Sinds een week heb ik het vreemde fenomeen dat wanneer de auto een paar uur stil gestaan heeft de besturing kraakt, en het stuur enige speling laat voelen (terwijl de wielen wel onmiddelijk lijken te reageren op het stuur) Na een paar 100 meter rijden verdwijnt het probleem,...
Wanneer het probleem zich voordoet draait het stuur zeer licht voor pakweg de eerste centimeter stuuruitslag. Centraal onder de wagen is een specifiek lawaai te horen ('klok') en er valt ook een lichte schok te voelen op dat moment (ook voor de passagiers)
Is dit gewoon slijtage, of is er iets veel ernstigers aan de hand? Veel vertrouwen heb ik er op dit moment niet in.
De schokdempers vooraan zijn nieuw ( 10000km) en de garage heeft bij een snelle check niets gevonden maar natuurlijk stond de auto wel al warm en deed het probleem zich niet voor op het moment ik in de garage was.
Draagarmen en stabilisator stangen leken ok,....
Het is er telkens als ik de wagen net start nadat hij een paar uur heeft stilgestaan. Het is ook voelbaar als de motor niet draait en het contact niet aan staat.
alle tips welkom,...
krakende besturing bij koude motor?
-
- 4th Gear member
OK, uit het aantal reacties begrijp ik dat ik weer iets vreemd en uitzonderlijks aan de hand heb.
Begin me wel af te vragen wanneer ik eens zorgeloos van de ene service beurt tot de andere kan rijden!
Begin me wel af te vragen wanneer ik eens zorgeloos van de ene service beurt tot de andere kan rijden!

Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !