Hoi,
Mijn S80 2.4 (170pk) is denk ik toe aan een nieuwe kleppendekselpakking; aan de achterkant van het blok zie je langs de rand van het deksel wat olie zitten. Hij zweet daar dus een beetje tussen de pakking door.
Mijn vraag is nu: is dit zelf te doen en zo ja: is dit veel werk? Hoe gaat het bij deze motor in zijn werk? Ik ben benieuwd!
Rens
Kleppendekselpakking 2.4 170pk
-
- 2nd Gear member
-
- 7th Gear member
Dat deksel zit met speciale vloeibare volvo pakking gemonteerd,is geen klus om zelf te doen,mits je er ervaring mee hebt.
Controleer alle boutjes waarmee het deksel vast zit,er zit er wellicht eentje of meerdere los,dat komt vaker voor.
De nokkenassen enz worden door het deksel op zijn plek gehouden,is een hele ingreep en een dure klus.
Controleer alle boutjes waarmee het deksel vast zit,er zit er wellicht eentje of meerdere los,dat komt vaker voor.
De nokkenassen enz worden door het deksel op zijn plek gehouden,is een hele ingreep en een dure klus.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ramon&Ramon, Is dat vastzetten "op gevoel" of zijn daar aanhaalmomenten voor?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
Op gevoel is het beste,15NM is het eigenlijk,het zijn 7mm boutjes en in alluminium gedraaid,dus enig gevoel is wel belangrijk.
-
- 2nd Gear member
Hoi,
Ik heb zonet alle (!) boutjes aangedraaid, dus langs de rand en tussenin...waren er nogal wat, maar ze konden allemaal ook nog een behoorlijk stukje vaster. Ik heb het wel 'met gevoel' gedaan, dus zeker niet TE vast.
Dus ik kijk even wat het nu gaat doen, kan me voorstellen dat het nu moeilijker gaat zweten.
Rens
Ik heb zonet alle (!) boutjes aangedraaid, dus langs de rand en tussenin...waren er nogal wat, maar ze konden allemaal ook nog een behoorlijk stukje vaster. Ik heb het wel 'met gevoel' gedaan, dus zeker niet TE vast.
Dus ik kijk even wat het nu gaat doen, kan me voorstellen dat het nu moeilijker gaat zweten.
Rens
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Laat ons hopen 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
:twisted:
Hoop doet leven
En dat klopt voorlopig nog ook; tot nu toe is alles nog mooi droog.
Rens

En dat klopt voorlopig nog ook; tot nu toe is alles nog mooi droog.
Rens