hoe hard mag/kan continu rijden.
wat wordt aanbevolen door volvo?
snelheid
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Iets van 200km/uur, daaraan mogen alleen geen rechten worden ontleend :?s80 1999 schreef:hoe hard mag/kan continu rijden.
wat wordt aanbevolen door volvo?
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Het levert waarschijnlijk meer slijtage op.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
om nog maar te zwijgen van kosten.
Ik heb hier dus niet alleen om verbruik, maar ook om procesverbaal
Ik heb hier dus niet alleen om verbruik, maar ook om procesverbaal
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Wat dacht je van de kosten van onderhoud?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
bij een toerental van rond de 4000t-min zal dat wel meevallen, de bonnen zullen je wel om de oren vliegen.s80 1999 schreef:dat is bijna de top dus. geeft dat op langer termijn niet veel slijtage op?
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Tsja, als je van Nederland naar Zweden wilt, kom je d'r doorheen 
Enneh... mijn renault-met-volvo-badge wou daar niet sneller dan 190

Enneh... mijn renault-met-volvo-badge wou daar niet sneller dan 190

Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05
ik vraag niet over hoe duur het kost aan benzine of proces verbalen en of het wel of niet kan in nederland duitsland belgie zweden of welk ander land waar je met een auto zou kunnen rijden.
In folders wordt altijd gesproken over een top snelheid van ... km per uur, maar kan je dan ook daadwerkelijk zo hard rijden een paaruur lang? en hoe lang zou je die top snelheid kunnen rijden dan?.
In folders wordt altijd gesproken over een top snelheid van ... km per uur, maar kan je dan ook daadwerkelijk zo hard rijden een paaruur lang? en hoe lang zou je die top snelheid kunnen rijden dan?.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
tot hij stukgaat
Volvo for life
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
OK:
In de prehistorie bestond er zoiets als de kreet 'kruissnelheid' naast 'topsnelheid'.
Dit is de maximale snelheid waarmee je continu mee zou kunnen rijden. Voor Volvo gold (tenminste in de Seventies) dat kruissnelheid gelijk was aan de top!
Nu lijkt het me verstandiger om uit te gaan van een 85%-waarde van de top.
Dus reken maar uit.
Overigens geldt dat je bij hogere snelheden niet alleen meer brandstof verbruikt, maar gewoon het materiaal zwaarder belast.
In de prehistorie bestond er zoiets als de kreet 'kruissnelheid' naast 'topsnelheid'.
Dit is de maximale snelheid waarmee je continu mee zou kunnen rijden. Voor Volvo gold (tenminste in de Seventies) dat kruissnelheid gelijk was aan de top!
Nu lijkt het me verstandiger om uit te gaan van een 85%-waarde van de top.
Dus reken maar uit.
Overigens geldt dat je bij hogere snelheden niet alleen meer brandstof verbruikt, maar gewoon het materiaal zwaarder belast.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05
hier vroeg ik dus om, en hier heb je ook wat aan. dankje wel voor je antwoord.Maurice Pierik schreef:OK:
In de prehistorie bestond er zoiets als de kreet 'kruissnelheid' naast 'topsnelheid'.
Dit is de maximale snelheid waarmee je continu mee zou kunnen rijden. Voor Volvo gold (tenminste in de Seventies) dat kruissnelheid gelijk was aan de top!
Nu lijkt het me verstandiger om uit te gaan van een 85%-waarde van de top.
Dus reken maar uit.
Overigens geldt dat je bij hogere snelheden niet alleen meer brandstof verbruikt, maar gewoon het materiaal zwaarder belast.
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
heb vorige week mijn absolute snelheidsrecord gebroken op de duitse autobaan. Heb de teller op 240km/u gehad met een 2.5D de verbruiksmeter gaf toen 10,5l/ 100km aan.
Was wel een verademening eens een keer echt hard rijden zonder flitser van ome koos.
Was wel een verademening eens een keer echt hard rijden zonder flitser van ome koos.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
- Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Ik heb uit Italie vandaan de cruisecontrol op 220 gehad('s nachts op de duitse autobahn)Geen centje pijn hoor met de T6.
gr peter
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
zelf zou ik kiezen voor 75% van de top, dan zit je in iedergeval safe!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,