V40/S40 op LPG

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

Oh? Ik dacht dat bij de Bi-Fuelmodellen de benzinetank verdeeld was in een gedeelte benzine en een gedeelte LPG.

Waar ligt dan de gastank bij jou?
Nope, Het is een volledige ringtank die op de plek van het (voormalige) reservewiel ligt. Deze ringtank zorgt wl voor een verhoging in de kofferruimte, maar deze is mooi afgewerkt en hindert mij persoonlijk niet.
Die gedachte is niet juist, Volvo ondersteunde uitsluitend de "af fabriek" bi-fuel modellen, deze hadden een andere cilinderkop en een ander motormanagementsysteem.
Klopt als een zwerende vinger. Volgens mij is Bi-Fuel nog wel bij de S60/V70 serie te krijgen??
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Alleen nog aardgas (CNG) modellen dacht ik
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:Alleen nog aardgas (CNG) modellen dacht ik
Dat is inderdaad juist, Bi-fuel LPG is er al sinds jan 2004 niet meer door het vervallen van de bpmvrijstelling op gas "af fabriek"
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

door het vervallen van de bpmvrijstelling op gas "af fabriek"
De sukkels............ Juist in de omringende landen zie je momenteel een kentering t.a.v. het rijden op gas (CNG en LPG).
Maar in Nederland moet dan de stekker er maar uit. Loop je jaren voorop, moet er bezuinigd worden... en weg zijn alle leuke en milieuvriendelijke regels.
Maar goed... ik heb nog een echte Bi-Fuel :mrgreen:
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Ja...dat kunnen we hier in Nederland. Vreemde politieke spelletjes. Ik vind het echt enorm jammer dat Volvo gestaakt is (ik neem aan gedwongen door afnemende marge) met het ondersteunen/ maken van Bi-Fuel LPG modellen. Diesel is natuurlijk een optie...maar zonder ingrepen van bijv. roetfilters is het een (stinkend) drama. Rij liever achter een (goed onderhouden...) LPG of benzine auto.
V40
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Okke schreef:Ja...dat kunnen we hier in Nederland. Vreemde politieke spelletjes. Ik vind het echt enorm jammer dat Volvo gestaakt is (ik neem aan gedwongen door afnemende marge) met het ondersteunen/ maken van Bi-Fuel LPG modellen. Diesel is natuurlijk een optie...maar zonder ingrepen van bijv. roetfilters is het een (stinkend) drama. Rij liever achter een (goed onderhouden...) LPG of benzine auto.
Niets afnemende marge, door het wegvallen van het BPM voordeel waren ze ineens duurder dan een D5.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Klopt...en ik bedoel het als volgt. Als door de BPM het product duurder wordt, kan je het dus alleen nog maar verkopen als je de marge omlaag schroeft (ik neem niet aan dat ze met vooraad willen blijven zitten, of in de toekomst het risico te nemen om met te dure onverkoopbare auto's te blijven zitten). Ik dacht wat dat betreft al iets verder vooruit.

Dus de overweging zal dan sowieso in het nadeel van de fabrieks af Bi-fuel modellen vallen. Jammer is dat hiermee ook de ontwikkeling gedeeltelijk is gestaakt. Er zijn toch nog veel autoliefhebbers die (om wat voor reden dan ook...) graag op LPG rijden. Zo nu en dan hoor je van Volvo ontwikkelingen voor exotische Bi-Fuel modellen...maar DAAR hebben we nu niets aan (Aardgas...etc.). Wel leuk om mee in het nieuws te komen ("goh wat zijn we goed bezig met het milieu bij Volvo"). Heel positief...maar is de stap naar LPG aanpassing zo groot?

Tja, en dan die actie met het roetfilter. Natuurlijk een hele positieve geste en uiteindelijk is het milieu de winnaar, maar ik geloof niet dat er geen geld bij moet. Wordt weer verdeeld onder alle Volvo rijders (hogere kostprijs nieuwe modellen/ onderdelen huidige gamma die je betaalt bij onderhoud)...hmmm...doe dan ook nog maar wat extra onderzoek om de huidige modellen op LPG te laten rijden. Lever die techniek (motormanagement/ mechanische aanpassingen) aan gecontroleerde LPG instalatie bedrijven, laat 't keuren op juiste inbouw bij de dealer en...geef weer garantie! Ik denk dat, naast roetfilters, ook hier wel weer eens bij Volvo over na mag worden gedacht. Dan ben je pas echt goed bezig.
V40
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20779
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zullen we de roetfilter discussie elders voeren? Hier hoort die niet thuis.

Voor wat betreft LPG, Daarvoor moeten we dus echt bij Den Haag zijn, en niet bij de bewindslieden maar bij hun ambtenaren. Die maken dat domme beleid.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

V480-V40 schreef:Voor wat betreft LPG, Daarvoor moeten we dus echt bij Den Haag zijn, ...
óf zelf ambtenaar worden. :lol:
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

V480-V40 schreef:Zullen we de roetfilter discussie elders voeren? Hier hoort die niet thuis.
Ok...kwam ineens zo op ;-)
V480-V40 schreef:Voor wat betreft LPG, Daarvoor moeten we dus echt bij Den Haag zijn, en niet bij de bewindslieden maar bij hun ambtenaren. Die maken dat domme beleid.
Ook. Maar er zijn manieren om dit te omzeilen. Ik stel voor om als Volvo voor de huidige modellen een achteraf kit te ontwerpen (hard en software) en deze kennis te verkopen aan een gecertificeerde LPG inbouw netwerk. Dan heb je later alsnog prima inbouw. Wishfull thinking idd...
V40
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Okke schreef: Ik stel voor om als Volvo voor de huidige modellen een achteraf kit te ontwerpen (hard en software) en deze kennis te verkopen aan een gecertificeerde LPG inbouw netwerk.
huh, wil je het wiel opnieuw uitvinden. :?:
er zijn toch achteraf systemen zat.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Idd. Maar graag met typegoedkeuring van ome Volvo. Getest & al. En dan niet zeuren en weer garantie geven ;-)
V40
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

welke voordelen heeft dat dan?.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

garantie
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”