Lage oliedruk

Plaats reactie
Hjalmar
6th Gear member

Hallo,

Ik rij sinds dinsdag een XC90 en bij de testritten merkte ik geen rare dingen buiten om wat de verkoper mij had verteld.
Nu ben ik van Stockholm naar Nederland gereden via de boot van Götenborg-Kiel. Toen we aankwamen in Göteborg zag ik in een linkerbocht de text; LAGE OLIEDRUK. STOP ONMIDDELIJK en na de bocht was het weg.

Dit was gisteren en ook vandaag is die melding één of twee keer voorbij gekomen, alleen bij bochten. Ik heb nog niet naar het oliepijl gekeken hoe dat eruit ziet maar voor mij zijn oliePEIL en olieDRUK twee verschillende zaken.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Groeten
Hjalmar
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als er veel te weinig olie in zit bijv maar 1.5 liter,dan valt natuurlijk de oliedruk in een bocht weg,zo simpel is het,dus olie druk en olieniveau is daaraan gerelateerd.
Zonder olie geen druk natuurlijk.

Of de O-ring in de oliepomp aanzuigpijp is er tussen uit,dan heb je dit probleem ook.
Hjalmar
6th Gear member

Ik was sowieso van plan het oliepijl na te kijken morgen daar had ik helaas geen tijd voor, voor de roadtrip. :( Bedankt!
Hjalmar
MarioC70
6th Gear member

Hoop voor je dat er al geen schade is onstaan aan de motor.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
toppertje
6th Gear member

Hjalmar schreef:Ik was sowieso van plan het oliepijl na te kijken morgen daar had ik helaas geen tijd voor, voor de roadtrip. :( Bedankt!
geen tijd voor??
onbegrijpelijk dit.
in 20sec kun je je olie peilen,en dan neem je het risico
datie in de soep draait? ](*,)
geen glans zonder wrijving
Hjalmar
6th Gear member

Bedankt voor deze nuttige tips. Morgen gaat eerst de olie worden nagekeken voor we ergens heen gaan.
Hjalmar
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”