Hallo Allemaal,
Hoe wordt het Premium Sound systeem ervaren?? veel beter als het High Performance sound?
Premium Sound
-
- 3rd Gear member
Ik kan het niet vergelijken met high performance en ik moet nog even met de instellingen spelen om er nog meer uit te halen maar het overtreft nu al mijn verwachtingen. Prachtig geluid, of je nou naar dance, pop of klassiek luistert.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 1st Gear member
Waar ik erg benieuwd naar ben zijn de intellingen die mensen gebruiken. Blijkbaar is er nog veel te winnen (zie bovenstaande uitspraak) en met een dergelijk audio systeem is het wel prettig om het maximale er uit te halen. Ik hoor graag jullie instellingen.
Besteld (februari 2013 levering): V40 D2 Summum, solid black met premium Sound, BLIS, Verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, glazen panoramadak & park asssist, Intro pakket, dimmende spiegel
-
- 4th Gear member
Ik heb premium sound in mijn V40 en heb vergelijkingsmateriaal: het high performance systeem in de S60 (2012, volgens mij gelijk aan dat in de V40) en het high performance systeem in de C30 (2008).
Wat mij betreft is PS zijn meerprijs ten opzichte van HP (S60) in ieder geval waard. Het klinkt 'voller' en ruimtelijker en de verschillen worden hoorbaarder als je het volume opschroeft. Ten opzichte van de C30 vind ik het wel lastiger om de optimale instellingen te bepalen, daar ben ik nog wat mee aan het spelen. Komt ook omdat er meer in te stellen valt en surround niet in alle gevallen het gewenste effect heeft. Ik heb het hoge bereik in ieder geval naar boven bijgesteld, maar ben er nog niet wat ik het beste kan doen met het middenbereik en het lage bereik. Ik heb het middenbereik nu een tandje naar beneden bijgesteld.
Ook benieuwd dus naar instellingen die anderen hanteren!
Naar mijn idee was het HP systeem in de C30 overigens van een iets betere kwaliteit dan het HP systeem in de S60, met name qua lage tonen, maar het is in de S60 nog steeds een stuk beter dan wat andere merken standaard in hun auto's schroeven.
Wat mij betreft is PS zijn meerprijs ten opzichte van HP (S60) in ieder geval waard. Het klinkt 'voller' en ruimtelijker en de verschillen worden hoorbaarder als je het volume opschroeft. Ten opzichte van de C30 vind ik het wel lastiger om de optimale instellingen te bepalen, daar ben ik nog wat mee aan het spelen. Komt ook omdat er meer in te stellen valt en surround niet in alle gevallen het gewenste effect heeft. Ik heb het hoge bereik in ieder geval naar boven bijgesteld, maar ben er nog niet wat ik het beste kan doen met het middenbereik en het lage bereik. Ik heb het middenbereik nu een tandje naar beneden bijgesteld.
Ook benieuwd dus naar instellingen die anderen hanteren!
Naar mijn idee was het HP systeem in de C30 overigens van een iets betere kwaliteit dan het HP systeem in de S60, met name qua lage tonen, maar het is in de S60 nog steeds een stuk beter dan wat andere merken standaard in hun auto's schroeven.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
- Absane
- 1st Gear member
Geluid is echt super.
Ik heb juist de bas zwaar terug geschroefd. Als ik hem wat harder zet hoor ik daar wat lichte vervorming en krijg je wat ongewenste trillingen.
Instellingen zijn nu:
Surround: aan
Bass: -4
Treble: +1
PL2: neutraal
Middenspeaker: -1
Sound stage op bestuurdersstoel.
De eq settings weet ik niet precies maar die lopen tevens in een schuine lijn. (laagste frequenties wat omlaag naar hoge frequenties wat omhoog)
Dit is echter niet optimaal voor alle soorten muziek. Ik ben nog wat aan het proberen. Ik wil eigenlijk de bas en treble neutraal in het sound menu en puur met de equalizer de zaken regelen.
Daarnaast gaat de kwaliteit van je muziek een grotere rol spelen. Als je mp3 lagere bitrate heeft hoor je dat echt, of zit er meer ruis op.
Daarnaast heb ik het idee dat Bluetooth streamen (van bijvoorbeeld spotify) ook wat lagere kwaliteit oplevert.
Wel jammer, dat voor zo'n goede kwaliteit speakers en versterker je geen flac/lossless kunt afspelen. DTS dvd pakte hij ook niet?
Ik heb juist de bas zwaar terug geschroefd. Als ik hem wat harder zet hoor ik daar wat lichte vervorming en krijg je wat ongewenste trillingen.
Instellingen zijn nu:
De eq settings weet ik niet precies maar die lopen tevens in een schuine lijn. (laagste frequenties wat omlaag naar hoge frequenties wat omhoog)
Dit is echter niet optimaal voor alle soorten muziek. Ik ben nog wat aan het proberen. Ik wil eigenlijk de bas en treble neutraal in het sound menu en puur met de equalizer de zaken regelen.
Daarnaast gaat de kwaliteit van je muziek een grotere rol spelen. Als je mp3 lagere bitrate heeft hoor je dat echt, of zit er meer ruis op.
Daarnaast heb ik het idee dat Bluetooth streamen (van bijvoorbeeld spotify) ook wat lagere kwaliteit oplevert.
Wel jammer, dat voor zo'n goede kwaliteit speakers en versterker je geen flac/lossless kunt afspelen. DTS dvd pakte hij ook niet?
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
- danceplaza
- 2nd Gear member
is de trilling links in je deur paneel? dan kan je dat laten oplossen door een stuk vilt te plaatsen in je deur, ga hiervoor even langs de dealer hiervoor.
in spotify kan je instellen welke formaat je muziek binnen haalt. normal 96 kbit/s high 160 kbit/s en extreme 320 kbit/s
in spotify kan je instellen welke formaat je muziek binnen haalt. normal 96 kbit/s high 160 kbit/s en extreme 320 kbit/s
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
- Absane
- 1st Gear member
Als de bas te hoog staat trilt er wel meer mee. Ik heb geen last van deurpanelen die al meetrillen op bepaalde frequenties; bij de aflevering had ik reeds gevraagd om daar even goed naar te kijken ivm opmerkingen op diverse fora.
Spotify downloads haal ik op 'extreme' binnen en streamen doe ik op high quality.
Toch heb ik het idee dat bluetooth wat 'slechter' klinkt; wordt er dezelfde bitrate aangeboden?
Spotify downloads haal ik op 'extreme' binnen en streamen doe ik op high quality.
Toch heb ik het idee dat bluetooth wat 'slechter' klinkt; wordt er dezelfde bitrate aangeboden?
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
-
- 1st Gear member
Met mijn iPod kan ik wel flac en losless afspelen heb de Classic 160 gbAbsane schreef:Geluid is echt super.
Instellingen zijn nu:
-
- 2nd Gear member
BT klinkt zeker slechter... Is een bekend fenomeen ook bij A2DP.Absane schreef: Toch heb ik het idee dat bluetooth wat 'slechter' klinkt; wordt er dezelfde bitrate aangeboden?
Oplossing voor BT Hifi is APT-x codec ondersteuning, maar dat biedt het Volvo systeem jammer genoeg weer niet.
- arnoud
- 8th Gear member
In mijn V60 heb ik met Premium Sound alle equ instellingen vlak staan, bass/treble niet aangepast en surround uit. Daarna soundstage op de achterbank en je hebt een prima geluid. Surround gaat alleen aan op klassieke muziek (of dingen als Dead Can Dance).
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- danceplaza
- 2nd Gear member
ik lees overal speakers harman en versterker van alpine.
- danceplaza
- 2nd Gear member
klopt, maar volgens mij alleen de software matige aanpassingen.jefvdv schreef:Die zijn van Audyssey.
http://www.audyssey.com/audio-technology/car-audioAudio van wereldklasse
Het meest geavanceerde audiosysteem bestaat uit een digitale klasse D-versterker met een vermogen van 5 x 130 watt, Dolby Digital en Dolby Pro Logic II Surround, de nieuwste MultEQ van Audyssey Laboratories en tien luidsprekers. De toonaangevende MultEQ-technologie van Audyssey Laboratories voorkomt de vervorming die anders door de akoestiek van de passagiersruimte zou optreden. Het resultaat is een zuiverder geluid.
Dolby Digital zorgt voor een duidelijker surround sound. Het resultaat is perfecte concertkwaliteit bij het luisteren naar live-opnames. Het systeem is ook voorzien van Dolby Pro Logic II Surround, dat gewoon stereomateriaal vol en met surround-effect laat klinken. Van de audio-ervaring kan op drie manieren worden genoten: voor het grootste geluidsgenot vanaf de bestuurdersstoel, vanuit de twee voorstoelen of vanaf de achterbank. Met Premium Sound is het mogelijk dvd's, cd's en muziek in MP3-, AAC- of WMA-formaat vanaf een USB-stick af te spelen. Dit geldt ook voor de videoformaten AVI en Div-X. Het systeem heeft ook Bluetooth (A2DP).
Als aanvulling op Premium Sound Multimedia zijn de volgende systemen leverbaar:
- Performance, met vier luidsprekers.
- High Performance, met acht luidsprekers.
- High Performance Multimedia, met acht luidsprekers.
Alle audiosystemen zijn voorzien van AUX- (Performance) of USB-aansluitingen om MP3-spelers, iPod's (vanaf de derde generatie), een iPod Touch of iPhone aan te kunnen sluiten. Vanaf High Performance Multimedia is het ook mogelijk om via de USB-aansluiting Div-X-video's af te spelen.
http://www.audyssey.com/blog/2012/03/vo ... artner-v40