Ja wellicht. Ergens kan ik er ook niet helemaal bij dat deze Volvo minder goed zou zitten dan een Honda (alhoewel dat absoluut een topmerk is wat mij betreft). Punt is natuurlijk ook dat ik overstap van een automaat- naar een schakelauto en ik misschien mijn zithouding daar onvoldoende op aangepast heb. In een automaat kun je je linkerbeen gewoon strekken of juist 'wegvouwen', maakt allemaal niet uit. Dat heeft consequenties voor hoe dicht je op het stuur kunt zitten bijvoorbeeld. Kortom, het is een kwestie van proberen maar ik ben wel benieuwd of aanpassen evt mogelijk is.Timmy schreef:Misschien iets spelen met het kantelen van je stoel icm de hoogte? Zodat je iets meer achterover zit.
V40 - De ervaringen
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Ook tijdje zitten zoeken naar juiste instelling..
Maar blij met elektrische bediening met geheugen kan ik elke keer als ik wat verstel even opslaan onder ander nummer.
Kijken of het werkt zo niet knop druk en weer terug naar vorige instelling.
Zelf had ik ook met rug.. Nu rugleuning wat meer naar achter gekanteld en zitting wat meer naar beneden..
Blijft met een nieuwe auto even tijdje zoeken naar juiste instelling heb je denk ik met elk merk.
Maar als je die eenmaal hebt gevonden perfect.
En daarom ook nu gegaan voor elektrische bediening want het is waardeloos als je auto wegbrengt naar dealer je hele instelling weer versteld is en je weer op nieuw kan beginnen.
Nu kwestie van op knop drukken en alles versteld weer naar perfecte instelling.
Maar blij met elektrische bediening met geheugen kan ik elke keer als ik wat verstel even opslaan onder ander nummer.
Kijken of het werkt zo niet knop druk en weer terug naar vorige instelling.
Zelf had ik ook met rug.. Nu rugleuning wat meer naar achter gekanteld en zitting wat meer naar beneden..
Blijft met een nieuwe auto even tijdje zoeken naar juiste instelling heb je denk ik met elk merk.
Maar als je die eenmaal hebt gevonden perfect.
En daarom ook nu gegaan voor elektrische bediening want het is waardeloos als je auto wegbrengt naar dealer je hele instelling weer versteld is en je weer op nieuw kan beginnen.
Nu kwestie van op knop drukken en alles versteld weer naar perfecte instelling.

Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
@D2: Ik heb een hernia gehad en de remedie was vooral recht op te gaan zitten en niet achterover gaan hangen zoals @Timmy voorstelt.
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Ik zit ook altijd erg rechtop. En vrij dicht op het stuur zodat ik mijn elleboog op de armleuning in het portier kwijt kan terwijl ik het stuur losjes vasthoud.S80 Executive schreef:@D2: Ik heb een hernia gehad en de remedie was vooral recht op te gaan zitten en niet achterover gaan hangen zoals @Timmy voorstelt.
Maar goed, nu dus toch maar de rugleuning wat meer achterover gedaan om te kijken of dat wat helpt. Klinkt ergens wel logisch. Verder ook de ellendesteun een flink stuk naar voren gedraaid, hopelijk ontlast dat de onderrug een beetje. Net ff gaan zitten, en dan is het weer heerlijk! Maarja, eenmaal rijdend ervaar je een stoel toch weer anders.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 31.07.2012 - 11:25
Ik heb exact dezelfde klachten! Ook in de onderrug precies boven het achterwerk. Heb me ook al suf zitten verstellen, maar kan tot nu toe nog niets vinden wat helpt. Sinds begin van de week de stoel maar eens gewoon in 1 stand laten staan, zodat ik wellicht hier aan kan wennen, maar ook dat helpt niets...D2 schreef:Zijn er hier misschien meer mensen die de bestuurdersstoel niet prettig vinden zitten? Ik weet het, Volvostoelen zouden zo ongeveer de allerbeste zijn e.d., maar na zo'n 3500 km kan ik gewoon niet anders dan concluderen ik na een uur rijden behoorlijk pijn in mijn onderrug krijg (net boven mijn achterwerk zeg maar). Zit me een ongeluk te verstellen en te proberen maar ik mis gewoon steun op die plek. Overigens heb ik totaal geen geschiedenis met rug- of gewrichtsproblemen of wat dan ook, dus er is geen sprake van overgevoeligheid oid.
Mijn vorige auto (civic hybrid) had stoelen waar ik het rustig meer dan 10 uur op uithield zonder problemen, en ik had verwacht dat het in de V40 alleen maar beter zou zijn. Dus ietwat teleurstellend dit!
Ik ga natuurlijk sowieso kijken of ik er toch aan kan wennen, maar: Zijn er mogelijkheden om de vulling evt aan te laten passen bij de dealer?
Voor mij ook een flinke tegenvaller, aangezien ook ik hele hoge verwachtingen had bij Volvo stoelen. Daarnaast zit de stoel verder hartstikke lekker, ik heb totaal niet het idee dat ik niet lekker zit, maar bij mij gaat het na een half uurtje toch wel serieus irriteren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Juist geen enkel probleem....
In mijn Fiesta had ik een heerlijke stoel, de schrale Focus Ambiente die ik als leenauto had gehad, en alle tussentijdse Polo huurauto'tjes bij onderhoud/schade enzo waren echt veel slechter dan dat.
De V40 was vooral een kwestie van goed verstellen. Ben ik 2 dagen en wat ritjes proberen mee bezig geweest, maar nu is het wel goed. Laatste een tripje duitsland in, en na 4 uur maar eens gestopt. Geen centje pijn, terwijl ik lang ben (2.06) en een zwakke rug heb (verkeerde bureaustoel is binnen een uur last van de onderrug).
Wel ben ik benieuwd welke versie jullie hebben? Zit volgens mij namelijk wel verschil tussen de Base/Kinetic stoelen en de Momentum stoel of niet?
In mijn Fiesta had ik een heerlijke stoel, de schrale Focus Ambiente die ik als leenauto had gehad, en alle tussentijdse Polo huurauto'tjes bij onderhoud/schade enzo waren echt veel slechter dan dat.
De V40 was vooral een kwestie van goed verstellen. Ben ik 2 dagen en wat ritjes proberen mee bezig geweest, maar nu is het wel goed. Laatste een tripje duitsland in, en na 4 uur maar eens gestopt. Geen centje pijn, terwijl ik lang ben (2.06) en een zwakke rug heb (verkeerde bureaustoel is binnen een uur last van de onderrug).
Wel ben ik benieuwd welke versie jullie hebben? Zit volgens mij namelijk wel verschil tussen de Base/Kinetic stoelen en de Momentum stoel of niet?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 31.07.2012 - 11:25
Ik kom ook uit een Fiesta en daar had ik ook nooit problemen in. In 1 dag terug vanuit Zwitserland geen enkel probleem, zonder enige klachten uitgestapt.djidee schreef:Juist geen enkel probleem....
In mijn Fiesta had ik een heerlijke stoel, de schrale Focus Ambiente die ik als leenauto had gehad, en alle tussentijdse Polo huurauto'tjes bij onderhoud/schade enzo waren echt veel slechter dan dat.
De V40 was vooral een kwestie van goed verstellen. Ben ik 2 dagen en wat ritjes proberen mee bezig geweest, maar nu is het wel goed. Laatste een tripje duitsland in, en na 4 uur maar eens gestopt. Geen centje pijn, terwijl ik lang ben (2.06) en een zwakke rug heb (verkeerde bureaustoel is binnen een uur last van de onderrug).
Wel ben ik benieuwd welke versie jullie hebben? Zit volgens mij namelijk wel verschil tussen de Base/Kinetic stoelen en de Momentum stoel of niet?
Ik ben inmiddels genoeg aan het proberen met de stoel. Probleem is alleen dat ik nu ongeveer permanent last van m'n rug heb, doordat ik ook op m'n werk (zit veel bij klanten) niet altijd geweldige (bureau)stoelen heb. Dat maakt het wel extra lastig om nu te voelen wat het beste (en pijnvrij) zit

Ik heb zelf de Momentum. Volgens mij is er inderdaad wel verschil met Base/Kinetic i.v.m. bekleding van de stoelen. De Momentum schijnt net iets steviger te zitten, zelf geen ervaring mee aangezien ik nooit in een Kinetic heb gezeten.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
D2;bij last in de onderrug,moet je de lendensteun juist zo weinig mogelijk uitdraaien.
Zet je stoel achteraan zo laag mogelijk,en vooraan zo hoog mogelijk,je moet nog wel zonder moeite je koppelingspedaal in kunnen drukken!
Je rugleuning zo recht mogelijk,tot je ontspannend je stuur kunt bedienen.
Eens uitproberen,zou ik zeggen.
grtn eddy
Zet je stoel achteraan zo laag mogelijk,en vooraan zo hoog mogelijk,je moet nog wel zonder moeite je koppelingspedaal in kunnen drukken!
Je rugleuning zo recht mogelijk,tot je ontspannend je stuur kunt bedienen.
Eens uitproberen,zou ik zeggen.
grtn eddy
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Dank voor alle opmerkingen en suggesties (@Eddy3) n.a.v. de zitklachten! Ik heb e.e.a. aangepast en ik laat het voorlopig zo (totdat mevrouw D2 'm weer es nodig heeft waarschijnlijk :-x ) en probeer er voorlopig even zo min mogelijk op te letten.
Morgen met de auto naar de garage. Winterbanden eronder en de LED-DRL's die bij aflevering ontbraken worden eindelijk gemonteerd.
Morgen met de auto naar de garage. Winterbanden eronder en de LED-DRL's die bij aflevering ontbraken worden eindelijk gemonteerd.
- robert-v50
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 09.06.2010 - 11:48
- Locatie: Arnhem
Nu na bijna 1500km ook even mijn ervaring:
+ De rust in de auto
+ Uiterlijk en afwerking, van binnen en van buiten
+ Interieurverlichting (glacier white) geeft een mooie gloed in het donker op mijn lichte bekleding
+ Het hele mediasysteem
+ De wegligging!
- Bodykit is niet goed gehecht. Mijn eigen dealer (niet de voorgeschreven leverende) gaat dit binnenkort netjes verhelpen.
- Mijn uitlaatjes waren t.o.v. elkaar scheef gemonteerd (eentje steekt verder uit dan de ander, wordt ook verholpen)
- Ook ik heb het probleem met approachverlichting en binnenverlichting. Verder geen last van, want ik gebruik het nooit.
- Tussen 60 en 80km/uur hoor ik regelmatig een hoge fluittoon bij mijn linkeroor.
- Ik kan er maar niet aan wennen dat andere deuren niet automatisch ontgrendelen als ik uitstap.
+ De rust in de auto
+ Uiterlijk en afwerking, van binnen en van buiten
+ Interieurverlichting (glacier white) geeft een mooie gloed in het donker op mijn lichte bekleding
+ Het hele mediasysteem
+ De wegligging!
- Bodykit is niet goed gehecht. Mijn eigen dealer (niet de voorgeschreven leverende) gaat dit binnenkort netjes verhelpen.
- Mijn uitlaatjes waren t.o.v. elkaar scheef gemonteerd (eentje steekt verder uit dan de ander, wordt ook verholpen)
- Ook ik heb het probleem met approachverlichting en binnenverlichting. Verder geen last van, want ik gebruik het nooit.
- Tussen 60 en 80km/uur hoor ik regelmatig een hoge fluittoon bij mijn linkeroor.
- Ik kan er maar niet aan wennen dat andere deuren niet automatisch ontgrendelen als ik uitstap.
[2008 - 2011] V50 1.6D Edition-1
[2011 - 2012] Skoda Octavavia1.6 TDI Elegance Business 7-DSG
[2012 - 2012] BMW 118D Business
[2-11-2012] V40 D2 Summum - Black Sapphire Metallic, 17";Manan, Body Kit, Verlaagd sportchassis met HP-spoiler en Charcoal/Blond-Leder interieur
[2011 - 2012] Skoda Octavavia1.6 TDI Elegance Business 7-DSG
[2012 - 2012] BMW 118D Business
[2-11-2012] V40 D2 Summum - Black Sapphire Metallic, 17";Manan, Body Kit, Verlaagd sportchassis met HP-spoiler en Charcoal/Blond-Leder interieur
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32
En ik maar denken dat ik de enige was die hier last van heeft. Mijn vriendin hoort het niet. Zal wel met de frequentie te maken hebben.robert-v50 schreef:- Tussen 60 en 80km/uur hoor ik regelmatig een hoge fluittoon bij mijn linkeroor.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 05.07.2012 - 19:56
7robert-v50 schreef:- Ik kan er maar niet aan wennen dat andere deuren niet automatisch ontgrendelen als ik uitstap.
Ik heb dit ook -elke- keer. Maar dat is omdat ik er geen gewoonte van maak om elke keer hierop te drukken. Omdat ik maar af en toe een andere deur/koffer moet openen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 30.01.2011 - 14:29
ik kan er drie rare punten aan toevoegen:
1) vandaag kon ik mn telefoon niet opnemen via Sensus. Bleef maar overgaan. Toen ik de telefoon opnam via de iphone zelf, werd sensus gemute. Toen het gesprek beëindigd was, ging de ringtoon weer vrolijk verder. Radio uitzetten en weer aan mocht niet baten: de hele auto moest uit en aan.
2)de accu voor het start stop systeem staat na 700 km nog steeds op opladen. De functie is dus niet te gebruiken. Morgen even mee naar de dealer.
3) de interieurverlichting bleef aan na het starten van de auto, terwijl deze op "auto" stond. Te verhelpen door de knop naast "auto" in te drukken en daarna weer op "auto"
verder vind ik het TFT display fantastisch, maar het heeft ook een nadeel. Als de ruitenwissers via de sensor aangaan, schakelt de instrumentverlichting en het TFT display over op de "avond" stand. Dan wordt dus ook de dimfunctie van de binnenverlichting actief.
Als het licht is buiten, de ruitenwissers aanspringen en de dimfunctie op minimaal staat: kun je niets meer op je klokken zien!
ik moest er effe naar zoeken, maar dat is dus op te lossen door de dimfunctie wat omhoog te schroeven. Maar eigenlijk zou dat via een aparte lichtsensor moeten lopen als je het mij vraagt.
1) vandaag kon ik mn telefoon niet opnemen via Sensus. Bleef maar overgaan. Toen ik de telefoon opnam via de iphone zelf, werd sensus gemute. Toen het gesprek beëindigd was, ging de ringtoon weer vrolijk verder. Radio uitzetten en weer aan mocht niet baten: de hele auto moest uit en aan.
2)de accu voor het start stop systeem staat na 700 km nog steeds op opladen. De functie is dus niet te gebruiken. Morgen even mee naar de dealer.
3) de interieurverlichting bleef aan na het starten van de auto, terwijl deze op "auto" stond. Te verhelpen door de knop naast "auto" in te drukken en daarna weer op "auto"
verder vind ik het TFT display fantastisch, maar het heeft ook een nadeel. Als de ruitenwissers via de sensor aangaan, schakelt de instrumentverlichting en het TFT display over op de "avond" stand. Dan wordt dus ook de dimfunctie van de binnenverlichting actief.
Als het licht is buiten, de ruitenwissers aanspringen en de dimfunctie op minimaal staat: kun je niets meer op je klokken zien!
ik moest er effe naar zoeken, maar dat is dus op te lossen door de dimfunctie wat omhoog te schroeven. Maar eigenlijk zou dat via een aparte lichtsensor moeten lopen als je het mij vraagt.
2013 V40 D2 Summum Ice White | Driver support line | Intro line met park assist | Verwarmbare voorstoelen | Parkeerverwarming op brandstof | Zonder model- en typeaanduiding | Uitschakelbare passagiersairbag | Laadvloer met twee niveaus
2011 V70 2.0T Powershift R-edition Titanium Grey metallic | Comfortpack
2011 V70 2.0T Powershift R-edition Titanium Grey metallic | Comfortpack
- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Ik blijf rommelen met de stoel. Maar ik denk dat het aan mij ligt: In mijn vorige auto zat een automatische versnellingsbak en vrij vlakke stoelen met breed zitvlak en rugleuning. Daardoor kon ik zonder problemen vrij dicht op het stuur zitten. In de V40 stelde ik de stoel uit gewoonte ongeveer hetzelfde af
Vanavond werd ik, net als gisteravond, een beetje duizelig tijdens het naar huis rijden. Niet bepaald een veilig gevoel! Na een tijdje kwam ik er achter dat mijn benen ook aan het tintelen waren, kennelijk knelde de stoel de bloedvaten een beetje af. En doordat ik het zitvlak een stuk gekanteld had, mijn bovenlichaam ook...?
In ieder geval, ik heb de zitvlakverstelling en de lendesteun helemaal naar stand '0' gezet, en de stoel een stukje achteruit zodat ik mijn linkerbeen helemaal strek tijdens het koppelen. Duizeligheid weg, ook geen last van mijn rug gehad. In de Honda zat ik nog steeds beter, maar hier kan ik denk ik wel aan wennen. Voorlopige deelconclusie: leuk, zo'n stoel met toeters en bellen, maar voor mijn -uiterst gemiddelde- postuur eerder een vloek dan een zegen.
Vandaag zijn trouwens ook eindelijk de LED drl's gemonteerd, en -jawel- door giugiaro ontworpen winterbanden. Merk in de besturing en wegligging geen verschil met de zomerbanden (was bij mijn vorige auto wel anders!), dus prima bandjes denk ik.
Vanavond werd ik, net als gisteravond, een beetje duizelig tijdens het naar huis rijden. Niet bepaald een veilig gevoel! Na een tijdje kwam ik er achter dat mijn benen ook aan het tintelen waren, kennelijk knelde de stoel de bloedvaten een beetje af. En doordat ik het zitvlak een stuk gekanteld had, mijn bovenlichaam ook...?
In ieder geval, ik heb de zitvlakverstelling en de lendesteun helemaal naar stand '0' gezet, en de stoel een stukje achteruit zodat ik mijn linkerbeen helemaal strek tijdens het koppelen. Duizeligheid weg, ook geen last van mijn rug gehad. In de Honda zat ik nog steeds beter, maar hier kan ik denk ik wel aan wennen. Voorlopige deelconclusie: leuk, zo'n stoel met toeters en bellen, maar voor mijn -uiterst gemiddelde- postuur eerder een vloek dan een zegen.
Vandaag zijn trouwens ook eindelijk de LED drl's gemonteerd, en -jawel- door giugiaro ontworpen winterbanden. Merk in de besturing en wegligging geen verschil met de zomerbanden (was bij mijn vorige auto wel anders!), dus prima bandjes denk ik.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Dit kan je zelf instellen bij de ontgrendelings-instellingen in het sensus systeem.Giesti schreef:7robert-v50 schreef:- Ik kan er maar niet aan wennen dat andere deuren niet automatisch ontgrendelen als ik uitstap.
Ik heb dit ook -elke- keer. Maar dat is omdat ik er geen gewoonte van maak om elke keer hierop te drukken. Omdat ik maar af en toe een andere deur/koffer moet openen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 30.01.2011 - 14:29
daar kun je instellen wat er moet gebeuren als je de deuren opent met de afstandsbediening (eerst bestuurder en dan de rest, of alles tegelijkertijd).
Maar ik denk dat bedoelt wordt: als je als bestuurder de deur opent van binnenuit, dan moet niet alleen zijn/haar deur van t slot gaan, maar allemaal tegelijk.
Maar ik denk dat bedoelt wordt: als je als bestuurder de deur opent van binnenuit, dan moet niet alleen zijn/haar deur van t slot gaan, maar allemaal tegelijk.
2013 V40 D2 Summum Ice White | Driver support line | Intro line met park assist | Verwarmbare voorstoelen | Parkeerverwarming op brandstof | Zonder model- en typeaanduiding | Uitschakelbare passagiersairbag | Laadvloer met twee niveaus
2011 V70 2.0T Powershift R-edition Titanium Grey metallic | Comfortpack
2011 V70 2.0T Powershift R-edition Titanium Grey metallic | Comfortpack
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 22.04.2006 - 00:44
- Locatie: Midden-Limburg
ik werk ook nog aan het 'automatisme' op de knop te drukken bij het uitstappen. gaat wel steeds beterrobert-v50 schreef: - Ik kan er maar niet aan wennen dat andere deuren niet automatisch ontgrendelen als ik uitstap.

grt, Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Daar heb ik ook last van. Is heel 'fragiel': bij licht andere snelheid (of windsnelheid?) kan het weer wegvallen of terugkomen ...robert-v50 schreef:- Tussen 60 en 80km/uur hoor ik regelmatig een hoge fluittoon bij mijn linkeroor.