.
Afslaan tijdens rijden op gas, maar sinds vandaag ook op benzine.
Het ledje welk aan geeft als je op benzine of gas rijd dooft en de moter sterft.
aan de kant paar tellen wachten en hij start weer., met zeer onregelmaat gebeurt dit nu.
Wel is mij opgevallen dat hij dit doet als je file rijdt in de stad of autobaan of een afslag wil nemen en dan de wagen laat "uitdrijven"

Mijn gevoel zegt nu dat dit inderdaad een relay (electrisch) probleem zou kunnen zijn, daar ook het ledje op de schakelknop voor gas/benzine uitgaat.
Echter ik kan het relay niet vinden, waar moet ik dit zoeken kan het niet terug vinden in het handboekje hier staan enkel de zekeringen.
Waar o waar zit deze in de 940 sedan???
Of is het mischien toch nog iets anders?


Alvast bedankt voor de hulp

M.Vr.Gr Canvas
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

pomp relai zit in zekkeringkast onder de radio (groot wit)
de injector relai zit rechts onder de motor kap vaak bij de koelvloefvatje (grijs)
The Boz
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Hoi,

Ik ga morgen kijken onder de moterkap,
De relay's onder de radio heb ik gevonden en een voor een eruit gehaalt en gestart bij de eerste rij relay's blijft de auto gewoon starten.

De tweede rij kan ik er maar heel moeilijk uit halen en even gelaten voor wat het is.

Eergisteren is het helemaal mis gegaan, vriend heeft mij naar huis gesleept (50Km) omdat hij niet meer wilde starten, ook niet na 15 min.

Durf er niet meer mee op de weg de vriend is niet altijd in de buurt ::(

Te bedenken dat dit voor de vacantie al een probleem was,
en toch mee naar italie gereden met de caravan en 4000 km gereden ZONDER problemen dat hij afslaat, we zijn goed en wel terug en hij begint weer.

Vrijdag gaat hij naar de garage. :(

Ik hoop echt dat het snel is gevonden.
Gebruikersavatar
canvas
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.08.2006 - 19:08

Even een update.

Zaterdag is mijn auto naar de garage geweest waar ik altijd de beurtjes laat doen.
Helaas kon hij mij niet verder helpen, het was voor hem niet duidelijk waar alles zit (gasinstallatie) omdat deze mooi weg was gewerkt in het volvo elektronika.
Het betreft een vialle instalatie (vialle special made for volvo)
Hier had hij geen schema van en verwees mij door naar de volvo dealer voor het uitlezen van de auto en dan te kijken wat te doen.

Vandaag bericht gekregen van de volvo garage dat er GEEN meldingen staan in de computer, dit wijten ze aan de stroomstoring die optreed en dan geen gegevens meer weg stuurt naar de computer???????
Ze verwachten echter dat dit toch word veroorzaakt door het (brandstof)relay
En gaan dit morgen vervangen(niet op voorraad).
Klinkt dit logisch?

We blijven hopen.

Gr Paul
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”