Service 2.0 is gebakken lucht ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40986
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Auto's van 7 jaar en ouder zullen geen nieuwe updates meer nodig hebben.
Die zijn wel uitgeupdate vermoed ik.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Sterker nog, daar schrijft Volvo écht geen nieuwe software meer voor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40986
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zo kun je het ook zeggen :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40986
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik denk dat je het niet goed gelezen hebt
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

VolvoXC70 schreef:Dan is het echt gebakken lucht...
Heb ik wat anders beweerd dan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Wat is het probleem dan? Drie pagina's terug was toch al duidelijk dat er helemaal niks is veranderd door de invoering van Service 2.0? Alleen heeft het nu een naam gekregen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40986
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dus het is er wel maar heet alleen anders.
gebakken lucht is iets dat er niet is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40986
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Jij hebt helemaal geen auto die zo oud is.
Je hoeft je geen zorgen te maken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Volvo liegt er toch ook niet over? Je krijg altijd de nieuwste software. En die is zo nieuw als dat de oudste is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die is zo oud als dat de nieuwste is....
Volvo for life
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat ook. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ja, uiteraard, maar dat is natuurlijk alleen van toepassing als die versie van de software nog niet geladen is. Als je nu met je V70 van 9 jaar oud bij de dealer komt voor service 2.0, krijg je de nieuwste software, mits de auto daar niet al over beschikt. Kom je over een jaar weer, dan is er niet wéér nieuwere software dan op dit moment beschikbaar is. M.a.w. de nieuwste software is voor sommige modellen al enkele jaren oud...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
remco1977
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 18.11.2012 - 16:39

Service 2.0?ik vind dit gewoon de normale zaken wat ik ook altijd gehad bij andere merken.
Naar mijn insziens begint service 2.0 al als je een nieuwe volvo koopt en je gewoon een gratis auto even mee krijgt voor een paar daagjes,en niet zoals bij ons dat je er voor moet betalen.

Bij alle merken kon ik een gratis (leen of proefrit)auto mee krijgen,al is het soms een oud gebakje dat maakt niet uit,maar bij volvo is het blijkbaar "klantvriendelijker" dat dat geldt kost.
Dat je betaalt voor een auto bij een servicebeurt oke,vind ik ook normaal,maar als je bijna 34k uitgeeft voor een nieuwe en ze doen moeilijk over een autootje,dan bedenkt ik me hierna wel als ik weer aan wat anders toe ben.
Mijn vrouw wil volgend jaar ook een nieuwe auto kopen,maar het zal voor haar jammer genoeg geen volvo zijn.
Ook omdat je bij volvo maar standaard 2 jaar garantie hebt en maar 8 jaar carosserie.
Zijn prachtige autoos en ik ben zeer gelukkig met mijn keus,maar mijn vrouw kiest denk ik toch meer voor hyundai of kia,waarbij je dus ook meer zekerheid hebt en wat klantvriendelijker behandeling achteraf.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja "klantvriendelijk" defineer dat woord eens..vriendelijk naar klanten.
Indien ik bij de dealer naar binnen loop is men altijd vriendelijk maar geef ik opdracht om mijn auto te servicessen betaal ik gewoon het tarief, heb ik daarnaast een auto nodig betaal ik gewoon per kilometer.
Hyundai en Kia zeggen 7 jaar garantie te geven totdat blijkt dat de Sorrento rijder volgens Kia een verkeerde rijstijl heeft als hij met de caravan op pad is.
Naderhand blijkt dat er een onderdeel in de koppeling is gaan lekken waardoor die in de soep is gedraaid en maakt men het omdat ze anders een negatief in het nieuws komen.
De assistance van Kia heeft mijn ouders laten zwemmen in 2010 toen ze gerepatrieerd zijn vanuit Spanje door de reisverzekering ASR en afgelopen zomer toen de koppeling eruit lag in Z-Frankrijk trok wederom assistance de handen er vanaf en zijn ze wederom door ASR geholpen.
In beide gevallen met een vervangende auto uit NL, in Spnaje was de Sorrento 4 maand oud en had hij 10k op de klok en in Frankrijk net geen 80k op de klok en 2.5 jaar oud.
Ik rijdt nu 12 jaar verschillende Volvo's naar volle tevredenheid, ook met service heb ik geen problemen.
Gast

service is bij mij een no-nonsens benadering.
Ook wel eens bij Mercedes binnen geweest (Pa rijdt Mercedes). Grote showroom, vriendelijke maar formele mevrouw achter de balie, waar je je moet melden. Aparte zithoek waar je met veel elan van koffie of thee wordt voorzien. Iedereen in 3-delig pak met stropdas etc.
Kortom formeel is het credo.
Als ik bij de dealer binnenstap (en dat hoeft heus niet te zijn voor onderhoud of storing, maar ook gewoon omdat ik toevallig in de buurt ben), dan tref ik daar mensen aan die er keurig netjes bijlopen in nette broek en netto overhemd, zonder stropdas, eventueel met colbertje.
Wordt netjes met voornaam aangesproken. Kortom een voor mijn gevoel meer persoonlijke, informele sfeer, waar ik me meer thuisvoel.
Als er dan iets is, wordt het voor mij geregeld. Dat noem ik service 2.0, meevoelen en meedenken met de klant.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”