Hoi allemaal,
Sinds maart 2012 rijd ik in een Volvo V70 D5 uit 2008. De wagen rijdt heerlijk....
Twee weken terug is het eerste onderhoud uitgevoerd. De wervelklep en de dimmende achteruitkijkspiegel bleken kapot. De Bovag garantie was natuurlijk net (2 weken) verlopen. De leverende dealer heeft een aanbod gedaan om de zaken te repareren onder coulance. Dat wil zeggen 10% korting. Nu vroeg ik me af of dit een reëel aanbod is. Wie heeft vergelijkbare ervaringen?
Bovag garantie
-
- 1st Gear member
XC60 T8 MY2019 Inscription, Denim Blue (2023 -)
V70 D4 MY2016 Polar+, Magic Blue (2016 - 2023)
V70 D5 MY2008 Momentum, Barantz Blue (2011 -2016)
Saab 9.3 Estate 1.8T MY 2009 Norden, Ice Blue (2009 - 2011)
V50 2.0 MY2005 Kinetic, Barantz Bue (2005-2009)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
De garantie die je hebt gekozen is nu afgelopen. Contractueel gezien kun je dus geen aanspraak meer maken om de kosten vergoed te krijgen.
Maar je vraagt of die 10 procent een reeel aanbod is van de dealer. Op zich wel maar je begrijpt natuurlijk ook wel dat hij dat niet hoeft te doen.
In een enkel geval wil een dealer wel meer korting geven als je daar meer producten koopt. Wanneer moet de auto nieuwe banden of voor de APK? Misschien kun je daarmee de prijs van de reparatie positief beinvloeden. Ook kun je aanvoeren dat je daar wilt blijven met je auto. Crisis of niet maar ook de schoorsteen van de dealer moet toch blijven roken.
Succes.
PS: we weten het wel maar heb je een foto van je auto?
Maar je vraagt of die 10 procent een reeel aanbod is van de dealer. Op zich wel maar je begrijpt natuurlijk ook wel dat hij dat niet hoeft te doen.
In een enkel geval wil een dealer wel meer korting geven als je daar meer producten koopt. Wanneer moet de auto nieuwe banden of voor de APK? Misschien kun je daarmee de prijs van de reparatie positief beinvloeden. Ook kun je aanvoeren dat je daar wilt blijven met je auto. Crisis of niet maar ook de schoorsteen van de dealer moet toch blijven roken.
Succes.
PS: we weten het wel maar heb je een foto van je auto?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
-
- 7th Gear member
Die 10% is aan de karige kant,ik weet niet wat de volvo gelopen heeft,maar je mag verwachten dat zulke dure reparaties niet aan de orde zijn na een korte periode vanaf aanschaf.
Die korting is in mijn ogen te weinig.
- diesel01
- Geartronic member
Nu heb jij natuurlijk een aversie tegen dealers...Ramon&Ramon schreef:Die 10% is aan de karige kant,ik weet niet wat de volvo gelopen heeft,maar je mag verwachten dat zulke dure reparaties niet aan de orde zijn na een korte periode vanaf aanschaf.
De auto is uit de garantie dus de dealer moet helemaal niets maar snapt heel goed dat indien hij niets doet een klant kwijt is.
@joos, ik denk dat je liever had gezien dat hij 20a25% had gezegd wellicht moet zoiets groeien.
Blijf je bij deze dealer met ondehoud en koop je de volgende auto wederom bij deze dealer zal je zien dat er in de toekomst meer mogelijk is.
Heb je de auto nieuw of gebruikt gekocht met selected used car?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Iemand met aversie tegen zijn broodheer, bijzonder. Maar het is me wel eerder opgevallen.diesel01 schreef:Nu heb jij natuurlijk een aversie tegen dealers...Ramon&Ramon schreef:Die 10% is aan de karige kant,ik weet niet wat de volvo gelopen heeft,maar je mag verwachten dat zulke dure reparaties niet aan de orde zijn na een korte periode vanaf aanschaf.
Volgens mij is deze auto niet bij een Volvo dealer gekocht, anders zou het volgens mij een Selekt auto moeten zijn en die heeft een jaar garantie. Even los van de kilometerstand, die weet ik niet.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
wellicht was het, helaas achteraf gesproken, verstandiger geweest om het onderhoud in de laatste week van de lopende garantieperiode uit te laten voeren;
verder kan je je nog afvragen of de defecten zijn ontstaan in de twee weken na het verlopen van de garantieperiode of nog binnen de garantieperiode
dan is er nog zoiets als het conformiteitsbeginsel. Je mag van een bepaald produkt verwachten dat het een bepaalde levensduur heeft; gaat het kapot binnen die levensduur dan mag je eisen van de leverancier dat hij een deel voor zijn rekening neemt ongeacht een eventuele (verlopen) garantietermijn; probleem is wel dat jij moet aantonen dat het produkt de verwachtte levensduur niet heeft gehaald en vaak moet er een rechter of een geschillencommissie aan te pas komen
verder kan je je nog afvragen of de defecten zijn ontstaan in de twee weken na het verlopen van de garantieperiode of nog binnen de garantieperiode
dan is er nog zoiets als het conformiteitsbeginsel. Je mag van een bepaald produkt verwachten dat het een bepaalde levensduur heeft; gaat het kapot binnen die levensduur dan mag je eisen van de leverancier dat hij een deel voor zijn rekening neemt ongeacht een eventuele (verlopen) garantietermijn; probleem is wel dat jij moet aantonen dat het produkt de verwachtte levensduur niet heeft gehaald en vaak moet er een rechter of een geschillencommissie aan te pas komen
-
- 1st Gear member
Dank voor jullie reacties en suggesties. Inderdaad had ik het onderhoud twee weken eerder moeten laten uitvoeren, dan viel het geconstateerde onder de Bovag garantie.
Ik heb de auto bij een merkdealer in Twente gekocht met ongeveer 170k op de teller, dus geen select wagen. Het onderhoud heb bij een merkdealer bij mij in buurt laten uitvoeren. Zij adviseerde mij contact op te nemen met de leverende dealer inzake coulance. Ik vond 10% wat weinig, mede gezien de reiskosten naar Twente en terug. Het wordt dan dus toch een nieuwe afspraak maken met de dealer in de buurt....
Ik heb niet veel foto's van de auto, bijgaand een vakantiekiekje die ook op het forum "volvo met caravans" staan. Ik zal bij mooi weer nog een paar foto's maken en posten.
Ik heb de auto bij een merkdealer in Twente gekocht met ongeveer 170k op de teller, dus geen select wagen. Het onderhoud heb bij een merkdealer bij mij in buurt laten uitvoeren. Zij adviseerde mij contact op te nemen met de leverende dealer inzake coulance. Ik vond 10% wat weinig, mede gezien de reiskosten naar Twente en terug. Het wordt dan dus toch een nieuwe afspraak maken met de dealer in de buurt....
Ik heb niet veel foto's van de auto, bijgaand een vakantiekiekje die ook op het forum "volvo met caravans" staan. Ik zal bij mooi weer nog een paar foto's maken en posten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
Ik heb niets tegen dealers,maar wel tegen de werkwijze van sommige dealers,dat blijkt nu wel weer!Walter schreef:Iemand met aversie tegen zijn broodheer, bijzonder. Maar het is me wel eerder opgevallen.diesel01 schreef:Nu heb jij natuurlijk een aversie tegen dealers...Ramon&Ramon schreef:Die 10% is aan de karige kant,ik weet niet wat de volvo gelopen heeft,maar je mag verwachten dat zulke dure reparaties niet aan de orde zijn na een korte periode vanaf aanschaf.
Volgens mij is deze auto niet bij een Volvo dealer gekocht, anders zou het volgens mij een Selekt auto moeten zijn en die heeft een jaar garantie. Even los van de kilometerstand, die weet ik niet.
10% korting is dus een sigaar uit eigen doos,zo werkt het!
En ik heb een broodvrouw,die zit nu thuis op de bank.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je woont ieder geval erg mooi Joos.
Of is dit plaatje ergens anders genomen?
Of is dit plaatje ergens anders genomen?
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 1st Gear member
Was dat maar waar. De foto is genomen voor een camping in de Bourgogne. De campingbaas woont erg mooi...
-
- 5th Gear member
Als je je niet stoort aan de eetgasten in het restaurant, en volgens mij kon je er zelfs nog kamers huren ook....Joos schreef:Was dat maar waar. De foto is genomen voor een camping in de Bourgogne. De campingbaas woont erg mooi...
Maar de camping, die is helemaal prima, ook als stop onderweg richting Spanje of zo.
Marc
(ervaringsdeskudige :twisted: )
-
- 2nd Gear member
10% is wel aardig, maar niet veel meer dan een geste. Er wordt gewoon nog winst gemaakt. Weliswaar minder, maar om dat coulance te noemen gaat mij te ver. Coulance is 50-50 of iets dergelijks. Jij de delen, de dealer de uren, bedenk het maar.
Het is inderdaad niet slim om 2 weken na verlopen periode die beurt te doen, maar dit kan je uiteraard ook als argument gebruiken een echte coulance aangeboden te krijgen. Tenslotte, wanneer je 2 weken eerder was geweest had ie zelf de volle mep mogen betalen. In dat licht bekeken heb jij je coulant opgesteld naar de dealer
Het is inderdaad niet slim om 2 weken na verlopen periode die beurt te doen, maar dit kan je uiteraard ook als argument gebruiken een echte coulance aangeboden te krijgen. Tenslotte, wanneer je 2 weken eerder was geweest had ie zelf de volle mep mogen betalen. In dat licht bekeken heb jij je coulant opgesteld naar de dealer

Volvo V50 2.0D '04, 200k+
-
- 1st Gear member
Dank allen voor jullie reactie en suggesties. Een volgende keer gaat de auto nog in de garantieperiode naar de garage om discussie te voorkomen.
Vandaag de leverende dealer gesproken en uitgelegd dat ik teleurgesteld was in de voorgestelde coulanceregeling. Uiteindelijk zijn we eruit gekomen en toch nog een redelijke regeling getroffen, binnenkort wordt de wervelklep en spiegel vervangen.
Vandaag de leverende dealer gesproken en uitgelegd dat ik teleurgesteld was in de voorgestelde coulanceregeling. Uiteindelijk zijn we eruit gekomen en toch nog een redelijke regeling getroffen, binnenkort wordt de wervelklep en spiegel vervangen.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik lees een stukje tevredenheid. Mooi.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht: