Koppeling afstellen...

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
royhaanen
Starter

Hallo mede volvo-gebruikers,

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een volvo s40 phase 2 uit 2001 (bifuel 1.8). Vanaf het begin merkte ik op dat de koppeling aardig zwaar was, maar heb er eigenlijk nooit meer bij stilgestaan. Op een gegeven moment (zeker met files) wordt het te irritant en te zwaar. Vandaar dat ik de koppeling iets lichter afgesteld zou zien. Met een beurt heb ik de olie laten vervangen en ging het iets beter. Een aantal weken later is hij weer zwaar.

Iets wat er misschien niet mee te maken heeft ik het volgende. Als ik optrek in de 1 moet ik flink wat gas bijgeven om vooruit te komen. Doe ik dit niet heb ik een grote kans dat het toerental te laag wordt en de motor afslaat. Tevens trilt de koppeling erg bij het optrekken. Wellicht dat het op zichzelf staande problemen zijn, maar het is in ieder geval erg annoying..

Weet iemand de oplossing hiervoor?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Olie vervangen heeft niets te maken met het wel of niet licht of zwaar trappen van de koppeling.
Deze is niet af te stellen,wat er gebeurt meestal,is dat de drukgroep zwaar trapt,vervangen is de enige oplossing!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”