ik heb een volvo 740,gld automaat uit 1986 .ik heb hem op de brug gehad,nu zit er geen rubber kruiskoppeling tussen.is dit normaal?
ik heb al meerdere volvos gehad maar nog nooit een diesel dus weet niet of dit zo hoort.
alvast bedankt gr maurice
rubber kruiskoppeling
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
een rubberen kruiskoppeling?, een dergelijke noviteit ben ik nog nooit tegen gekomen, je zul dan wel heeeel kalm moeten optrekken anders blijf je aan het kruiskoppelingen vervangen
mogelijk bedoel je de rubber hoes eromheen :-k

mogelijk bedoel je de rubber hoes eromheen :-k
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.11.2012 - 17:07
er zit tussen de bak en de as altijd zo een rubber dikke ring
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Je bedoeld een rubber flex disk. Die zijn bedoeld om vibraties weg te nemen.
Dus niet noodzakelijk. Weet niet of je deze achter af nog kan monteren als hij er nu niet onder zit. Je zal dan ook wel een andere as moeten hebben.
Dus niet noodzakelijk. Weet niet of je deze achter af nog kan monteren als hij er nu niet onder zit. Je zal dan ook wel een andere as moeten hebben.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Rubber ring, beter bekend als de Hardy schijf, inderdaad om trillingen tegen te gaan. Hangt de auto achter wat achterover ? Dit is vaak een andere oorzaak en is het rubber van de achteras, dat de eerste krachten tijdens het optrekken moet absorberen, nog wel in orde?
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24
Trillingen kunnen ook komen doordat het rubber van de ring waardoorheen de as gaat en waar de as in het midden zo'n beetje is opgehangen, uitgelubberd of kapot is.
Meestal bij een bepaald toerental en bijbehorende snelheden
Meestal bij een bepaald toerental en bijbehorende snelheden
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.11.2012 - 17:07
nee er zit helemaal geen ruber tussen ????????
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Aan de bakkant niet,heb je goed gekeken?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.11.2012 - 17:07
he ben ik weer
meestal heb je de automaten bak, dan die RUBBER
ring, dan as en in het midden de tussen hanglager. en dan nog een stuk as naar het kadan
heb goed gekeken maar er zit niks tussen de bak en as
meestal heb je de automaten bak, dan die RUBBER
ring, dan as en in het midden de tussen hanglager. en dan nog een stuk as naar het kadan
heb goed gekeken maar er zit niks tussen de bak en as
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Klopt.alleen handgeschakelde hebben een rubber Hardy schijf.