Hoi,
Ik heb een elektrische ventilator voor mijn airco radiateur. Ik heb nu mijn airco i.v.m. defecten verwijdert en deze komt er ook niet meer in.
Nou vraag ik mij af heb ik een elektrische ventilator nodig. Ik heb nu geen airco en dus minder luchtweerstand voor de koeling en minder belasting voor de motor.
Deze auto komt oorspronkelijk uit Italië waar de temperaturen toch wat hoger kunnen worden in de zomer als hier.
De rede dat ik deze vraag stel is omdat ik wanneer ik de ventilator weer wil gaan gebruiken ik zelf een steun moet maken om de ventilator pas te krijgen voor de intercooler.
Rijden er hier meer mensen rond met een turbo intercooler met airco? en hebben deze ook een elektrische ventilator?
uiteraard heb ik ook de viscofan.
ik hoor de reacties wel...
Elektra ventilator
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27.06.2012 - 13:47
Volvo 740
2.0 turbo intercooler
1988
ex ███
www.740-Turbo.webs.com under construction
Renault Twingo
1.2 16v ECO2
Januari 2011
2.0 turbo intercooler
1988
ex ███
www.740-Turbo.webs.com under construction
Renault Twingo
1.2 16v ECO2
Januari 2011
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik denk zomaar dat die airco niet origineel is maar van Deltamil. En volgens mij hoort daar dan een elektrische fan bij.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Heb je de airco dus weg gehaald dan is die fan niet meer nodig.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Als je de elektrische fan er uithaalt moet er een mechanische fan in.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27.06.2012 - 13:47
DawnblueED, Er zit gewoon een standaard viscofan in. De elektrische ventilator zit er extra in.
arjan_de_jong, IDD de airco is er uit en komt er niet meer in.
Msuidgeest, Het lijk er idd op dat deze achteraf is ingebouwd, omdat de bekabeling niet echt origineel is.
Heren bedankt!
arjan_de_jong, IDD de airco is er uit en komt er niet meer in.
Msuidgeest, Het lijk er idd op dat deze achteraf is ingebouwd, omdat de bekabeling niet echt origineel is.
Heren bedankt!
Volvo 740
2.0 turbo intercooler
1988
ex ███
www.740-Turbo.webs.com under construction
Renault Twingo
1.2 16v ECO2
Januari 2011
2.0 turbo intercooler
1988
ex ███
www.740-Turbo.webs.com under construction
Renault Twingo
1.2 16v ECO2
Januari 2011
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Laat hem er in zitten en schakel hem via een schakelaar en een relais .
altijd handig in de file !
M,n V6 heeft ook een Visco fan en een elktr.fan,handig !
altijd handig in de file !
M,n V6 heeft ook een Visco fan en een elktr.fan,handig !
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";