goede S 60
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
- Locatie: Zwolle
jawel, de motor loopt wat rustiger en het verbruik is beter. Verder een zeer goede loopcultuur; in zijn 5 vanaf 70/80 flink gassen tot 170 ( en nog voldoende power achter de hand om nog verder door te trekken).
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
K&N op een diesel ? volgens mij zit het effect hiervan meer tussen de oren?
in zn 5 van 70/80 naar 220kmpu en net voor het rood(toeren) gaat ook als een banaan..heerlijk zo een lineare vermogensopbouw..
heb dan wel een D5 maar K&N ? hmm associeer ik meer met golfjes/benzine autos e.d.
in zn 5 van 70/80 naar 220kmpu en net voor het rood(toeren) gaat ook als een banaan..heerlijk zo een lineare vermogensopbouw..
heb dan wel een D5 maar K&N ? hmm associeer ik meer met golfjes/benzine autos e.d.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Persoonlijk zou ik de K&N z.s.m. verwijderen!
K&N filters worden geolied en die olie is funest voor je luchtmassameter. En als die verkeerde waardes gaat geven, gaat je vermogen snel naar beneden. Zelf deze ervaring gehad met een K&N inlegfilter op een 2.0 diesel van Ford.
K&N filters worden geolied en die olie is funest voor je luchtmassameter. En als die verkeerde waardes gaat geven, gaat je vermogen snel naar beneden. Zelf deze ervaring gehad met een K&N inlegfilter op een 2.0 diesel van Ford.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
moet je hem ook niet te veel olien 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
maar fabrieks af is dit nooit zoveel dat het schadelijk is!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Ik koop liever een auto van iemand die met enige regelmaat een uitgevoerde reparatie meldt dan van iemand die aangeeft dat er nooit wat aan zijn auto mankeert. Dat laatste is in de regel een aanwijzing voor onvoldoende onderhoud.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Dan maar origineel filder lijkt mij, dat gedoe zou ik igg. willen.S60_D5 schreef:Persoonlijk zou ik de K&N z.s.m. verwijderen!
K&N filters worden geolied en die olie is funest voor je luchtmassameter. En als die verkeerde waardes gaat geven, gaat je vermogen snel naar beneden. Zelf deze ervaring gehad met een K&N inlegfilter op een 2.0 diesel van Ford.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
+1DawnBlueED schreef:Ik koop liever een auto van iemand die met enige regelmaat een uitgevoerde reparatie meldt dan van iemand die aangeeft dat er nooit wat aan zijn auto mankeert. Dat laatste is in de regel een aanwijzing voor onvoldoende onderhoud.

geen glans zonder wrijving
- jeroen12
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07.01.2006 - 18:39
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
450 euro voor de riemen? Volgens mij vraag de dealer er dik 1000 euro voor (180.000km beurt), voor een benzineversie. Als dat nog wat uitmaakt?roadrage schreef:je moet het zo zien de s60 is volgens mij meer als 9jaar in productie geweest. dat zegt toch wat.
ik heb mijn D5 nu iets langer als een jaar en hem van 230k naar 309k !! gereden zonder benoemenswaardigheden.
normaal onderhoud doe ik overigens zelf.
vorige maand distr. riem inc de hele mikmak laten vervangen a 450,-
s60 rijden hoeft niet duur te zijn.. en ja je moet het treffen met het exeplaar dat je koopt
Zit er voor mij aan te komen en ik ben me vast aan het orienteren

S60 2.4 Edition II 2006 V40 T3 2016
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
Ja hallo, die 1080 eur waar je op doelt is een 180dkm beurt (groot onderhoud ) inclusief een distributiewissel. Wordt er heel wat meer gedaan dan die distributie!
400-500 euro is volgens mij geen vreemd bedrag voor d-wissel met rollen pomp en de hele zooi,
400-500 euro is volgens mij geen vreemd bedrag voor d-wissel met rollen pomp en de hele zooi,
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
snowryder schreef:Ja hallo, die 1080 eur waar je op doelt is een 180dkm beurt (groot onderhoud ) inclusief een distributiewissel. Wordt er heel wat meer gedaan dan die distributie!
400-500 euro is volgens mij geen vreemd bedrag voor d-wissel met rollen pomp en de hele zooi,
Het is een knappe prijs voor een beurt plus riemen enz.
Groot onderhoud is een aantal filters,verlichting plus remmen controle,zonder de wielen te demonteren,plus de riemen vervangen,alles bij elkaar zo,n 4.5 uur werk!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01.06.2012 - 11:57
- Locatie: Zwolle
hierbij de reactie van de importeur van het KN luchtfilter:
Op onze site kunt u hier meer over lezen http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/130 ... .html#half
Het is uiteraard belangrijk na het opnieuw inoliën het K&N filter goed uit te laten druppelen voor het hermonteren.
Op onze site kunt u hier meer over lezen http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/130 ... .html#half
Het is uiteraard belangrijk na het opnieuw inoliën het K&N filter goed uit te laten druppelen voor het hermonteren.
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
en vooral lange ritten....héle lange ritten rijden. De S60 is geen stads-of boodschappenautootje.lodair schreef:AMEN!JeroenSpock schreef:Je moet ook een beetje geluk hebben met de auto, en je moet kunnen rijden. Beetje technische achtergrond is soms ook makkelijk, dan weet je in ieder geval wat er ongeveer gebeurd onder de motorkap waardoor je er rekening mee kan houden.

XC70 D5 2009 Ocean Race
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Beetje het "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend" idee. Natuurlijk gaat K&N niet zeggen dat het door hun olie komt, dan kunnen ze gelijk claims verwachten voor al die kapotte luchtmassameters.wvamst schreef:hierbij de reactie van de importeur van het KN luchtfilter:
Op onze site kunt u hier meer over lezen http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/130 ... .html#half
Het is uiteraard belangrijk na het opnieuw inoliën het K&N filter goed uit te laten druppelen voor het hermonteren.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35
Hier ook een S60 D5 met K&N filter, merk er helemaal niets van!Mart van der Steeg schreef:is er verschil merkbaar na plaatsing met een KN luchtfilter?
Tijdens tuning bij RICA, op advies RICA, filter gemonteerd maar het enige voordeel is dat deze 1 miljoen km mee gaat. Of een auto 1 miljoen km mee gaat

Volvo XC90 D5 2017 inscription
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Dat filter lijkt me inderdaad ook niet uit te maken.
Heb het ooit gehad in combinatie met tuning.
Je reservewiel eruit en een bijna lege brandstoftank zorgt denk ik voor een betere pk/gewichtsverhoudingsvoordeel.
Heb het ooit gehad in combinatie met tuning.
Je reservewiel eruit en een bijna lege brandstoftank zorgt denk ik voor een betere pk/gewichtsverhoudingsvoordeel.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27520
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vergeet hem alleen niet af en toe schoon te makenchris2 schreef:Hier ook een S60 D5 met K&N filter, merk er helemaal niets van!Mart van der Steeg schreef:is er verschil merkbaar na plaatsing met een KN luchtfilter?
Tijdens tuning bij RICA, op advies RICA, filter gemonteerd maar het enige voordeel is dat deze 1 miljoen km mee gaat. Of een auto 1 miljoen km mee gaat

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D