Afgelopen zaterdag een bosal trekhaak op de nieuwe S60 gezet. Toevallig kon ik dit zelf samen met een kennis doen bij mijn eigen Volvodealer (kennis werkt hier).
Waarom niet door Volvo laten doen? Omdat dit Bosalsetje me € 256,- kostte en omdat ik al vaker een trekhaak gemonteerd heb

Tegendeel was waar, alles doet het prima, zelfs de achteruitparkeersensoren zien de trekhaak niet.
Volgens Volvo kan nu niet de software van de auto worden geupdate met een de "trekhaak"module, omdat dat originele volvokastje er niet in zit.
Dit zou nodig moeten zijn omdat de auto dan zou kunnen zien wanneer er een aanhanger achter hangt en dan zet ze automatisch haar achteruitrij parkeer systeem uit (als je achteruit rijdt) en activeert ze een aanhangerstabiliseringsprogramma.
Vooral dat laatste vind ik eigenlijk wel jammer, niet dat ik zo veel slingerende aanhangers achter me heb, maar gewoon omdat het zou moeten kunnen werken...
Weet iemand toch een manier om dit te activeren? Meer mensen met ervaring over Bosal misschien?
Hoor het graag.