Een paar vraagjes

mslik
3rd Gear member

Goedemorgen iedereen,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe auto, en een van mijn opties is een V60. Het gaat om een zwarte R-Design T3 met het nu (gratis) bussiness pro pakket erop. Ziet er mooi uit en zoekt precies de ruimte die ik graag wil hebben.

Ik heb proefgereden in een T3 kinetic en dat reed zeer soepel en ik was vooral verbaasd over de rust binnen in. Echter omdat het om een R-Design gaat heb ik daar een paar vragen over. De kinetic had 16" velgen en was zeer comfortabel. De R-Design heeft 18" inch velgen en is verlaagd. Is er misschien iemand die me kan vertellen of dat veel afbreuk doet aan het comfort? Daarnaast vond ik bij mijn proefrit de snelheids meter een beetje lastig afleesbaar. Nu was die met de standaard zilveren achtergrond. De R-Design heeft blauwe achtergronden, is het daar beter dat iemand weet? Ook ben ik benieuwd naar hoe de stoelen zich verhouden van de R-Design ten opzichte van de standaard stoelen. Die zaten prima, maar ik miste wat zijdelingse steun. Is die beter in de R-Design? Ik stel even deze vragen, omdat mijn dealer geen r-design heeft om een stukje mee te rijden, dus ik kan niet echt een vergelijk maken.

Dan een vraag over de polarstar tuning. Ik zag op het forum dat mensen dit gedaan hebben, en dat je het niet echt merkt edoch het is wel aanwezig. Mijn vraag is wat deze chiptuning voor effect heeft op het verbruik. Hebben jullie daar veel op ingeleverd? Of is het net zo marginaal als tussen de normale T3 en T4.

Dan het geluid. Ik ben nogal een muziek fanaat in de auto (ben al heel blij dat Spotify gaat werken in de auto) maar ik hoor (lees) verschillende dingen over de performance upgrade die in het bussiness pro pakket zit. En als het tegenvalt is er iemand die de boxen heeft vervangen? En wat zijn daar eventueel de ervaringen mee.

Als laatste een vraagje over het RTI performance multimedia systeem. Er zit een harde schijf in wat ik begreep, maar kan je daar ook muziek opzetten? Of is het puur alleen maar voor navigatie.

Ik hoop dat jullie mij wat meer inzicht kan geven in de auto. Ik vindt een zeer chique en toch sportieve auto en staat op dit moment op nummer een. En ik hoop door deze vragen iets meer inzicht te krijgen in de beleving van de auto.

Vriendelijk groetend en alvast bedankt,

Michiel
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik denk dat je door je even in te lezen op het forum, de antwoorden op je vragen wel kunt vinden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Welkom!

De snelheidsmeter vind ik persoonlijk erg fraai en overzichtelijk. Geen problemen met het aflezen van de snelheid. Volgens mij zijn de stoelen in de R-desgin uitvoering alleen van speciale stof gemaakt. De zitting zou hetzelfde moeten zijn. Correct me if I'm wrong. Ik houd ook van muziek luisteren, wij hebben High Performance. Dit klinkt voor mij voldoende, maar Premium Sound zal vast en zeker een stuk beter klinken. Vergelijking: een D2 wil bij vol gas best vooruit, maar daar houdt het ook op. Wil je sneller neem een D4. :P De harde schijf van het navigatiesysteem is niet toegankelijk. Je zult een USB, externe hardeschijf, i/Phone/Pod/Pad moeten aansluiten of je kunt muziek streamen via bluetooth.
mslik
3rd Gear member

@Ben Nee helaas dus niet alle vragen, en ik heb aardig wat uren (als niet lid) zitten snuffelen vandaar dat ik het even vraag.

@rsnhaken. Bedankt voor je reactie. Het is zeg maar een voorraad auto waarop ik flink veel korting kan krijgen. Ik zou wel kunnen kiezen voor een andere, maar dan verlies ik de korting weer. Vandaar dat mijn vragen even heel specifiek zijn over de gestelde auto. Jammer dat je niet bij de harde schijf kan, maar zoals al gezegd, als spotify fanaat vind ik dat niet zo heel erg. Echter mijn vriendin had het handig gevonden. Als het geluid voldoende is, neem ik aan dat je bedoelt, beter dan menig andere auto. Want die zijn in mijn oren echt onvoldoende, en als je zelf van muziek houd, denk ik wel dat je dat met me eens bent :)

Ik hoor graag of er nog mensen met andere meningen zijn. Vooral over het verbruik van de chiptuning ben ik zeer benieuwd naar.

Alvast weer bedankt. En wie weet zul je me binnenkort vaker op dit forum aantreffen :)
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
Soepkop
4th Gear member

Met inmiddels 48.500 km op de klok in mijn T3 R-design, hierbij mijn antwoorden en ervaringen:

Het onderstel van de R-design ervaar ik persoonlijk als top. Het biedt enorm veel dynamiek, zonder (te) veel in te leveren op comfort. Niet te vergelijken in dat opzicht met een S-line onderstel van Audi bijvoorbeeld. Op korte oneffenheden is het onderstel wel merkbaar minder comfortabel dan het standaard onderstel. Onder alle andere omstandigheden is het verschil in comfort te verwaarlozen.

Tja, Premium Sound of High Performance Sound: dat blijft toch iets heel persoonlijks denk ik. Ik ben zelf tevreden met Premium Sound, maar zaligmakend is het zeker niet - verwacht dus niet het beste wat in deze klasse verkrijgbaar is. B&O in de Audi A4 bijvoorbeeld klinkt nog weer vele malen beter. Het is jammer dat Volvo niet een optionele subwoofer aanbiedt. High Performance Sound is bovengemiddeld goed. Als je de kans hebt om het te bestellen en je hebt er de financiële middelen voor, zeg ik: bestel Premium Sound. Moet je er een voorraadvoordeel van enkele duizenden Euro's voor laten schieten, zeg ik: stel je tevreden met High Performance Sound.

Over de afleesbaarheid van de meters heb ik geen enkele klacht.

De R-design stoelen zijn volgens mij wel anders gevormd dan de standaard stoelen. Hoe dan ook: ze zitten - zoals elke Volvo-stoel - perfect. Alleen is de plaats van de stoelverstelling (links van de stoel) een drama: met gemiddeld formaat handen, is het bijna ondoenlijk om de knop te verdraaien - maar dat geldt dus ook voor de standaard stoel.

Polestar tuning van de T3 is een genot: motor is er stiller van geworden en met name op de snelweg heeft 'ie meer doorzettingskracht. Tussensprintjes zijn een genot geworden. Verbruik wijkt niet merkbaar af van het verbruik vóór tuning. Moet wel zeggen dat de T3 op zichzelf al een hele fijne motor is: soepel, stil en (zolang je niet het onderste uit de kan van de motor haalt) erg zuinig.

Zoals Hakan al zei: harde schijf RTI herbergt uitsluitend kaartmateriaal.

Al met al ben ik zeer tevreden over de V60: hij is comfortabel, heeft een heerlijk onderstel, voldoende ruim en de gebruikte materialen in het interieur zijn - net als de afwerking - prima. Verder kijk ik nog steeds graag naar mijn eigen auto: ik vind het een prachtig ontwerp en bovendien weer eens iets anders dan de geijkte keuze in deze klasse: een Audi A4, BMW3 serie of MB C-klasse. Vooral de Audi A4 zie je zoveel.....

Succes met de keuze!
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
santu001
4th Gear member

Hoi, Bij mijn polestar upgrade werd expliciet gemeld dat de verbruikscijfers hetzelfde bleven, alleen was dat geen T3, maar verwacht dat de voorwaarde hetzelfde zijn. Op de Polestar site kun je alles vinden. Voordeel van de Polestar tuning is dat je auto altijd onder garantie blijft, iets wat andere tuneopties niet garanderen, plus dat toekomstige motormanagmentsoftware geen issues veroorzaken.

Speakers veranderen zal nooit heel veel uitmaken. Het grootste probleem is de plaatsing van de speakers in de deuren, andere speakers veranderen dat niet. Het geluid van mijn Premium klinkt best goed na de nodige wijzigingen van de instellingen, maar het gemis van hoedenplank speakers of een subwoofer blijft wel merkbaar. Spotify werkt idd heel goed en al je alles op extreme kwaliteit zet heb je ook de beste compressie en beter geluid. Download je de lijst op je telefoon heb je ook geen data nodig. Ik heb zelf Premium en ben een echte audio en HT freak, dus heel veeleisend en ben best tevreden met het geluid, alleen resonanties in de deuren blijven bij deurspeakers altijd een issue, maar ook die heb ik juist daarom verstevigd. Ondanks dat het hele systeem nog niet echt anno 2012 aanvoelt (Hé, Volvo hè) kan ik best genieten van de sound van mijn S60.

Naast Spotify werkt je eigen muziek op een usbflashdrive (Naast een Ipod/Iphone) ook perfect met de voorwaarde dat je hem fat 32 formateerd en de muziek bij voorkeur naar 320Kbps MP3 ript en je heb tevens alle songtitels en artiestnamen in je display, dat doet Spotif namelijk niet, volgens mij!

De tellerplaat van een Summum is ook iets anders dan de standaard en R design, maar het is mij nog nooit opgevallen of heeft het mij geÏrriteerd. Wat betreft de bandenmaat zal je toch zelf moeten ervaren wat jij meer of minder comfortabel vindt, dat kan een ander in principe ook niet bepalen. Althans, jij zult dat dan wellicht toch weer anders ervaren. ;)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
santu001
4th Gear member

Hoi, Bij mijn polestar upgrade werd expliciet gemeld dat de verbruikscijfers hetzelfde bleven, alleen was dat geen T3, maar verwacht dat de voorwaarde hetzelfde zijn. Op de Polestar site kun je alles vinden. Voordeel van de Polestar tuning is dat je auto altijd onder garantie blijft, iets wat andere tuneopties niet garanderen, plus dat toekomstige motormanagmentsoftware geen issues veroorzaken.

Speakers veranderen zal nooit heel veel uitmaken. Het grootste probleem is de plaatsing van de speakers in de deuren, andere speakers veranderen dat niet. Het geluid van mijn Premium klinkt best goed na de nodige wijzigingen van de instellingen, maar het gemis van hoedenplank speakers of een subwoofer blijft wel merkbaar. Spotify werkt idd heel goed en al je alles op extreme kwaliteit zet heb je ook de beste compressie en beter geluid. Download je de lijst op je telefoon heb je ook geen data nodig. Ik heb zelf Premium en ben een echte. Audio en HT freak, dus heel veeleisend en ben best tevreden met het geluid, alleen resonanties in de deuren blijven bij deurspeakers altijd een issue, maar ook die heb ik juist daarom verstevigd. Ondanks dat het hele systeem nog niet echt anno 2012 aanvoelt (Hé, Volvo hè) kan ik best genieten van de sound van mijn S60.

Naast Spotify werkt je eigen muziek op een usbflashdrive (Naast een Ipod/Iphone) ook perfect met de voorwaarde dat je hem fat 32 formateerd en de muziek bij voorkeur naar 320Kbps MP3 ript en je heb tevens alle songtitels en artiestnamen in je display, dat doet Spotif namelijk niet, volgens mij!

De tellerplaat van een Summum is ook iets anders dan de standaard en R design, maar het is mij nog nooit opgevallen of heeft het mij geÏrriteerd. Wat betreft de bandenmaat zal je toch zelf moeten ervaren wat jij meer of minder comfortabel vindt, dat kan een ander in principe ook niet bepalen. Althans, jij zult dat dan wellicht toch weer anders ervaren. ;)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
santu001
4th Gear member

Speakers veranderen zal nooit heel veel uitmaken. Het grootste probleem is de plaatsing van de speakers in de deuren, andere speakers veranderen dat niet. Het geluid van mijn Premium klinkt best goed na de nodige wijzigingen van de instellingen, maar het gemis van hoedenplank speakers of een subwoofer blijft wel merkbaar. Spotify werkt idd heel goed en al je alles op extreme kwaliteit zet heb je ook de beste compressie en beter geluid. Download je de lijst op je telefoon heb je ook geen data nodig. Ik heb zelf Premium en ben een echte. Audio en HT freak, dus heel veeleisend en ben best tevreden met het geluid, alleen resonanties in de deuren blijven bij deurspeakers altijd een issue, maar ook die heb ik juist daarom verstevigd. Ondanks dat het hele systeem nog niet echt anno 2012 aanvoelt (Hé, Volvo hè) kan ik best genieten van de sound van mijn S60.

Mvg. Claudio,

mslik
3rd Gear member

Kijk hier word ik vrolijk van. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Ik ben na vanavond nog eens even filosoferen nog eens gaan denken en ik zit nu op een tweesprong. Ik heb namelijk nu een Seat Leon (lagere klasse dat klopt) helemaal full options. Een aantal dingen kan ik missen als kiespijn (regensensor, of licht sensor, ik kan best zelf aan een hendeltje draaien) maar een ding is voor mij toch wel een beetje een gemis en dat is geen Xenon eigenlijk.

Nu is de dealer waar ik was, duidelijk en dat was dat hij alleen de kortingen en marges kon leveren op de T3 r-design die hij had staan. Ik ben ook niet achterlijk en weet ook wel dat dit deels kletskoek is, en een mooi praatje om hem van een voorraad auto af te komen. Bij een goede deal vind ik dat best, maar mijn gedachten is nu. Als ik een V60 ga kopen (wat eigenlijk iets boven het budget is wat ik in gedachten had, maar het kan wel) is dan de R-design zoals aangeboden wat ik dan wil. Of heb ik dan liever niet een momemtum met het xeon pakket erop, of misschien zelfs de summum.

Even goede stof tot nadenken voor mezelf. Ik vind de R-design er leuk uitzien hoor, maar eerlijk gezegd gaat mijn hart er niet echt sneller van kloppen, en dat ligt meer aan het feit dat ik de normale V60 al een prachtige auto vindt.

Maar goed, eigenlijk een hoop gezwam waar jullie niets aan hebbben hahhahaa. Ik ga maandag eens naar een andere dealer om daar eens na te vragen of het verhaal van dealer A wel klopt. Misschien kunnen zij dezelfde korting/marges bieding doen, op een momemtum of een summum.

Dank u hartelijk en als ik nog vragen heb kom ik zeker terug. Leuk om te zien dat de Volvo communitie zo leeft en behulpzaam is voor iemand die nog volop aan het uitzoeken is wat ie wil :). Heb dat wel eens anders meegemaakt.

Michiel
Soepkop
4th Gear member

Michiel,

Korting kun je ook krijgen op een nog te bestellen V60. Of dat net zo veel is als op de aangeboden voorraadauto, kan ik niet beoordelen: ik ken eenvoudigweg het aanbod van jouw dealer niet. Bedenk goed dat voor (onder andere) de S/V60 een tijdelijke aanbieding geldt. Je krijgt dan de volgende opties standaard:
- Metallic lak
- Geïntegreerd navigatiesysteem
- Bluetooth + audiostreaming
- Park Assist
- High Performance Multimedia
- USB-aansluiting

Xenon was ook voor mij een 'must'. Vanwege de lichtopbrengst, maar ook omdat het imho veel mooier staat dan de halogeen koplampuntis. Ik heb daarom de Winter Line ad Eur 1.525 erbij genomen. Is goedkoper dan losse Xenon en je krijgt er als extra warme billetjes bij.

Staar je niet blind op de uiterlijke verschillen tussen de R-design en de andere modellen: de verschillen gaan echt verder dan dat. Het onderstel is echt niet te vergelijken: het R-design onderstel is echt veel scherper. Ik kan je maar één advies geven: ga in beiden rijden en maak dan je keuze.

Qua budget bij jijzelf de enige die kan bepalen wat haalbaar en wenselijk is. Die keuze moet je zelf maken ::wink:
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
mslik
3rd Gear member

Soepkop,

Dat is dus precies wat er vanacht door mijn hoofd heen ging :). Daarom even naar een andere dealer om te kijken wat die zegt over de kortingen en marges, en kijken of ik daar wel kan rijden in een R-design. Heb nu een supersportieve Leon (300+ pk, ander onderstel, full options etc. etc.) en omdat ik iets meer ruimte wil en mijn budget zo rond de 40k ligt zal ik moeten kiezen. De luxe of comfort, of de sportiviteit. Maar op dit moment denk ik dat ikzelf beter af ben met de momemtum, met winter line aangevuld met de polarstar chiptune.

Altijd lastig een nieuwe auto uitkiezen :)
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Voly
Starter

He Michiel,

Wat betreft de polestar chiptuning zou ik het voor de zekerheid nog even navragen. Van wat ik begreep is dat het alleen kan voor T3 van het modeljaar 2012. Modeljaar 2013 is nog niet mogelijk, van wat ik van mij dealer begreep. Dus het kan zijn dat voorrraad auto wel getuned kan worden met polestar en nieuw besteld V60 niet. Zelf heb ik ook van het jaar voor een moeilijk keuze gestaan Volvo S60 T3 Summum of een Audi A4 tfsi Sline.
Als ik een keuze had gemaakt op basis van motor dan had ik waarschijlijk voor de Audi gekozen, meer koppel en pk. Ik merkte dat ook tijdens mijn proefrit. Eerst met Audi gereden en daarna direct de Volvo. Uiteindelijk toch voor de Volvo gekozen. Reden? Meerdere waaronder ook design en uitrusting. Laatst heb ik de polestar chiptuning laten uitvoeren. Veel verschil merk ik niet ( is nog steeds niet te vergelijken met proerit van de Audi).
Je zal toch een keuze moeten maken tussen echt sportief Leon of iets minder sportief de V60. Lastige keuze, veel succes en plezie met je nieuwe auto.
P.s. tot op heden heb ik geen spijt gehad van mijn keuze voor de Volvo, alles bevalt nog steeds goed.
mslik
3rd Gear member

@Voly. Bedankt voor je reactie. Een audi zou niet eens in mij opkomen. Dit vanwege de te dure auto's die in mijn ogen onuitgesproken zijn en ongeloofelijk boring. Maar dat is mijn mening. Ik heb nog wel een paar andere opties, maar de V60 is toch wel de desired station op dit moment :)

De leon die ik nu heb, gaat er begin volgend jaar uit. Dus ik hoef niet te kiezen, nouja zou er nog wel even in kunnen rijden, maar de auto komt nu op het punt dat het goedkoper wordt om (zakelijk gezien) een andere auto te kopen. En ik heb er al vrede mee dat ik niet meer zo'n sportbak kan rijden (wordt ook te duur met een verbruik van 1 op 11), en ook dat ik waarschijnlijk de automaat moet los laten. Maar dat vind ik het minste probleem :).

En bedankt met je opmerking over de polestar tuning, ga ik zeker even navragen. Een vraag aan jou is of je het meteen hebt laten doen, of dat je het later hebt laten tunen. Ik zit erover na te denken om het na 5 a 10.000 km te doen. Dan is dat auto gewoon netjes ingereden en wordt ie daarna pas opgevoerd.
Voly
Starter

Michiel,

Toen ik de Volvo kocht was de polestar tuning er nog niet. Dus had ik die keuze niet. Alhoewel ik het natuurlijk wel wilde. Tuning is pas uitgevoerd, km stand was ongeveer 5500km. Van wat ik begreep van de dealer kan je het al direct laten uitvoeren en volgens polestar moet dat ook kunnen, zonder nadelig gevolgen voor je motor. Misschien kan je het meenemen in je onderhandeling met de dealer.
Standaardprijs is volgens mij € 990. T/m 31 oktober was er een aktie voor de T3, namelijk € 790. Ik hebt het laten tunen voor de aktie prijs wat ik wel reeël vindt. € 990 zou ik waarschijnlijk net te duur vinden. (voor een toename van 30 pk's). Nogmaals veel succes met je keuze.
rinkel
2nd Gear member

Ik heb zelf een kinetic zonder sportonderstel met het business pack.
Voordat ik de V60 kocht heb ik proefgereden in een V60 R-Design en vond dit onderstel ok, maar niet echt heel comfortabel. Ik vond de looks wel erg cool, vandaar ook de proefrit.
Persoonlijk vind ik het "gewone" onderstel behoorlijk strak sturen eigenlijk, opvallend strak eigenlijk.
Eigenlijk ben ik wel blij met de keus om voor een normaal onderstel te gaan.

Zo zie je maar; meningen verschillen, en dus zo ik je adviseren om in beide eens een proefrit te maken.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

High Performance vind ik persoonlijk meer dan voldoende. Veel van mijn vrienden geven vaak een compliment over hoe goed de audio in onze auto wel niet is.

Ik heb je topic niet helemaal doorgelezen maar als je xenon overweegt zou ik daar zeker voor gaan. De R-design uitvoering ziet er wel erg gaaf uit. Maar een Summum zit weer vol qua opties. En dat was precies de reden dat wij niet voor een R-design hadden gekozen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een R met een winterline en je komt weinig tekort
Volvo for life
MarcoL
1st Gear member

bart simpson schreef:Een R met een winterline en je komt weinig tekort
Helemaal mee eens. Donderdag haal ik m'n eigen op.

Toegevoegde opties? Dimmende binnenspiegel en Park Assist aan de voorkant.

Wat niet op een R-design zit is bijv. een electronisch kinderslot (dus je moet ouderwets in het portier zijn om dit aan of uit te zetten). Verder inklapbare buitenspiegels en een regensensor.
Dat zijn de zaken die ik ga missen, maar dat doe ik graag voor een D4 R-Design :D

Overigens kan ik je wel zeggen dat er wel degelijk een verschil zit tussen beide stoelen. Ik heb bij de dealer in zowel een R-Design als een gewone gezeten, dan merk je wel degelijk een verschil. De R-Design heeft veel meer zijdelingse steun en geeft je veel meer het gevoel in een sportstoel te zitten.

Vanaf donderdag kan ik meer inhoudelijk zeggen, dan heb ik mijn eigen exemplaar.
mslik
3rd Gear member

@MarcoL ik ben benieuwd. In ieder geval veel succes donderdag :)

Ik ben eens bij een andere dealer geweest om te praten. Ik neig toch echt meer naar een momentum met winterpakket. De besproken R-design is namelijk een voorraad auto dus daar kan ik geen winterpakket meer op laten zetten. De Dealer zegt echter dat de prijzen en kortingen zoals aangeboden alleen geld op die R-Design. Maar dan voel ik me toch echt een beetje in een hoek gedrukt. Zeker omdat een het een autoverkoper betreft die dit verteld :)

Morgen proefrijden in een V60 en een 508 (de laatste twee op mijn lijstje). Ik ben benieuwd.

Michiel
rinkel
2nd Gear member

Laat me eens weten hoe jij dit ervaart! Ik had dezelfde auto's op mijn shortlist.

Zoals ik al eerder zei vind ik het standaard onderstel superfijn, stuurt erg strak maar toch comfortabel voor lange afstanden. De r-design vond ik net iets te hard. Allemaal persoonlijke smaak natuurlijk.

De 508 SW had echt een zee van ruimte achterin, maar de 20% had een robotbak die me echt enorm tegenstond. De 140pk diesel (met handbak) was meteen 25%, dan kan ik net zo goed voor de V60 kiezen.
Als je op benzine mag rijden, dan is die 1.6THP van de 508 echt wel een fijne motor, erg stil.
Ik ben voor de V60 gegaan omdat ik de afwerking toch een stuk beter vond, en de V60 vind ik op dit moment de mooiste station.

Laat je niet gek maken door de autoverkoper, vergelijk eens rustig met anderen. Op dit moment is het businesspack gratis, ook weer een voordeeltje.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”