Koppeling in D2, D3, D4 en D5

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

Geen idee wat de TS wilt horen. Er zijn een aantal antwoorden geweest van een aantal specialisten en ervaringsdeskundigen. Ik heb het gevoel dat de TS jong is. Aanname van mijn kant hoor.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Wat is dat toch met dat tunen? Je mag toch niet sneller dan 120/130 km/h!
Ik rij gewoon standaard en rijdt in één dag van Groningen naar NO-Polen. Snel zat zou ik zeggen. Ik zou in ieder geval nooit een auto kopen die getuned is. En,...kijk eens op internet. De koppelingen van de Ford TDCI bakken gaan behoorlijk vaak stuk inclusief Dual Mass vliegwiel.
En met volledige lading in de 6e versnelling versnellen en dan ook nog bergop? Ja, wat verwacht je dan van een auto? Laat ik het zo zeggen, ieder zijn eigen manier van rijden maar het is niet de mijne en zou willen adviseren; Laat het gewoon standaard want het gaat je altijd geld kosten tenzij je er genoeg van hebt. Succes ermee.
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

de eerste 2 regels vind ik dan nergens op slaan, maar meningen mogen verschillen. Wat is dat toch met tunen, sommige mensen vinden dat leuk.
En ik woon vlak bij de grens en daar mag ik zo hard rijden als ik wil/mijn auto kan.

Waarom heb jij een C30 1.8 sport? Waarom heb je dan niet voor een 1.6 gekozen die haald de 120/130 ook hoor... En qua afstand, ik ben in 1 dag van marbella terug gereden naar arnhem (2375km). Wat heeft dat met een snelle of langzame auto te maken?
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Hoi Bas 1982,

De reden dat ik een 1.8 in plaats van een 1.6 heb genomen was het advies van de plaatselijke Volvospecialist.
De transmissie van de 1.6 was volgens hem niet geheel vrij van problemen.

En ja, meningen mogen gelukkig verschillen dus van mij mag ook iedereen zijn of haar auto tunen hoor! ::wink:
Vandaar dat ik mij afvraag; 'wat is dat toch met dat tunen'. Is het om sneller van A naar B te komen of is het een hobbymatige keuze? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Maar als je het internet er zo op na leest gaat dit niet altijd zonder problemen en zou er in dat geval zelf zeker niet voor kiezen. Maar nogmaals ieder zijn of haar keuze.
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Wij gaan onze D2 ook tunen. En niet om sneller te kunnen rijden maar het gaat meer om de tussen acceleraties. De topsnelheid halen we bijna nooit en met een tuning gaat deze zeer gering omhoog.
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

MMT6 ligt ook in de 2.0D en is vrijgegeven tot 400Nm.

Het is niet de koppeling ide sneller zal slijten, maar jouw zware voet.

Als je continue vol gas vertrekt raas je alles kapot, tunen die bak, en gebruik dat extra vermogen/koppel pas vanaf een 30 km/u.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”