Als mijn S80 2.5 aut in D stil staat, resoneert het gehele interieur. Zodra de auto rijdt is het weg. Als ik stil sta in N, is het weg.
Vorige post gaf geen bevredigend antwoord.
Dus nog maar een keer.
resonantie
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Is bij een automaat niet helemaal ongebruikelijk, de stationaire dreun van je diesel wordt door de olie van je automatische bak doorgegeven aan de koets van je auto, iets sneller laten draaien moet al wat schelen, een handbak heeft daar hoegenaamd geen last van.
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
Verhogen? ik dacht juist lager.
Het ligt nu op 850/m. Volgens ANWB ligt het binnen de norm
Het ligt nu op 850/m. Volgens ANWB ligt het binnen de norm
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
anwb keuring .
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
dat wel ja, iets hoger in N
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik heb met mijn V70 D5 automaat exact het zelfde probleem, zover ik nu met de informatie ben denk ik dat het te maken heeft met de rubbers van het subframe of met de wijze waarop de uitlaat (niet goed) gemonteerd zit? Ik heb mijn V70 nu 3 jaar en pas het laatste half jaar heb ik die resonantie. Als ik dus in D stil sta is het heel erg, als ik het toerental "iets" verhoog (met het gaspedaal) is het weg. Volgens de dealer (serva) kon het van alles zijn, en als ze moesten gaan "zoeken" zou het nogal in de kosten gaan lopen. Hun advies was; gezien de kilometerstand zou ik er niet te veel aandacht aan besteden en is het overigens normaal. Toch vind ik het erg storend. Al is deze topic al oud, ik hou me dus aanbevolen voor reactie's
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
-
- Starter
Hallo volvoliefhebbers,
Ik had ook last van dat probleem.
Bij mij was het rubber van de motorsteun losgelaten van montage plaat.
Ik heb er wel even naar moeten zoeken, bij demontage is het mij pas duidelijk geworden.
Rubber van motorsteun zag er nog prima uit maar was geheel losgelaten van metalen onderplaat maar doordat het gewicht van de motor het rubber aandrukt zie je het niet. Nu rij ik weer heerlijk!
Het is de motorsteun aan de rechterzijde(passagierszijde), deze is gemakkelijk te demonteren/monteren. Maak altijd voordat je het blok opkrikt wel de uitlaatflens los anders kan het expasiestuk scheuren. Er moeten nog wel een paar andere dingen los, maar dat is niet zo spannend.
Met vriendelijke groet,
Hartger
Ik had ook last van dat probleem.
Bij mij was het rubber van de motorsteun losgelaten van montage plaat.
Ik heb er wel even naar moeten zoeken, bij demontage is het mij pas duidelijk geworden.
Rubber van motorsteun zag er nog prima uit maar was geheel losgelaten van metalen onderplaat maar doordat het gewicht van de motor het rubber aandrukt zie je het niet. Nu rij ik weer heerlijk!
Het is de motorsteun aan de rechterzijde(passagierszijde), deze is gemakkelijk te demonteren/monteren. Maak altijd voordat je het blok opkrikt wel de uitlaatflens los anders kan het expasiestuk scheuren. Er moeten nog wel een paar andere dingen los, maar dat is niet zo spannend.
Met vriendelijke groet,
Hartger