dus in principe is de "driveability" vanaf MY 2006 beter.
jammer is alleen dat deze nou net in een hogere houderschapsbelasting vallen,
en dat het verbruik hoger is.
en de problemen met het roetfilter+regenereren.
mm,denk toch dat ik voor een MY2005 ga.
V70 GT 5 of 6 versnellings
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Hoeveel echte problemen zijn er nou met dat roetfilter en zet dat dan eens af tegen de problemen met de injectoren van de 'oude' D5. Ik zou eerst maar eens in beide auto's gaan rijden en dan pas beslissen. De brandstofkosten zullen je een paar Big Mac's per jaar schelen.toppertje schreef:dus in principe is de "driveability" vanaf MY 2006 beter.
jammer is alleen dat deze nou net in een hogere houderschapsbelasting vallen,
en dat het verbruik hoger is.
en de problemen met het roetfilter+regenereren.
mm,denk toch dat ik voor een MY2005 ga.

- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Een automaat valt bij beide modellen in een hogere wegenbelasting schaal..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dat klopt niet!Thijs schreef:Een automaat valt bij beide modellen in een hogere wegenbelasting schaal..
ik vind meerdere MY2005 D5 gt,en deze zitten veelal onder de
1550kg,evenals de MT.
geen glans zonder wrijving
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
Waarom geen D3 met 163 pk en 400 nm koppel, gecombineerd met de geherprogrammeerde GT.
Heb deze nu in de S60 en voor mij een zalige combinatie met een behoorlijk laag verbruik (minder dan 6l/100 km gemiddeld).
Heb deze nu in de S60 en voor mij een zalige combinatie met een behoorlijk laag verbruik (minder dan 6l/100 km gemiddeld).
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
€'tjes misschien???? Zal wel ietskes duurder zijn dan een MY '05 D5 met GT5isomo schreef:Waarom geen D3 met 163 pk en 400 nm koppel, gecombineerd met de geherprogrammeerde GT.
Heb deze nu in de S60 en voor mij een zalige combinatie met een behoorlijk laag verbruik (minder dan 6l/100 km gemiddeld).
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
OK. dan geld dit zeker alleen voor de 2005 en >. Daar zijn de automaten nl let wel 1552 kg. En dacht eigenlijk dat de oudere D5's zwaarder waren..toppertje schreef:dat klopt niet!Thijs schreef:Een automaat valt bij beide modellen in een hogere wegenbelasting schaal..
ik vind meerdere MY2005 D5 gt,en deze zitten veelal onder de
1550kg,evenals de MT.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wat wil moeders.......dat is heeeeel belangrijk :?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
* :? *
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb uit economische redenen de MT genomen, maar denk dat ik toch liever de automaat gehad zou hebben. Als je die gewoon netjes spoelt en met de juiste olie vult gaat het volgens mij best goed.toppertje schreef:zelfs mijn traktor woog 1603kg handgeschakeld?
ik heb al 2005 modellen voorbij zien komen van 1538kg.
maar sta wel in twijfel,of een GT,of MT.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb die automaat en wil niet meer zonder.Thijs schreef:Ik heb uit economische redenen de MT genomen, maar denk dat ik toch liever de automaat gehad zou hebben. Als je die gewoon netjes spoelt en met de juiste olie vult gaat het volgens mij best goed.toppertje schreef:zelfs mijn traktor woog 1603kg handgeschakeld?
ik heb al 2005 modellen voorbij zien komen van 1538kg.
maar sta wel in twijfel,of een GT,of MT.
Indien je met respect voor techniek(kun jij best toppertje) met een automaat omgaat is het gewoon een goed ding.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik denk dat toppertje heel veel respect heeft voor de techniek van deversnellingsbakken en dus ook voor de automaat. Ik zelve verkies trouwens gewoon een handbak boven de automaat.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant