Goede morgen
Ik heb een probleem met de remmen , kan het rempedaal bijna tot op de bodem intrappen , als ik eerst een keer pomp met het rempedaal blijft hij wel hoger en kan hem dus niet meer tot onderin doortrappen.
Iemand ervaringsdeskundige of een idee waar te zoeken ?
Groet Bart
remmen v 70 D5 2003
-
- 2nd Gear member
Ciao
Aan de hoofdremcilinder had ik zelf ook al gedacht , maar heb geen verlies van remvloeistof.
Misschien inwendige lekkage ?
Sissend geluid zou een deffect aan de rembekrachtiger betekenen en zou een hard pedaal opleveren , wat nu zeker niet het geval is .........integendeel.
Groet Bart
Aan de hoofdremcilinder had ik zelf ook al gedacht , maar heb geen verlies van remvloeistof.
Misschien inwendige lekkage ?
Sissend geluid zou een deffect aan de rembekrachtiger betekenen en zou een hard pedaal opleveren , wat nu zeker niet het geval is .........integendeel.
Groet Bart
-
- 5th Gear member
Klinkt als lucht in het systeem. Ontluchten, evt een keer remvloeistof vervangen (wanneer was de laatste keer
).
Daalt het niveau van de remvloeistof?
Hoofdremcylinder gaat niet zomaar kaduuk, kan wel natuurlijk. En dan kan het zo zijn (hoeft niet) dat ie lekt naar je rembekrachtiger, dan vind je daar het ontbrekende deel van je remvloeistof terug. Wel wat aan doen anders kan je de rembekrachtiger ook gaan vervangen.
Gr. Marc

Daalt het niveau van de remvloeistof?
Hoofdremcylinder gaat niet zomaar kaduuk, kan wel natuurlijk. En dan kan het zo zijn (hoeft niet) dat ie lekt naar je rembekrachtiger, dan vind je daar het ontbrekende deel van je remvloeistof terug. Wel wat aan doen anders kan je de rembekrachtiger ook gaan vervangen.
Gr. Marc
- pieneman
- 2nd Gear member
Er is volgens mij meer over de problemen met de hoofdcylinder geschreven, zelfde symptomen. Even zoeken op het forum kan helpen dit te bevestigen. Geloof dat het vaker voorkomt.
Succes!
Succes!
XC60 2.4D AWD GT Kinetic