Geen stuurbekrachtiging bij lage toeren

Plaats reactie
DeExfransoos
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.02.2012 - 17:04
Locatie: Amsterdam

Even een korte introductie, ik lees al een tijdje mee hier maar nog nooit actief gepost. Ben sinds kort in het bezit van een XC90 uit '04 een D5 met 260.000 op de klok. Eigenlijk op de dag van aanschaf bleek er een probleem met de stuurinrichting te zijn. Bij normaal rijden alles prima, maar zo gauw je gaat fileparkeren zowat geen stuurbekrachtiging meer. En dat is ontzettend vervelend kan ik je zeggen. Ik begin al enorme spierballen te kweken.....
Een korte inspectie bij de Volvo dealer, conclusie stuurhuis aan vervanging toe. Hmmmmm, dat is geen goed begin. Na wat gelezen te hebben hier op het forum toch besloten ook even Hydroline in Zeewolde te bellen. Meteen even langs gereden en besloten eerst maar eens de stuurpomp te reviseren.
Want het leek eerder een probleem daar te zijn dan het stuurhuis. Helaas, probleem blijft bestaan. Er is iets met lucht dat in het systeem terecht komt, hij staat nu weer in Zeewolde en na dat er wat leidingen vervangen zijn is er nog geen oplossing... :(
Stuurhuis gecheckt is ok, stuurpomp op de testbank ook ok en in de auto lijkt hij ook ok, maar probleem blijft.
Bij de aanschaf is er een nieuw stuur ingekomen, de oude was wat te versleten. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Of heeft er iemand hier hetzelfde probleem een keer gehad en weet diegene dan wat er aan de hand was? Kan ik de jongens in Zeewolde misschien ook weer een tip geven waar nog meer te zoeken.
Alle hulp is welkom zal maar zeggen...bij dit bizarre probleem...

DANK!
*1_Fiat Uno
*2_Volkswagen Golf II
*3_Volkswagen Golf III GTI
*4_Jaguar XJS
*5_Volvo 850R
*6_BMW MCoupé
*7_Daimler
*8_Jaguar XJR
*9_Renault Espace
*10_Op zoek naar een XC90
*11_XC90 gevonden!
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Welk merk en type stuurhuis heb je
Een snelheidsafhankelijke of anders.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41014
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zou de vervanging van het stuur iets met de spierballen van de vorige eigenaar te maken kunnen hebben? M.a.w. het probleem is er al heel lang en dat was wellicht wel de reden van de vorige eigenaar om de auto weg te doen?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik neem aan dat ze bij dat bedrijf niet gek zijn,maar zit er een oliekoeler op het stuursysteem?

Ik had er laatst eentje waarvan die koeler plus de leidingen bijna helemaal dicht zaten..vooral de lage druk zat dicht..
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik weet niet zeker of dit ook bij de XC90 speelt, maar ik weet dat bij de V70 een probleem kan zijn met het reservoir van de stuurolie. Hierdoor wordt ook lucht in het systeem gebracht. Zie je echt luchtbellen in het reservoir?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Misschien kun je op deze website Problemcar.nl in de rubriek Volvo er iets over vinden.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
DeExfransoos
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.02.2012 - 17:04
Locatie: Amsterdam

Hé wat gek, van het eerste antwoord heb ik wel een mail ontvangen van de rest niet. Zie pas nu al jullie reacties.
Maar goed, gister de auto weer gehaald. Kosten nog moeite gespaard. En het was eigenlijk een combinatie van dingetjes. Grootste probleem, waardoor ook weer wat extra slijtage aan overige onderdelen was ontstaan. Een stukje plastic wat in het reservoir de leiding grotendeels blokkeerde. Muurvast zat het en het zorgde voor te weinig olie in het systeem bij lage toeren. Dus nu stuurhuis gedaan, leidingen vervangen, pomp drie keer nagekeken nadat hij al gereviseerd was....maar hij stuurt weer als een dolle. Een zoektocht van drie dagen is het geweest maar gelukkig wel iets gevonden. Ik ben zeer te spreken over de mannen in Zeewolde, ze hebben veel werk verricht en zijn zeer schappelijk geweest in het doorberekenen van hun tijd.

Zo, en nu maar hopen dat dit het was.....
Even genieten zonder problemen a.u.b.

En bedankt voor al jullie reacties!
*1_Fiat Uno
*2_Volkswagen Golf II
*3_Volkswagen Golf III GTI
*4_Jaguar XJS
*5_Volvo 850R
*6_BMW MCoupé
*7_Daimler
*8_Jaguar XJR
*9_Renault Espace
*10_Op zoek naar een XC90
*11_XC90 gevonden!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ramon&Ramon schreef:Ik neem aan dat ze bij dat bedrijf niet gek zijn,maar zit er een oliekoeler op het stuursysteem?

Ik had er laatst eentje waarvan die koeler plus de leidingen bijna helemaal dicht zaten..vooral de lage druk zat dicht..

:)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dus toch het reservoir. Mooi dat het is opgelost.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”