na een tijdje in de V50 te hebben rond gereden,speelt toch de gedachte
om weer een V70 te kopen.
het moet een diesel worden,en ik vind een automaat wel fijn.
nou zit ik rond te kijken naar een 2005 model,aangezien deze nog
geen regenererend roetfilter heeft. is dit juist?
kan ik er vanuit gaan dat alle GT 5 versnellings geen regenererend filter
hebben?
welke verschillen zitten er technisch tussen de D5 van 2005 en 2006?
ik lees over wervelkleppen ed?
en geven de modellen na 2005 meer problemen?
V70 GT 5 of 6 versnellings
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
5 bak is idd geen rpf af fabriek
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ja
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Het roetfilter en de wervelklep zijn idd de grootste verschillen in de motor waar ik van weet. Een late 2005 zou mijn voorkeur ook zijn alhoewel ik op het afgebroken stangetje van de wervelklep na er nog niks mee gehad heb.. In dat geval zou de GT6 mijn voorkeur weer zijn qua bak.
Had je nou je traktor nog maar gehad?
Had je nou je traktor nog maar gehad?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
6-bak schakelt véééél fijner. D5 185pk is ook een goede motor. Ik heb er hier meer voorbij zien komen zonder dan met grote problemen. Is inderdaad wat minder zuinig, maakt wat meer lawaai maar heeft ook meer PK's en Nm's en da's altijd goed. En natuurlijk zijn er die zeggen dat dit allemaal niet uitmaakt, zijn vaak degenen die 'slechts' 130 of 163 pk hebben. Je moet eens uitrekenen wat je extra kosten zijn op zo'n auto (verbruik, onderhoud, afschrijving) ten opzichte van de gebruiksduur. Is volgens mij haast niet te berekenen zo gering.... En dan wel elke dag weten dat je 185 pk en 400 Nm tot je beschikking hebt. Lijkt mij een simpele keuze. De GT6 is geen Getrag of ZF bak maar i.i.g. veel beter dan de oude 5-bak. Succes met je keuze!
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik denk dat de 6 bak niet minder zuinig is maar het roetfilter welke je er altijd bij hebt met de 6 bak...toppertje schreef:ja, De Traktor.....
dat waren nog eens tijden...
maar schakelt de 6bak beter/fijner dan de 5 bak geartronnic?
ik lees wel verhalen dat de 5bak zuiniger is.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Op de R met GT5 was het koppel begrensd op 350 Nm vanwege de bak.
Ik zou even checken of dit voor de diesels ook het geval is.
Ik zou even checken of dit voor de diesels ook het geval is.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
waar ligt dat dan aan,dat de 6bak lekkerder schakelt dan een 5 bak?
is de techniek zo verschillend tussen beide bakken?
en dat roetfilter,is dat er onder tussen softwarematig uit te programeren als
deze verwijderd word?
is de techniek zo verschillend tussen beide bakken?
en dat roetfilter,is dat er onder tussen softwarematig uit te programeren als
deze verwijderd word?
geen glans zonder wrijving
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Er zijn idd bedrijven die dat kunnen, alleen ben je bij controle wel de sjaak ivm verkregen subsidies ed.. Lijkt me dat je er een vlotter reagerende auto voor terug krijgt overigens en die ook nog zuiniger is.toppertje schreef:
en dat roetfilter,is dat er onder tussen softwarematig uit te programeren als
deze verwijderd word?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Wanneer kom je bezichtigen?toppertje schreef:na een tijdje in de V50 te hebben rond gereden,speelt toch de gedachte om weer een V70 te kopen.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Wil je niets met een roetfilter te doen hebben, dan wordt het stoppen bij een modeljaar 2005.
Ik rij in mijn 2e D5 185 pk 6 bak GT en wil niet echt terug naar een 5 bak GT D5.
De dorst is wel wat hoger door roetfilter etc, maar ach....lig er niet wakker van
Ik rij in mijn 2e D5 185 pk 6 bak GT en wil niet echt terug naar een 5 bak GT D5.
De dorst is wel wat hoger door roetfilter etc, maar ach....lig er niet wakker van
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue