Ruitenwissersproeiers iet voldoende

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Hallo allemaal,

sinds enige tijd heb ik uit mijn ruitenwissersproeiers op de motorkap onvoldoede druk. Mijn sproeierpomp doet het nog goed, daar de achterruitensproeier het erg goed doet en bij het inschakelen van de pomp, hoor ik hem goed draaien.

Nu heb ik reeds de bekleding van de motorkap los gehaald. De slang lijkt goed te lopen. maar bij de aankoppeling bij de sproeierkopjes zijn beide slangen nat.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb gemerkt dat ik uit de kopjes ook een 'vulstukje' kan trekken, wat de straal richt en wellicht de druk verhoogt/verlaagt. Moet ik daar iets mee doen?

Graag de gouden tip. Bij voobaat dank.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als er lekkage is bij de aansluiting van de slangen op de sproeierkopjes zijn de sproeiers vaak verstopt. Doorprikken met dun ijzerdraadje wil wel eens lukken of anders even demonteren en met de luchtspuit even doorblazen.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

lint schreef:Als er lekkage is bij de aansluiting van de slangen op de sproeierkopjes zijn de sproeiers vaak verstopt. Doorprikken met dun ijzerdraadje wil wel eens lukken of anders even demonteren en met de luchtspuit even doorblazen.
Moet ik voor het doorprikken die spuitdingerjes er even uit halen?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Even demonteren is wel makkelijker, kan je er beter bij en je kan het eventueel binnen doen.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

lint schreef:Even demonteren is wel makkelijker, kan je er beter bij en je kan het eventueel binnen doen.
Jij bedoelt het hele sproeiertje? Hoe krijg ik die uit de motorkap?

Ik bedoelde eigenlijk alleen het binnenwerk van het kopje. Zal dat er eens uit halen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Ik heb het als volgt gedaan.
Even de slangen lostrekken voorzichtig.
Pak een haar uit een staalborstel en prik die er vanaf beide kanten een beetje in.
Als je geen lucht hebt kun je ze evn door blazen met je mond of met een fiets pomp.
Doe daarnaa de slangetjes er weer op en testen maar.
Als de slangetjes er niet goed opwillen leg dan even de uiteinden in een bakje heet water.
Veel succes
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij kan je vanaf de binnenkant van de motorkap de sproeierkopjes eruit duwen.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

lint schreef:Volgens mij kan je vanaf de binnenkant van de motorkap de sproeierkopjes eruit duwen.
Draaien of meteen duwen?

Misschien is er iemand die een beschrijving heeft?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik dacht dat je de 2 kunststof klemmetjes moest indrukken en dan de kop naar buiten duwen. Uitkijken dat het koude kunststof niet afbreekt!
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Eerst even een beetje verwarmen. Geen draaibeweging ofzo?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Weet het niet helemaal zeker meer, ik dacht eruit drukken.
Gast

aan de binnenkant zitten 2 nokjes die je met een punttangetje even in moet knijpen.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dus toch indrukken van 2 nokjes/kunststofklemmetjes en dan eruit duwen. Ik wist het niet zeker meer, is ook al weer een tijdje geleden.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik ga er komend weekend eens tijd voor proberen te maken. In ieder geval dank voor de tips!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29728
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Laat maar weten of het gelukt is.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Gaat me niet lukken, lees mijn nieuwe topic maar eens...

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53208
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”