Heeft iemand met een MY2012/MY2013 met standkachel al de optie genomen voor het starten met de sleutel?
Het gaat om accesoire: http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-452405
Vandaag was m'n XC60 D5 MY2012 met standkachel bij de dealer voor een onderhoudsbeurt. Dit was bij een zwitserse dealer. Kosten voor deze accesoire was 500CHF (450Euro!). Volgens de dealer betreft het een zuivere software update van de auto een een update van de twee sleutels. Dus geen hardware! De update kost iets van een half uurtje....
Ik heb dit niet genomen vanwege de veel te hoge prijs voor slechts een softwareupdate.
Weet iemand wat dit kost bij een dealer in bijvoorbeeld in Nederland/Belgie/Duitsland?
Optie "Standkachel inschakelbaar met sleutel"...
- P-Stone
- 2nd Gear member
Ik heb deze optie 419 Euro zonder BTW betaald, dus de prijs zal wel kloppen.
Het is NIET gewoon een softwareaanpassing. In de wagen wordt (verborgen in de lijst) een bijkomende antenne geplaatst, en er wordt een aparte afstandsbediening geleverd. Deze heeft een veel groter bereik (ongeveer 900 meter) en werkt in 2 richtingen. Dus je kan zien of de verwarming aan of uitstaat, of dat de auto buiten bereik is.
Het is blijkbaar een optie die niet vaak verkocht wordt, mijn verdeler dacht ook dat hij het even op 5 minuten ging installeren, hij zal dus ook wel gedacht hebben dat het enkel een softwareupdate was. Hij is er een halve dag aan bezig geweest...
Het is NIET gewoon een softwareaanpassing. In de wagen wordt (verborgen in de lijst) een bijkomende antenne geplaatst, en er wordt een aparte afstandsbediening geleverd. Deze heeft een veel groter bereik (ongeveer 900 meter) en werkt in 2 richtingen. Dus je kan zien of de verwarming aan of uitstaat, of dat de auto buiten bereik is.
Het is blijkbaar een optie die niet vaak verkocht wordt, mijn verdeler dacht ook dat hij het even op 5 minuten ging installeren, hij zal dus ook wel gedacht hebben dat het enkel een softwareupdate was. Hij is er een halve dag aan bezig geweest...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
- renezzzz
- 2nd Gear member
De afstandsbediening hebben we toendertijd er niet bijgenomen. De kosten van de afstandsbediening vond ik toendertijd veel te hoog en ik wil simpelweg niet een extra afstandsbediening. Technisch gezien moet dit ook gewoon met de sleutel kunnen (men kan bijvoorbeeld ook de achterklep bedienen).
Zoals ik het begrijp kan men vanaf modeljaar 2013 met de gewone sleutel de standkachel bedienen. Dit gaat tot een afstand tot 100meter (icm PCC sleutel, zie ook de link in het oorspronkelijke bericht). Deze software aanpassing kan in de autosoftware en autosleutel geintegreerd worden vanaf model 2012. Ik ben al iets verder, in duitsland heb ik voor dit partnummer een prijs gezien van rond de 300Euro. En op een rusisch forum zelfs voor 1400roebel (lastig te verifieren). Het gaat om optienummer: 31373064
Deze optie staat dus naast de extra afstandbediening die ruimschoots verder werkt!
December ga ik voor ruim een week naar Nederland en zal voortijd ook bij een Nederlandse dealer vragen wat dit gaat kosten.
Zoals ik het begrijp kan men vanaf modeljaar 2013 met de gewone sleutel de standkachel bedienen. Dit gaat tot een afstand tot 100meter (icm PCC sleutel, zie ook de link in het oorspronkelijke bericht). Deze software aanpassing kan in de autosoftware en autosleutel geintegreerd worden vanaf model 2012. Ik ben al iets verder, in duitsland heb ik voor dit partnummer een prijs gezien van rond de 300Euro. En op een rusisch forum zelfs voor 1400roebel (lastig te verifieren). Het gaat om optienummer: 31373064
Deze optie staat dus naast de extra afstandbediening die ruimschoots verder werkt!
December ga ik voor ruim een week naar Nederland en zal voortijd ook bij een Nederlandse dealer vragen wat dit gaat kosten.
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
- P-Stone
- 2nd Gear member
De gewone afstandbediening en "maar" 100 meter is natuurlijk beter dan niets. Maar als het toch 450 Euro kost, ongeveer hetzelfde als wat ik betaalde, zou ik toch de voorkeur geven aan mijn versie.
Ik zie ook in uw bijgevoegde link dat de wagen het inschakelen van de kachel bevestigt door met de lichten te knipperen. De auto moet dus op het zicht staan. Bij mijn versie wordt de status van de standkachel aangeduid met LED's op de afstandsbediening.
Zoals je zelf ook zegt is er wel 1 nadeel : er hangt een extra afstandsbediening aan de sleutelring.
Ik zie ook in uw bijgevoegde link dat de wagen het inschakelen van de kachel bevestigt door met de lichten te knipperen. De auto moet dus op het zicht staan. Bij mijn versie wordt de status van de standkachel aangeduid met LED's op de afstandsbediening.
Zoals je zelf ook zegt is er wel 1 nadeel : er hangt een extra afstandsbediening aan de sleutelring.
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
- renezzzz
- 2nd Gear member
De genoemde 450Euro vind ik het dan ook niet waard, dan had ik vorig jaar direct de afstandsbediening gekozen bij de aanschaf van de auto. Toendertijd kon het volgens de verkoper niet via de sleutel. Voor mij is die 100m ruim voldoende. Ik kan me echter omstandigheden voorstellen dat de extra afstandsbediening/Volvo Oncall handiger is. En dan kan ik me ook voorstellen dat er extra hardware (zend/ontvangst apparatuur) in de auto nodig is en de installatie een stuk duurder uitvalt. 450Euro voor een beetje software vind ik echter te gortig, en was dan ook benieuwd of iemand andere ervaringen had.
Het is natuurlijk een luxe probleem om af en toe even naar buiten te moeten om de standkachel aan te zetten.
Het is natuurlijk een luxe probleem om af en toe even naar buiten te moeten om de standkachel aan te zetten.
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
- renezzzz
- 2nd Gear member
Dit is een Webasto AB die werkt met de standaard Volvo-webasto? Je hebt het over aanleren: bedoel je dat er geen hardware wijzigingen in de auto gemaakt zijn? Wat zijn hiervan de kosten?
De sleutel functie is beperkt, maar is beter dan niets... Voor mij is de afstand geen probleem daar de auto meestal op slechts 20-30meter staat. Als Volvo echter 450Euro ervoor vraagt is het mijns inziens het niet waard (dan loop ik wel naar de auto). Het is een luxeprobleem....
De sleutel functie is beperkt, maar is beter dan niets... Voor mij is de afstand geen probleem daar de auto meestal op slechts 20-30meter staat. Als Volvo echter 450Euro ervoor vraagt is het mijns inziens het niet waard (dan loop ik wel naar de auto). Het is een luxeprobleem....
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
- P-Stone
- 2nd Gear member
Je hebt absoluut gelijk, het is een luxeprobleem.renezzzz schreef:...Als Volvo echter 450Euro ervoor vraagt is het mijns inziens het niet waard (dan loop ik wel naar de auto). Het is een luxeprobleem....
Ik vind het wel vreemd dat mensen bijvoorbeeld 4.000 Euro extra geven voor R-design (wat puur luxe, en vooral uitzicht is), of 650 Euro voor een electrisch verstelbare bestuurderszetel (terwijl een mechanische net zo goed gaat), of 400 Euro voor Digitale TV, maar om in een warme auto met ontdooide ruiten te stappen is 450 Euro te veel. Het is uiteraard persoonlijke keuze, ik wil niet zeggen wie wat belangrijker moet vinden, maar voor mij persoonlijk is comfort (een warme auto) en veiligheid (met ontdooide ruiten) belangrijker dan bijvoorbeeld R-Design of digitale TV).
- renezzzz
- 2nd Gear member
Op zich heb je gelijk. Ik heb dan ook geen R-design elementen. Wel is er bij de versie XC60 die ik heb standaard een standkachel aanwezig. Ik stap dus bij koud weer in een warme auto en hoef geen ruiten te ondooien! Die ene keer dat de timer niet is ingesteld kan ik de standkachel met de hand aanzetten. Ik vind die 450Euro voor een afstandbediening gewoonweg te veel. Manueel/timer is wat mij betreft dan wel voldoende.P-Stone schreef:Je hebt absoluut gelijk, het is een luxeprobleem.renezzzz schreef:...Als Volvo echter 450Euro ervoor vraagt is het mijns inziens het niet waard (dan loop ik wel naar de auto). Het is een luxeprobleem....
Ik vind het wel vreemd dat mensen bijvoorbeeld 4.000 Euro extra geven voor R-design (wat puur luxe, en vooral uitzicht is), of 650 Euro voor een electrisch verstelbare bestuurderszetel (terwijl een mechanische net zo goed gaat), of 400 Euro voor Digitale TV, maar om in een warme auto met ontdooide ruiten te stappen is 450 Euro te veel. Het is uiteraard persoonlijke keuze, ik wil niet zeggen wie wat belangrijker moet vinden, maar voor mij persoonlijk is comfort (een warme auto) en veiligheid (met ontdooide ruiten) belangrijker dan bijvoorbeeld R-Design of digitale TV).
De afstandsbediening heb ik vorig jaar bij de bestelling zeker overwogen, maar ik vond de prijs van deze optie te hoog en een extra afstandsbediening vind ik ook nog eens niet handig. Wat ik toendertijd wilde was niet mogelijk: Starten mbv de sleutel. Klaarblijkelijk is het vanaf MY2013 standaard in de sleutel verwerkt en vraagt Volvo nu een lomp hoog bedrag voor een software update voor MY2012. Is het dan raar dat ik kijk of dit niet goedkoper kan?
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
- renezzzz
- 2nd Gear member
Thx! helpt me iets op weg.... Net even zitten zoeken: er bestaan dus kits (T91 en T100) van webasto om de bestaande standverwarming te upgraden. Het gaat dan om een interfaceboxje. bedrading met antenne en de afstandsbediening. De afstandsbediening ziet er exact hetzelfde uit als die van Volvo (incl. het label). De T91 kit heb ik gezien voor 150Euro en is zeker interresant te noemen. Ik kan echter nog niet vinden hoe je dit installeerd (installatie handleiding ontbreekt).VolvoXC70 schreef:Als je al een AB hebt, is dat mogelijk (volgens mijn dealer).
Heb je nog geen AB dan komt er vaak hardware- en software bij kijken.
Zie bijvoorbeeld: http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
Het aanleren is hier te vinden: http://parkingheater.webasto.nl/fileadm ... ebasto.pdf
Overigens heb ik net op een duits forum gezien dat een Volvo dealer in Duitsland 275Euro voor de sleutel software update vraagt. Komt al meer in de richting wat ikzelf in gedachte heb....
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si