Ik heb zojuist de accu van mijn nieuwe auto door gemeten en deze gaf 10.9 volt, lijkt me wat weinig. De auto start wel goed al gaat hij 3/4 keer rond voor hij aanslaat.
Nu heb ik nog een 70a uit mijn oude volvo, deze geeft 12.5 volt op de meter. Kan deze er in, of is 70 a te weinig, Er zit nu een 100a in!
alvast bedankt
frt w
70 A accu in v70 2.4d my2005
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Contacteer:
120 A in me kofferbak liggen 

Volvo @ VAG monteur

- veeeseventy
- 2nd Gear member
Die van mij was overleden in de showroom vanwege te weinig aandacht :puppydogeyes: Kreeg daarom een hagelnieuwe die ook mijn motor 3-4 maal moet ronddraaien alvorens deze grommend tot leven komt.
In de winter zul je van je 70Ah nog maar een kleine 40Ah overhouden en zal je snel tekort komen, zeker als de olie wat stroperiger wordt. Advies: gooi er een nieuwe varta in of een red top, deze geven 2 x zoveel startstroom als normale accu's en omdat ze ronde electrodes hebben kunnen ze veel meer hebben. Nadeel: ook wel 2 x zo duur als gewone accu's maar geheel onderhoudsvrij.
In de winter zul je van je 70Ah nog maar een kleine 40Ah overhouden en zal je snel tekort komen, zeker als de olie wat stroperiger wordt. Advies: gooi er een nieuwe varta in of een red top, deze geven 2 x zoveel startstroom als normale accu's en omdat ze ronde electrodes hebben kunnen ze veel meer hebben. Nadeel: ook wel 2 x zo duur als gewone accu's maar geheel onderhoudsvrij.
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!